Ik ben al geruime tijd op zoek naar wielkasten voor mijn Calmato, maar kan er geen vinden, iemand tips hierover? Ik ga ze niet zelf soppen met een malletje. Hans
Niet een antwoord op je vraag, maar ik heb een keer de volgende fout gemaakt. Het ging op mijn christen husky schaal 1 op 4. Ik had de wielkappen wel zelf gemaakt, maar ook op schaal aan het landingsgestel gemonteerd. Tijdens het vliegen kwam ik er achter dat het gras natuurlijk niet op schaal is. De kappen zaten dus eigenlijk te dicht op het gras wat erg veel weerstand gaf en ze zaten snel vol met gras. Dus even ter aanvulling, misschien heb je wat aan de info.
Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook nu pas tot me doordringt. Toch, als er goed gemaaid wordt, en je bouwt en vooral bevestigt ze op een/de goede manier, dan kan het wel. (Ik had ze zelfs op mijn Upstart zitten! https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=8124 Geen enkel probleem. Succes! jan.
Op zich een mooie manier, erg stevig, maar wel veel toeters en bellen aan de buitenkant (de binnenzijde) van het kapje. Ik had het bij de Upstart ongeveer als volgt: Voordeel is dat je dan alleen de kop van de bout aan de buitenkant hebt; verder helemaal vlak. jan.