Ik heb foto's van een bepaald schip genaamd de Stormram, voorheen de M.s. Furie. Voor afbeelding zie onderstaande foto. Ik weet enorm veel van dit schip, het vaart momenteel bij de Zeeverkenners van de Scouting Jan Wandelaar Zeewolde en doet daar dienst als de sleper. Hij vaart op een Duetz 45 Pk 3 cilinder in lijn. Voorheen (20 a 30 jaar geleden) was dit schip in dienst als havenpatrouille boot bij de duitsers. Hij is ongeveer 50 jaar oud en de tekeningen ervan zijn uit 1952. Het schip zelf is bouwnummer 907. Mijn vraag hierover is: herkent iemand het model van het schip, het type waarvan deze is? Ik hoop zelf genoeg gegevens te hebben gegeven om dit te kunnen achterhalen, want ik heb het nog niet gevonden. Het kan zijn dat het niet helemaal duidelijk is aangezien de kleuren van vroeger afwijken en er zit een (iets) ander model stuurhut op. De foto: (let a.u.b. niet op de geimproviseerde waterfiets(en ook niet op dat gele uitsteeksel voor de stuurhut, dat is van een andere boot die er achter ligt)) Hardstikke bedankt als u het weet of kan vinden! als u meer informatie nodig heeft betreffende het schip zoals hij nu is of de geschiedenis van de afgelopen 20 jaar dan kan dat. Meer weet ik namelijk niet vreemd, de afbeelding doet het niet? ach, hij is te vinden op deze link
Hoi Dikkie, wijzig je post even, zet de vinkje bij html en bbcode en smilies uit en we kunnen de foto zien. Bedankt
staan al uit, maar ik heb de link erbij gezet. Deze tekst is overigens ook een link naar de foto testje:
Juist, maar is er niemand die deze boot kent? Anders nodg ik u uit om een keer ernaar te komen kijken