BadBert
Forum veteraan
Goeiendag mense.
Ik ben sinds kort de troste eigenaar van een mooie charter (2dehands gekocht, vorige eigenaar heeft er 10 vluchten mee gevlogen)
Het is mijn eerste vliegtuig (heb ook 0 bouwervaring ofzo)
Nu wilde ik hier (bij de club) mee gaan leren vliegen maar er waren wat kleine dingetjes mee. Het zwaartepunt lag te ver naar achter (lood aan de voorkant dus) en de vleugel lag te ver achterover waardoor hij te veel lift had, en bij optrekken dus alleen maar wil stijgen.
Nu is mij verteld om een wig te maken zodat de vleugel aan de achterkant 7mm hoger komt te staan, en aan de voorkant hetzelfde blijft.
Ik moet deze van balsa maken, en op de bovenkant van de romp van de charter lijmen (zo dat het de vorm van de vleugen vormt, en aan de voorkant geen verhoging meer heeft)
Met welke lijm kan ik dit het beste doen?
De charter is trouwens verstevigd voor stuntvluchten, en de vleugel gaat met 4 breekbouten op de romp...
Krijg ik dan trouwens geen problemen met de bevestigingen van de gaten waar de breekbout in gaat? Deze komt dan lager te liggen dan de rand van de romp, moet ik dan hier ook een stukje balsa op plakken, zodat de vleugel daar weer raakt? Anders trek ik toch de bevestigingen los? Of worden ze iig een zwakker punt..... (of zie ik dan nu helemaal verkeerd)
Ik ben sinds kort de troste eigenaar van een mooie charter (2dehands gekocht, vorige eigenaar heeft er 10 vluchten mee gevlogen)
Het is mijn eerste vliegtuig (heb ook 0 bouwervaring ofzo)
Nu wilde ik hier (bij de club) mee gaan leren vliegen maar er waren wat kleine dingetjes mee. Het zwaartepunt lag te ver naar achter (lood aan de voorkant dus) en de vleugel lag te ver achterover waardoor hij te veel lift had, en bij optrekken dus alleen maar wil stijgen.
Nu is mij verteld om een wig te maken zodat de vleugel aan de achterkant 7mm hoger komt te staan, en aan de voorkant hetzelfde blijft.
Ik moet deze van balsa maken, en op de bovenkant van de romp van de charter lijmen (zo dat het de vorm van de vleugen vormt, en aan de voorkant geen verhoging meer heeft)
Met welke lijm kan ik dit het beste doen?
De charter is trouwens verstevigd voor stuntvluchten, en de vleugel gaat met 4 breekbouten op de romp...
Krijg ik dan trouwens geen problemen met de bevestigingen van de gaten waar de breekbout in gaat? Deze komt dan lager te liggen dan de rand van de romp, moet ik dan hier ook een stukje balsa op plakken, zodat de vleugel daar weer raakt? Anders trek ik toch de bevestigingen los? Of worden ze iig een zwakker punt..... (of zie ik dan nu helemaal verkeerd)