Xaircraft X450

Discussie in 'Multicopters' gestart door cvdc85, 17 mrt 2011.

1. cvdc85

cvdc85 Guest

Hallo allemaal,

Bij deze heb ik me zojuist aangemeld op dit zéér uitgebreide forum waar ZO ontzettend veel informatie op staat dat ik wel uren kan vertoeven om leuke dingen tegen te komen en te leren haha

Nu zit het echter zo dat ik nieuw ben in het hele wereldje van Modelbouw Helikopters e.d.
    Alles los kopen of iets compleet kopen... Nu ben ik eigenlijk al zover dat ik maar wat compleets ga kopen en is m'n oog gevallen op de Xaircraft X450.

Wat wil je hier dan mee gaan doen?
    Ik zou graag foto's willen gaan maken van landschappen, kavels, huizen etc. maar dan van bovenaf!

Nu ben ik dus op de Xaircraft X450 gekomen alleen wat heb ik nog meer nodig om het plaatje compleet te maken!!

Controller?
    Camera (logisch)
    Wat meer...

Je zal toch de camera van beneden moeten kunnen scherpstellen en de foto moeten maken... bij deze dus mijn vraag of jullie een kort maar boeiend vervolg voor me kunnen geven :)

Alvast bedankt voor de moeite allemaal!!

Carlo

2. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik zou het niet doen lees maar eens op ander forum`s hoe en wat
    .

3. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  4. cvdc85

cvdc85 Guest

Handige site!
    Thx lauterbacher.
    Iemand toevallig ook ervaring met het kopen hiervan?
    Een zaak in Nederland die ze verkoopt toevallig of kom je dan al snel over de grens uit?

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Prima, dat je een tip geerft, maar als je dan iets doet, onderbouw het dan ook even ;).
    Geef op zijn minst de fora's aan WAAR die negatieve dingen dan op staan. Want zo kan je er niet veel mee...

Emil, mod

6. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Dan zal ik wel weer pech heben gehad met mijn Xaircraft X500-D. Die had na een vlucht of 15 ineens besloten om de motoras door 2en te breken, met het gevolg dat het ding de grond in smakte. Hierbij is er een regelaar en een gyro kapot gegaan, met als gevolg dat het zeer moeilijk te leveren was.
    De regelaars stopte er ook vrolijk mee, als het even teveel voor hun werd. Denk hierbij aan een accu die 70 gram zwaarder was.
    Maargoed, ik zal wel pech hebben gehad. Voor mij in ieder geval geen XAircraft meer.

Misschien eens kijken naar de Lotus T580 Ze gaven er 20 weg om het e.a. uitgebreid te laten testen door bekende op de forums. Ze zullen het niet voor niks doen.

7. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik snap je punt maar ik ben van mening dat je info zelf moet vergaren het is zo simpel om maar ff te vragen.
    ik steek er ook maanden in om uit te zoeken hoe en wat en dan besluit ik pas dat wordt het .
    de quad`s van nu zijn geen doorsnee rc pul meer en dat vergeten veel mensen er komt veel bij kijken en dan is een kant en klaar model in mijn ogen prul net als het spul van de bekende plastiek shop bartsmit.
    maar goed dat is mij id.

8. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tja een fijne lijn KAN het verschil maken. Dat is waar. Vergeet ook niet dat jij en ik (en de rest hier) wellicht meer kennis hebben, en dat als "normaal"beschouwen.
    Is toch wel een veel gemaakte fout, ook bij mezelf trouwens hoor...

9. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Ik heb zelf de x650 bij www.cnchelicopter.com besteld. (Goede service en betrouwbaar)
    Ik heb zelf er nog niet mee gevlogen door tijdgebrek, en omdat ik ook een MK heb gekocht en daar mijn energie eerst in wil steken.
    Maar snuffel die topic maar eens door, en je zult zien dat ze zeer positief zijn over de x650.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  10. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    kennis daar draait het om weet wat je doet en niet het id van dat vind ik leuk hebben.
    maar dat geld voor de hele modelbouw.
    nu weet ik wel dat door de rtl kisten het zo geworden is maar dat gaat hier niet op.
    dus dan maar bot overkomen en je op die manier je geld besparen met een domme aankoop van toch 600 en meer.

niet lulig bedoelt dus maar een wijze les.

11. cvdc85

cvdc85 Guest

Hoe zit het eigenlijk met de aansluiting voor een camera onder de helicopter.
    Zijn deze universeel, moet je je houden aan specifieke modellen, heb je een apparte remote controll nodig en kan de Aircraft X450 hier goed mee om gaan?

12. cvdc85

cvdc85 Guest

Beste mensen... Ik ben er eigenlijk wel uit wat het gaat worden :)
    De XAircraft X650 via de site van CNCHelicopter.com
    Waar ik dan echter nog wel mee zit, wil liever niet iets incompleets bestellen wat er nog allemaal bij moet komen dat ik ook daadwerkelijk kan gaan vliegen als de bestelling binnen komt!!

XAircraft X650 : XAircraft X650 four rotor aircraft standard version
    Dan staat er bij: Servo is not included... wat bedoelen ze hier precies mee? Is dit iets wat ik perse nodig heb?

Wat heb ik hiernaast nog meer nodig en moet ik direct mee bestellen?
    Mocht iemand 1 minuutje over hebben om een lijstje voor me te maken om het meteen GOED te doen zonder dat ik nog een bestelling na moet doen?

Batterij? Controller? Extra's? Dubbele batterij? Oplader? Overige kabels

Thx Alvast :)

Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2011
  13. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    De servo die ze bedoelen is voor de camera mount en zou je dus ook later kunnen bestellen, verder heb je alleen een accu en en zender en ontvanger nodig om te kunnen vliegen.
    Denk wanneer je nog een zender gaat kopen dat je het liefst 1 met 8 kanalen gaat kopen, je hebt al 4 kanalen nodig om de x650 te kunnen vliegen 2 zijn er voor de camera mount en over een maand komt de gps uit voor de x650 en die heeft 1 misschien 2 kanalen nodig.
    Ik zou wanneer je een bestelling plaatst een extra set props, en 2 landing gears meebestellen voor op reserve.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

14. erik1973

erik1973

Lid geworden:
    19 jul 2008
    houd ons even op de hoogte van zodra de bestelling gemaakt is en wanneer het op de stoep ligt.

Ik ga dit even volgen dan... ziet er een tof spul uit!!

15. cvdc85

cvdc85 Guest

Even m'n status lijstje voordat ik ga bestellen:

XAircraft 650: XAircraft X650 four rotor aircraft standard version

Batterij: (NO.3) 3dx500 HDX500 lepton 4000MA 4S1P 25C 14.8V lipoly battery new

Servo: XAircraft X650 parts best fit servo Nexus DSW313MG

Ringetjes: Efficient multi-axis aircraft specific positive and negative 10/12 inch propeller Hard washer Ring

Propellors extra: P1002A en P1002B

Landings gear: XAircraft X650 parts L1005G land gear skid pipe

Nu heb ik alleen GEEN idee welke Zender en Ontvanger ik nodig heb...
    Advies is in deze laatste fase voor m'n bestelling zeker mooi meegenomen!!

Wanneer ik de bestelling door zet laat ik het hier weten :)

16. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Ik weet niet wat je budget is voor een zender, maar mocht geld geen rol spelen dan zou de spektrum dx8 een leuke zender zijn.

Een goedkoop alternatief zou de Turnigy 9x 9Ch zijn, die is verkrijgbaar bij hobbyking.
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)

Alleen moet je daar wel geduld mee hebben, ze staan daar in backorder, ik heb zelf 5 week geleden daar ook 1 van besteld (voor de fun) en die is net vorige week naar mij verstuurd, maar heb hem nog niet ontvangen, dus kan zelf niet over de kwaliteit oordelen, maar er zijn best veel die er een hebben ern er heel tevreden mee zijn.

Ik vlieg nu zelf met een futaba T10C met een jeti box en ben daar heel content mee.

hoop dat je hier wat mee kunt.

Deel Deze Pagina