Wil gaan proefdraaien met mijn turbine motor maar wil alleen de voorgeschreven brandstof gebruiken omdat de ECU hierop is geprogrameerd en heb nog totaal geen ervaring met turbine,s om eventueel met petroleum te gaan draaien. Ik woon in Zwijndrecht NL.
Probeer technische dienst van bijvoorbeeld KLM. Of een andere oprator op bijvoorbeeld Rotterdam die jet toestellen onderhoud. Vaak wordt een toestel "gedefueled" als er onderhoud aan wordt verricht. Deze brandstof mag niet meer gebruikt worden voor vliegtuigen ivm mogelijke contaminatie en wordt weggegooid of in werknemers hun dieselauto's gemikt ;-) Groeten, Cor
ik gebruik zelf petroleum van zibro kamin dat is een zeer zuivere petroleum . de kerosine of jet A1 zitten toevoegingen in zoals antischuim antiklots wat je dus niet nodig hebt voor je model turbine
Ik heb het inderdaad overwogen, die zibrokamin kachel brandstof, een vriend van mij vliegt hiermee met een AMT, maar weet niet precies hoe het zit met de verschillende verbrandings eigenschappen van kerosine en petroleum, en wil niet het risico lopen om mijn gloednieuwe turbine op te fikken. PS de motor komt in een schaal model en daar is veel werk in gaan zitten, ik probeel dus zoveel mogelijk risiko's te elimineren. Bedankt voor je reactie Groet Ger.
bij zibrokamin loopt de motor lager in temperatuur dan gewone petroleum je moet het maar eens vragen aan de fabrikant van de turbine
stook maar wat je wilt petroleum diesel/benzine mix zibro als je perse veel wilt betalen voor a-1 ga je gang deze word net als petroleum net zo geel na een week staan je turbine zal het echt niet boeien die draait wel ik draai er gemiddeld 500 liter er door heen per jaar
Ik begrijp dus dat de prestaties van de turbine bijna gelijk blijven ongeacht de brandstof? en die diesel/benzine mix... wat is de verhouding daarvan? Moet de brandstof toevoer dan wellicht niet anders ingesteld worden in verband met een andere (lees lagere) calorische waarde? of zal de turbine meet brandstof vragen omdat er bv een lagere afgas temperatuur ontstaat of omdat het toerental achter blijft op de normale prestaties bij kerosine? Ik ben van plan om als rookie een KJ-66 te gaan bouwen. En ben dus benieuwd of ik straks niet met vreemde storingen zit omdat ik andere brandstof gebruk dan kerosine. Ik heb ook nog een vaag verhaal vernomen dat kerosine een uiterste houdbaarheid heeft. Het klonk me vreemd in de oren maar de uitleg dat er dat een soort verval optreed met vlokvorming ofzo leek me min of meer toch wel een belangrijk punt om eens over te vragen. Is dit waar?
jet a1 zou je gewoon op een 1:1 vliegveld in de buurd moeten kunen kopen en als je wilt weten of het ook echt op het veld bij jou in de buurd te koop is moet je gewoon ff zoeken op het net maar schiphol heeft zekers jet a1 en roterdam ook