Ik heb voor mijn Twinn-Rexx een Turnigy 60A Sentry ESC aangeschaft en wil deze in combinatie met een JGF500T motor gaan vliegen. Nu heb ik een tot nog toe onverklaarbaar probleem gehad dat mijn motor ineens gloeiend heet was geworden (Binnen enkele seconden). Op dat moment wilde de motor niet optoeren. Nu ben ik samen met JGF het probleem aan het onderzoeken en vraagt men mij om te informeren of er heli vliegers zijn die vliegen met deze ESC op High timing. Zo ja, hoor ik natuurlijk ook graag de ervaringen, instellingen en gebuikte motor. Bij voorbaat dank! Groeten, Wilbert.
Heb hetzelfde een keertje met grote broertje van deze esc gehad. In m'n bo vlieg ik op 12s met de TURNIGY Sentilon100A HV 5-12S en de motor pyro 30-12. Er wordt voor gewaarschuwd dat de timing op high moet staan maar dan is opstoeren niet prettig aangezien de de heli behoorlijk staat te hikken om de juiste timing te vinden. Esc staat nu op middle timing en met optoeren nog slechts enkele kleine hikjes.Vanwege alle waarschuwingen durf ik low timing niet uit te testen. Maar het is mij dus ook een keer overkomen dat optoeren niet wou en alles flink warm werd. Eenmalig dus en nu blijft alles maximaal handwarm. suc6 met het ondezoek. Hans
Hey, de 60 amps plush (sentry zonder lipobewaking) draait vele vluchten in een Logo 400 met een Plettenberg Orbit 20-12 op High Timing. In de Logo 500 zit een 80 amps Plush, ook high timing, met een plettenberg binnenloper de HP300-25-A3Heli. In de Logo 600 (710 bladen) draait de Sentilon 100HV op een Scorpion S4025, ook op High timing. Sinds er een aantal Kontronik regelaars defect zijn geraakt tijdens normaal gebruik, en omdat Kontronik zijn handen in onschuld wast wilde ik niet meer dure regelaars gebruiken. De Turnigy regelaars draaien bijna overal in, en ik heb nog maar twee defect gehad, één door water, in een kettingzaag... niet de fout van de regelaar, de andere idd op Low timing, uitgefikt, deze is zonder hikken door UH vervangen voor een nieuwe. Door de lage prijs van de regelaars ben ik niet meer bang om wat uit te proberen, vreemd genoeg doen ze het stuk voor stuk erg goed (ook op High timing). Hopelijk kan je hier iets mee, vriendelijke groeten, Aldert
Hoe doet de gov. mode het op die setups Aalie? Heb zelf 1 hobbywing ESCtje. 80A platinum op de 450 gezet. Had even geen andere, gewicht valt mee. Heb zo'n beetje alle combinaties van timing, gov modes etc geprobeerd. Dus de regelaar kan echt wel wat hebben. Doet het verder ook prima met normale curves. De gov mode is meer zoals die van align in mijn geval. Hoop trillingen.
Hey, volgens mij zit er niet eens een gov.mode op. Je kan het wel instellen, maar het werkt gewoon niet. Zelf stel ik een curve in. Gr.A.
Op de platinum zit er sowieso een, alleen de werking daarvan is in mijn geval niks nakkes nada. Op helifreak zijn er wel een hoop die de gov goed werkend hebben.
Hartelijk dank voor Jullie postings Ik heb ook nog op internet gezocht en daar kan ik ook geen klachten over deze ESC vinden. Toch ben ik bang dat deze ESC niet matched met mijn motor. Ongeacht of ik Mid Timing of High timing gebruik kan het gebeuren dat de motor als hij via de soft start moet starten, in die soft start blijft hangen( 1 op de 10 keer). Normaal is die begin snelheid 1 á 2 seconden en daarna gaat hij mooi egaal lopen. Hierna is de motor nog koud. Als hij 5 á 6 seconden in die onregelmatig opstartloop blijft hangen is de motor heel warm. Kan dit komen omdat ik een 60A ESC op een 36A (Max) motor heb geplaatst? Van wat ik begrijp van JGF zou het zo kunnen dat deze ESC 60A spikes door de motor jaagt om hem op te starten. Kan dat kloppen? Overigens zijn alle tests tot nog toe zonder belasting. De motor drijft nog niets aan. JGF kan op dit moment niet veel meer omdat ik geen waardes voor Amp of Voltage door kan geven. Eageltree V3 E-logger is onderweg maar heeft Hong Kong nog niet verlaten Groeten, Wilbert.
Post eens al je settings? Zou gewoon moeten werken. Niet je motor lang onbelast laten draaien trouwens.
Hier dan de settings: Brake: Off Battery type: Lipo Cutoff model: Reduce Power Cutoff Threshold: High Startup Mode: Soft Timing: Medium of High. Het opstart probleem doet zich zowel voor bij medium als bij High timing. BEC van de lipo word niet gebruikt. Ik test nu met 3S Lipo 2200Mah 20C 9 laad cycli. Oorspronkelijk met 4S lipo 3000Mah 20C Nieuw. Iedere test duur niet langer dan ongeveer 10Sec. ls hij goed optoert is er niets aan de hand. En binnen 4 á 5 seconden weet ik of ik een probleem heb. Groeten, Wilbert.
De motor loopt nergens aan. Op de vraag hoeveel graden timing heb ik geen antwoord. Waar kan ik dat vandaan halen?
Wellicht helpen foto's. De motor staat nu vrij op de motor mount plate: Hier een foto van de motor open: Verder is de motor 12 polig.
Heb net de cutoff threshold naar low gezet. Geen effect. Toen de startup mode naar normal. Dan start hij gelijk mooi draaiend op. Het langzaam onregelmatig lopen gebeurt helemaal niet. Ik weet alleen niet of hij bij opstarten niet gelijk alle tandjes van mijn main gear vreet in deze mode. (Hij staat nu nog steeds los van de main gear.)
Inmiddels de main blades van de heli gehaald en de motor tegen de main gear geplaatst. Het optoeren lijkt goed te gaan en mijn angst de main gear te strippen is een stuk minder geworden. (En het blijkt dat de Twinn-Rexx zover trillingsvrij draait. Dan heb ik toch iets geod gedaan)
Ik heb een video van 3 minuten waarin hij 3 maal optoert. ESC staat nu op normal startup en mid timing. Ik vind de manier van opstarten eigenlijk niet verkeerd. Motor blijft koud, ESC ook. Verbruik in deze 3 Minuten 646Mah. Dank voor jullie hulp! Ik denk dat ik deze settings blijf gebruiken. Groeten, Wilbert.