XB PORSCHE CAYENNE S transsyberia 2007

ik ben zelf van plan om hem over een paar weken te gaan kopen, de rtr ervan ( kost 230 eu bij pkracing ) heeft iemand hem al of weet iemand er iets vanaf ?
57769_l.jpg

57769=1.jpg

ook vraag ik me af of er tuning voor is, zijn er delen verwisselbaaar van de DF-02 en DF-03 ??
bij pk verkopen ze namelijk hele leuke setjes alu voor de df03 maar moet natuurlijk wel op deze DF-01 passen..
Cayenne-749754.JPG

En dan nog iets, bij pk staat er tussen haakjes ; TT-01 zou hun versie tt01 zijn of is dit foutje.
zou ik voor bestelling voor de zekerheid even vragen ?
alvast bedankt,
levi;)

Laatst bewerkt:
Wat grappig, dit lijkt sprekend op een TA 02 chassis.
Daar zijn wel 'tuning' opties voor te krijgen. Denk aan TRF dempers (alu dempers van Tamiya), dikkere middenas, kogellagers* (indien nog niet voorzien), titanium schroeven, zelfs kan je er (indien nog te verkrijgen!) een fiberglass of carbon chassis voor krijgen, en nog meer aluminium spul....
Ik zal alleen gaan voor de kogellagers* , de dikkere middenas en andere dempers, maar dat vind ik al een grote investering voor een chassis dat ik ongeveer 15 jaar geleden al in het bezit heb gehad. Daarmee wil ik zeggen: erg gedateerd. Misschien kan je beter kijken naar een TT01 model. Is iets meer van deze tijd, ondanks dat dit misschien een heruitgave is van de TA 02.

Dat is mijn persoonlijke mening.

Laatst bewerkt:
tt01 chassis is ook niet het van het... ik wou namelijk gaan off-road rijden met dit model en het gaat ook mee naar italie op vakantie dus soort crawlen gaan doen.
tamiya noemt het chassis de DF-01 maar lijkt idd erg op het ta-02 chassis.

Is 100% zeker een TA-02. Dan moet je voor Hop-Ups gaan kijken naar de Top Force & Top Force Evolution. Die zijn allebei opgebouwd op een TA-02 en hebben een hoop FRP en CF onderdelen. Op Ebay kan je hier nog wel een hoop voor vinden en hier op het forum staat ook nog wel wat meen ik van iemand die er eentje "getuned" heeft...

Joost.

Correctie het is een TA-01 achtig chassis. De wielbasis is namelijk 280 mm, iets dat je met een TA-02 nooit zult halen.
Verschillen met de TA-02 zitten in o.a. de badkuip en de aandrijfas. Hij deelt verder bijna alle onderdelen met de TA-02 alleen heb je grote kans dat de uprights anders zijn zodat een TA-02 kogellagersetje niet zal passen.
Ook zullen de demperbruggen waarschijnlijk verschillen van de toerwagen ta01/02 om meer bodemvrijheid te creeren.

Voor een uitgebreide vergelijking zie: klik hier , de DF01 staat ook bekend als het 'hummer' chassis.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Inderdaad. Het is een Mix van de Ta01 en de Ta02. Ik wil hem heel graag kopen, hij ziet er realistisch uit en lijkt mij ook leuk rijden. Gewoon om voor de fun erbij te hebben is het nooit overbodig.

Groetjes,
Roger Schouteten

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb em in duitsland bij een tankstation zien liggen. (hadden ze ook een marder te koop staan :) ) en moet zeggen, ik vond hem er echt mooi uit zien (de kap dan)

geen idee of het een goede auto is, maar hij lijkt me wel gegelijk fun!

Hoi,

Een vriend heeft de Tamiya Ford F150 en de Hummer en dat is reuze leuk om mee te rijden. Ze rijden best realistisch en kunnen ook best wel goed trailen voor zo'n chassis (Met een kogeldifferentieel dan...).

Groetjes,
Roger Schouteten

Ik heb eventueel nog wel twee kogeldiffs liggen die komen uit een Top Force Evolution... Moet ze wel even zoeken maar meen dat ik ze nog heb...

Joost.

Hallo Joost,

Die kogeldifferentieels passen ook in een Tamiya FF01, die van mij komt daaruit. Wat wel jammer is, is het kapje waar het asje in moet makkelijk kwijt is en je het differentieel niet meer kan gebruiken.

Groetjes,
Roger Schouteten

Ik heb nog even gekeken en ze zijn compleet incl. outdrives... Als iemand er interesse in heeft hoor ik het wel...

prima hoor, dan wordt aan de voorkant een kogeldiff en achter gelockt.
lijkt mij het beste toch ? kun je nog beetje bochtwerk gaan doen.

en moet persee sperrwerking hebben op allebij omdat ik ermee op strand wil gaan rijden ( nat zand dan wel.. ) niet om echt slippend op te trekken maar lekker rustig realistisch te kunnen rijden.. vast komen te zitten is eigenlijk ook wel lache :rolleyes:

Inderdaad :). Maar ik wil alleen een kogeldifferentieel achteren, dat maakt het nóg realistischer. Gewoon lekker cruise, een beetje trailen....

Groetjes,
Roger

Laatst bewerkt door een moderator:
daar heb je ook wel gelijk in, het is niet erg om vast komen te zitten gebeurt in het echt ook.. is net leuk om op het limiet van de auto te rijden toch :P

Jep, nou bidden dat ik nog wat geld over heb, nadat ik me een brommertje heb aangeschaft.....

ik vind de kap heel erg mooi, alleen ga ik persoonlijk toch liever voor de cr-01 van tamiya, puur omdat dit chassis veel meer off road mogelijkheden heeft,, misschien maar eens kijken of ik een losse porsche kap kan kopen en deze daar op kan zetten :D

Back