Op zolder van familie heb ik een oude stoomlocomotief gevonden. Zover ik kan vinden van het Merk Wilesco. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Model? Leeftijd? Zijn hier nog onderdelen voor te krijgen om het e.e.a. op te knappen/te herstellen? Alvast bedankt.
Wilesco maakt bij mijnwetten nog steeds deze stoomtractors. Probeer eens bij een goede modelbouw zaak. https://www.meijerenblessing.nl/artikelen/stoommachines/stoommachines/mobiel hebben ook veel onderdelen. Succes Jeroen
Google is je vriend en even Wilesco onderdelen ingetikt. Denk dat ze jouw model zo ruilen voor een nieuwe. Zou er zelf niet aan gaan knutselen, maar op laten knappen door een expert. Gr. Klaas. https://www.wilesco-shop.nl/wilesco-onderdelen
Hallo Jeroen Gisteren toevallig, die van ons in de vitrine gezet thuis. Bijna dezelfde als van jouw onze heeft een langerdak en is op kleur. Hoewel ik wel denk dat die van jouw stukken ouder is. De onze hebben wij al weer denk kleine 30/jaar thuis. Ooit gekregen van een goede modelbouw collega, welke er niets meer mee denk en wij 2-mannen hadden thuis. Paar keer mee gereden, maar mocht jij dat ook overwegen zou ik eerst wel een paar testjes doen of de boel nog dicht is en druk nog aan kan. En volgens mij is er genoeg over te vinden op het net. Succes Peter
Dat is een leuke stoommachine. Over de leeftijd kan ik niets zeggen, daar ik niets snel kon vinden. Voor je begint met opknappen/herstellen, hebt je de machine al onder stoom gebracht? Bij Wilesco modelen zit er onder de ketel een soort van schuifje, waarin je kleine Witabs blokjes doet om de ketel op te warmen. Deze blokjes en de eventueel benodigde houder zijn te koop op de link, die @k-k in bericht #3 aangeeft. Als ketelwater even gedestilleerd water gebruiken, te koop bij het Kruidvat. De veiligheid op dit soort speelgoed staat beneden de waarde van 3bar, de gebruikelijke maximale stoomdruk voor kleine stoom modellen. Mijn advies, stook de machine met de Witabs blokjes op en kijk hoe die werkt. Werkt alles naar verwachting, dan alleen met koperpoets mooi oppoetsen. Succes met de machine. Henk
alleen met koperpoets mooi oppoetsen. Neee... Mooi zo laten. Die patina is goud geld waard. O zo mooi. Zelf weten... Alles voor modelbouw, Willum