X- 10 Easy Jet

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door hingtouw, 30 jan 2007.

  1. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    Hoi

    Heb me bij Digitech een trainer gekocht.

    [​IMG]

    Half uur gebouwd......
    [​IMG]

    heeft iemand hem al eens gebouwd?
    [​IMG]

    Mark
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.948
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee dat ziet er erg goed uit :thumbsup:

    Ooit in de toekomst zal BosModelAir ook zo`s turbine jet gaan vliegen, echt wel :yes:
     
  3. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Goed bedoelde raad.

    Berto, al je 'gewone' kisten in de verkoop, alle centjes bij elkaar leggen, te kort? effe sparen, verstand op nul, blik op oneindig en de knoop doorhakken, heb ik ook gedaan en nog geen dag spijt van gehad.
    De techniek is grandioos en het vliegen ermee geeft mij heel veel voldoening.
    Je bent handig zat dus je kan het een en ander zelf fabrieken/maken.

    Heb de AX10 ook van dichtbij bekeken en vind hem er erg netjes uitzien/gebouwd, vliegt zeer strak, als een jet, en goedmoedig in het langzame gebied.

    @hingtouw (Mark) welke motor heb je in gedachten? wren44? anders?

    Grtz Ger.
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.948
    Locatie:
    Zeewolde
    Dan krijg ik ruzie met Onno.

    Zonder gekheid, turbine is zeker iets waar wij eens mee gaan beginnen. We zijn nog jong :roll: en hebben dus nog even de tijd.
    Momenteel vinden we het nog veelste leuk om met veel diverse vliegtuigen te vliegen dus momenteel gaat het nog niet gebeuren.

    Maar eens, eens.............................

    En nu de turbine modellen in aantal toenemen heb ik het idee, gezien de toenemende interesse op het forum, komen er tzt vanzelf leuke 2de hands beginnerturbinekissies voorbij.

    En dat zou helemaal in de BosModelAir filosofie passen :lol:
     
  5. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    Hoi Ger

    Ik heb een Wren MK2, die komt er in.
    Verder zo veel mogelijk standaart spullen

    servos futaba S3152 rolroeren en flaps
    S9255 hoogte (is er maar 1)
    Hitec 125 MG (3kg)richtingroer
    Deutsch stroom verzorging. 2 accus
    Lijkt mij goeg genoeg?

    Mark
     
  6. adryan

    adryan Guest

    Hoi Mark,

    is dat toch het neuspootje uit Duitsland?

    grt,
    Adryan
     
  7. Rene microturbine

    Rene microturbine

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    966
    Locatie:
    nvt
    Ziet er erg mooi uit, is hij ook aan passen voor een kl66 turbine?
    We zijn op zoek naar een geschikte trainer.
    volgens Sandor is de easyjet alleen te gebruiken voor de wren turbine.
    Als het niet al te lastig is om hem aan te passen willen we hem graag bij Sandor kopen.
    De prijs is naar verhouding voor zo,n Jet niet duur.
    Groetjes Rene.
     
  8. Koenieboy

    Koenieboy

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Belgium
    binnenkort komt er een nieuwe jettrainer uit bij Digitech, genaamd 'Velox'.
    Motoren wren supersport tot ulysses...
     
  9. Rene microturbine

    Rene microturbine

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    966
    Locatie:
    nvt
    Ha mooi , zal het in de gaten houden , ben benieuwd naar de prijs! :wink:
    gr Rene.
     
  10. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Mooi, gelijk de perfecte motor in de A-10.
    Houdt de kist zo licht mogelijk, 1 accu is voldoende, (2S 3200 lipo?) laat de werkstroom direct naar de servo's gaan, dus niet over de ontvanger laten lopen. (werkt goed bij mij).
    4 cellen sub C wegen 245 gram, en een 'weiche' is niet nodig.
    Voor de ECU is 2200 2S lipo ruim voldoende.
    De spanwijdte is niet zo groot, dus tracht het gewicht zo laag mogelijk te houden dan vliegt ie lekker goedmoedig.

    Zie de kist wel verschijnen in het 'cirquit' :wink:

    Grtz Ger.
     
  11. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    Hoi Ger

    Ik vlieg liever met twee accus daarom die weiche en
    heb dan direct de servos op de weiche aangesloten.(bowerbox 40/16, weegt 85 gr)

    Waarschijnlijk moet ik anders toch lood in de neus doen.

    gr Mark
     
  12. Sandor

    Sandor Guest


    manual op www.digitech-turbines.com
    onder manual
    is nog niet helemaal af
     
  13. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    Ben weer een beetje verder servos en retracts ingebouwd.
    [​IMG]
    [​IMG]
    beplanking aan de binnenkant met een beetje kevlar voorzien,
    als er een keer wat gebeurt ,er niet direct boven een groot gat zit.
    [​IMG]
    [​IMG]

    op eigen poten.
    [​IMG]
    ga nu verder met de turbine inbouw.

    gr. Mark
     
  14. F15

    F15

    Lid geworden:
    27 jul 2006
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Spijkenisse
    hoi mark.

    ziet er super uit hoor, en een mooi kleurenschema :p

    grt
    michel
     
  15. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    Hoi

    Weer een beetje verder :lol:
    [​IMG]
    Tank met turbine ecu

    [​IMG]
    grt Mark

    (moet een beetje opschieten voor 10 juni) :p
     
  16. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Mooi toch, heb je je deadline, (je wordt wel verwacht hoor :wink: met je kist, vliegend :D )

    Grtz Ger.
     
  17. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    Klaar !!!!!!!!!

    Duurt altijd langer dan je denk

    Poten aangepast ,had ze in duitsland bij de Jetpowermesse gekocht voor 5 euro het stuk
    hopelijk houden ze het en remmen van ebay(koopje) :lol: .

    [​IMG]

    alles is ingebouwd hoppertank-powerbox, 10 servos enz.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Weegt nu vliegklaar met twee 5cellen ontvanger accus 6,6 kg.
    Hopelijk heeft hij genoeg power voor op een grasbaan met de wren54 :?
    [​IMG]

    gr Mark :lol:
     
  18. jetpower

    jetpower Guest

    hingtouw
    vergeet niet even een festo kogel kraantje tussen je snelkoppeling en je uat te doen.
    de snelkoppelingen hebben de neiging tijdens het draaien van de turbine lucht door te laten .
     
  19. Cropduster

    Cropduster

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    584
    Locatie:
    MVA Almere
    @Sandor:
    Past een P-80 in de romp? Waar zitten de knelpunten?
     
  20. Sandor

    Sandor Guest

    luister alles kan , is een kwestie van wat matten en balsa
    maar ik zou het niet doen.
    ik denk dat marc de easyjet wat onderschat met de wren
    wij vlogen deze met een 44 en dat was al zeer snel.
    in duitsland vliegen en meerdere met een funsonic 70
    (echte 6,5 kilo) deze waren al zeer snel.

    wacht dan op de velox deze kan het wel makkelijk dragen.
    ik snap het wel..... de p-80 zijn zeer goedkoop op de speciale feestdagen 8O .
     

Deel Deze Pagina