Wikken en wegen over fpv gear.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Hugy, 11 apr 2010.

1. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Mooi zo Hugo! En nu gauw de boel in elkaar als je het e.a. binnen hebt. De fpv setup komt daarna wel.

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ow wat jammer, de trimersions zijn best aardig voor de 60 euro die ik betaald heb.

Maar met een laptop en een doos "cowl" kom je ook al een heel eind denk ik hoor. ;)
    De eerste vluchten ga ik zelfs zo doen, dat maakt FPV > visueel switchen een stuk makkelijker.

Ik heb een goedkope "Easycap" USB stick voor een euro of 5 van ebay, werkt als een tierelier.
    Daarmee wil ik straks de opnames verzorgen tijdens het vliegen (altijd handig voor als je crasht).

3. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Werkt zo'n easy cap ook een beetje op een netbook, heb hier niks anders staan wat ik anders mee kan nemen. Heb alleen maar een hele dikke desktop omdat ik laptops altijd te langzaam vindt:rolleyes: Maar zal het gaan op zo'n netbook, want dan zullen die fpv spullen ook wel snel komen :)

4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Zelfs mijn kleine pocket computer krijgt het verhapt, on the fly DiVX zelfs,
    gewoon met virtualdub opnemen. ;) Lukt een netbookje denk ik ook wel.

5. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Oke, dan bestel ik even zo'n dingetje zijn toch maar 5 euro. Bril komt later dan wel, want nu die trimersion brillen 2 keer zo duur zijn hoef ik die ook niet meer. Eerst maar eens mijn vliegtuig werkend krijgen en daarna nog even sparen voor de video rx en tx en nog een camera. Kan niet wachten :)

PS: Sven kijk even in het algemeene draadje, ik heb daar mischien wel een vliegtuigje voor je gevonden.

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ja voor 5 euro kun je niet diep de mist in gaan,
    zo dacht ik er ook over toen ik hem kocht.
    En toen bleek het goed te werken, dus mooi meegenomen.

En dat model had ik al gezien. ;)
    Alleen zit daar behoorlijk veel werk aan denk ik,
    je moet alles nog zelf uitsnijden omdat die van massief EPP is.
    Taai zal die dus wel zijn iig.

Maar ik ga denk ik maar gewoon een cloudsfly aankleden als eerste model.
    Of dat dan nog enigzins te vliegen is zonder tracker/diversity, dat zie ik dan wel weer.

7. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Cloudsfly is prima te vliegen zonder FPV gear, ik vlieg zelf eerst potentiele FPV vliegtuigen zonder gear zodat ik de karakteristieken leer kennen.. Dan weet ik ook meteen of er wat verkeerd is in gebouwd met COG...

8. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Easycap en panasonic cx 161 besteld wel ntsc maar dat maakt niet veel uit.
    Binnenkort even deze ontvanger High Sensitivity 4ch 2.4ghz Receiver [RX10] - £23.99 : FirstPersonView.co.uk, Radio Control First Person View (RC FPV) equipment for Video Piloting
    Deze zender 2.4GHz 500mW Transmitter [IMMRC-24-500TX] - £66.49 : FirstPersonView.co.uk, Radio Control First Person View (RC FPV) equipment for Video Piloting
    en deze antenne 8dBi Panel Antenna for 2.4Ghz FPV - SMA [ANT8DB-SMA] - £34.99 : FirstPersonView.co.uk, Radio Control First Person View (RC FPV) equipment for Video Piloting

Nog suggesties of heb je nog wat vergelijkbaars liggen reageer dan even of stuur een pbtje. Sander heb jij mischien nog een immersion 500mw zender liggen? Anders bestel ik hem gewoon daar.

mvg Hugo Janse

9. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    De CX 161 is een prima camera, echter is hij redelijk gevoelig voor het licht. Even wat teveel tegen licht, en het beeld word wel erg donker. Beste is dus om met deze cam te vliegen als de zon mooi hoog staat. Verder is het een fijne cam:). Je kunt altijd nog gigantische zware lens houder vervangen voor een buisje. Dan heb je een echt kleine cam voor bijv een Fox:).
    Let wel op dat de resolutie lager is met ntsc. Valt mee in de bril.

Verder heb ik hier nog een lawmate rx, en een 10mW Immersion tx.
    Wil je 500mW ga dan voor een combo bij eerder genoemde retailers.

10. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Da's zowieso verstandig, eerst 't model opbouwen en vliegen op zicht, zodat alles werkt en klopt. Dan de FPV apparatuur erin, dan beperk je de risico's.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

11. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
  12. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Ik kan nu van remy een lawmate ontvanger en een imersion rc 10mw zender kopen. Ik denk dat ik dit doe en hier eerst alles goed mee afstel. Daarna kan ik altijd nog upgraden naar meer vermogen. Is er nog een groot verschi tussen de lawmate ontvanger en de eerder genoemde ontvanger van firstpersonview.co.uk?

13. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Die Lawmate is een fijne ontvanger. I.c.m. met de 10mW tx haal je afstanden die in mijn video zijn terug te zien. Kwaliteit was helaas erg slecht wegens mijn recorder, alleen gaat het nu om de dropouts.
    Komt wel bij dat je kist voor 50% verantwoordelijk is voor de afstanden die je ermee haald, welke ontvanger je ook kiest.

14. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Net de spulletjes binnen gekregen van hobby king. Wacht alleen nog steeds op het vliegtuig. Er staat dat hij de 29ste polen heeft verlaten. Maar er is hier nog steeds niets. Hoe lang duurde het bij jou remy. Want de tracking gaat niet verder dan polen.

15. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hoi Hugy,

Het duurde een week of 2.

16. justin_ma

justin_ma

Lid geworden:
    10 apr 2008
    wat heb je nodig als je op 2,4 ghz vliegt?

17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Een andere frequentie :hammer:

18. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009

Wat is eigenlijk de beste layout zodat ik daarlijk als ik de fpv gear heb ik niet alles hoef te verplaatsen. Ik heb dit even geschetst. Als jullie nog tips hebben kom maar op. Is altijd handiger voor de bouw dan daarna. :rolleyes:

Hier nog even een schone zodat jullie zelf ook eventueel kunnen tekenen.

19. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ik zou de Tx bovenop de romp monteren, naast de ESC, netzoals op mij Ez, da's een configuratie die prima werkt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

20. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Oke, ik dacht dat de esc ook storing gaf?

Deel Deze Pagina