Wij blijven nog even kijken. Vrijdag de halve finales en zaterdag de finale. De helft ervan zien we, dan gaan we naar het vliegveld. Dus zaterdagavond zijn we laat thuis van ons avontuur.
Ik weet zeker dat dat niet gaat gebeuren. Zondag ga ik lekker luieren en samen met mijn vrouw zijn. Is veel belangrijker dan vliegen Dan daarna weer een paar avonden trainen om vervolgens de komende 3 zondagen weer te presteren in de Nederlandse competitie!!!
Toch nog een klein updateje van gisteren de laatste vliegdag in preliminaries: Erg mooi vliegwerk gezien van de toppers. Vreemd genoeg had ik een gevoel over wie de winnaar zou moeten zijn en de volgende 5. Wat bleek: CPLR op 517, Onda op 516 en Silvestri op 516. Toch had ik gezegd dat SIlvestri bij mij een betere indruk achterliet, want hij hield nou eens eindelijk de snelheid erin. Tja, door alle K-factoren kan het gevoel dus aardig afwjken van de punten. Uiteindelijk vond ik Jason er met kop en schouders bovenuit steken, maar het netjes dichtbij (150 m) vliegen is door andere juryleden niet gewaardeerd (bleek na wat vraagjes mijnerzijds). Wat ook erg opviel is dat je toch echt wel aardig moet presteren om enigszins kans te maken op de semi finale (87%). Het algemene niveau is volgens mij aardig gestegen. Vandaag hebben we dan de jury meeting gehad voor d efinale en 4 trainingsvluchten. Het beloofd heet te worden dus we kunnen onze lol op......
hallo Bob, bedankt voor je berichten! Nog veel plezier daar de komende dagen (ondanks de hitte...)! Volkert
finale plaatsen zijn bekend: 1 PAYSANT - LE ROUX CHRISTOPHE FRA 2000.00 1000.00 1000.00 2 SOMENZINI Quique USA 1962.58 979.07 977.42 3 SILVESTRI SEBASTIANO ITA 1959.09 977.87 952.33 4 ONDA TETSUO JPN 1955.13 984.03 950.83 5 SHULMAN JASON USA 1926.51 963.20 921.08 6 SUZUKI KOJI JPN 1885.26 954.05 931.21 7 AKIBA YOICHIRO JPN 1882.30 956.73 905.57 8 BERND BESCHORNER GER 1877.15 950.63 885.28 9 MAYR GERHRARD AUT 1865.02 957.04 897.39 10 PAYSANT - LE ROUX BENOIT FRA 1849.90 934.69 915.20 vandaag was een enerverende dag. Erg mooie vluchten gezien, en het uiterste werd gevraagd van de piloten. Vandaag de dag met de minste wind gehad en de hoogste temperaturen. Uiteraard ook grote teleurstellingen gezien voor diegene die net buiten de finale vallen, op 1,45 punt. etc. Wij hebben zojuist de vliegtuigen weer in de transportboxen gestopt, om ze hopelijk morgenavond weer heel eruit te halen... altijd spannend. Morgen vroeg naar het veld om de eerste F en Unknown te zien. Wij zullen zsm de nieuwe WC bekend maken groet Job
Ja, wie-o-wie zou nu de nieuwe WC worden... laat mij 3 keer raden.. het begint met een C en eindigt op rhistophe. Tenzij natuurlijk z'n motor weer eens uitvalt, dat heeft 'm al eens een WK gekost.. (fijn spul toch he, dat brandstof)
foto's linkje naar de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt. Meesten zijn natuurlijk van het Hong Kong/China team waarmee ik optrek, maar ook wat van de nederlanders. 2009 WC F3A Pombal pictures by brabo_in_china - Photobucket
Ik ben daar toch niet zo heel zeker van. De verschillen zijn erg klein. En houd er rekening mee dat de finale een wedstrijd op zich is, er worden geen ronden van voorheen meegenomen. Al moet ik wel zeggen dat CPLR vandaag gewoon, in mijn vlucht, de beste was. Niet dat hij zoveel 10-en haalt, maar hij is gewoon het meest constant. De anderen hebben er dan net weer een 7 tussen zitten.... Vandaag was het gewoon afzien qua jureren, 32 graden in de schaduw. Morgen wordt het nog heter..... :-(. De 2 unknown zijn gekozen, maar niets echt bijzonders. In het eerste zitten erg veel snaps. Ik kan ze niet scannen of fotograferen, dus hopelijk worden ze op de website gezet. Anders pas na het weekend door mij.
Ah ja, het blijft altijd afwachten, maar wat ik in de scores nu zie, zijn juist geen kleine verschillen, naar verhouding. Ja, plaats 2 t/m 5; daar zijn de verschillen klein, maar tussen 1 en 2 zit ongeveer net zoveel als tussen 2 en 5... Maar idd, nieuwe ronde, nieuwe kansen.. spannend morgen
Laat ik het zo zeggen, ik heb CPLR ook dit keer een paar fouten zien maken die hem 1 a 2 punten schelen. D.w.z. als dat op een K5 is, dat het dan zo maar andersom kan zijn. Het is wat dat betreft moeilijk te zien door die Kfactoren. Morgen (voor mij, voor de nederlanders vandaag....) zullen we het weten.....
Onze Yoshi is ook blij, 3 japanners bij de top 10 en nog wel zijn leermeester Suzuki Koji die erbij is. Kun je nu al zeggen dat japan als team bovenan staat?
en de einduitslag is bekend!!! 1 PAYSANT - LE ROUX CHRISTOPHE FRA 2000.00 1000.00 1000.00 1000.00 1000.00 2 PAYSANT - LE ROUX BENOIT FRA 1951.82 952.31 869.31 899.38 999.51 3 ONDA TETSUO JPN 1939.68 982.75 956.92 944.33 950.19 4 SILVESTRI SEBASTIANO ITA 1931.02 954.03 855.87 911.46 976.99 5 MAYR GERHRARD AUT 1920.89 924.62 925.05 927.92 992.98 6 SHULMAN JASON USA 1916.06 969.15 929.59 924.95 946.91 7 SOMENZINI Quique USA 1905.75 973.05 932.70 942.60 929.80 8 BERND BESCHORNER GER 1891.87 924.81 885.85 914.98 967.06 9 AKIBA YOICHIRO JPN 1813.94 941.43 872.51 886.91 851.68 10 SUZUKI KOJI JPN 1807.24 899.68 867.36 876.12 907.56 Zeer verrassend voor ons in ieder geval. Benoit op de tweede plaats!
Nou, he tis gebeurd dan........ Wat een verrassing, ook voor de juryleden. Wij hadden allemaal gezegd dat we dachten dat BPLR op 6 zou staan. Gevoel bedriegt..... Team uitslag: 1e Frankrijk 2e Japan 3e USA Pas na de finale wordt de uitslag van de teams bepaald, dat is veranderd 2 jaar terug. Vandaag was erg vermoeiend: om 16:00 was het 42 graden op het veld. In de finale jureer je alleen maar een hoek of het midden wat wel een vreemde manier is en ik kon er niet echt aan wennen. Is dus lichter dan andere dagen ,maar ik ben werkelijk kapot van die temperatuur. Jason S vloog nog even z'n wielkap eraf in de laatste vlucht door achter het net aan het einde (voor hem het begin) van de baan te blijvne hangen. Verder leuk vliegen gezien. Nu douchen en naar banquet.
Ik hoop toch dat Pa en Ma Le Roux niet nog een kind gefabriceerd hebben destijds, zo is het wel weer genoeg