xb16 Lader probleem

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door CircusAso, 2 sep 2010.

1. CircusAso

CircusAso

Lid geworden:
    10 jul 2006
    Ik zit met het volgende. Ik gebruik 8000mah 2s paketten voor mijn auto's. Nu is het probleem dat ik het idee heb dat de lader de accu's niet vol laad. Wanneer ik +- 20-30 minuten rijd, (27turns 540 motor) de lader binnen 5 minuten aangeeft dat de accu weer volledig geladen is, en hij geeft daarbij aan 7.65v over 2 cellen. Zou het kunnen zijn dat de accu een te grote capaciteit heeft voor de lader, of waar zou ik dit probleem in moeten zoeken.

Wanneer ik vervolgens niet gebalanceerd ga laden begint hij vrolijk overnieuw,en laad hij naar mijn weten wel door. Ik laad overigens met 2a, de gebruikte accu's zijn robitronic's 8000mah met een 25c waarde. Moet ik met meer amperes laden of zou ik het probleem ergens anders moeten zoeken. Graag verneem ik of ik er nou gewoon naast zit, of dat er toch wat anders mis is.

Alvast bedankt!

Maarten

2. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    heb je de "lege" voltages al eens gemeten na je ritje? best eens nameten met voltmeter of e fusion lipo checker
    zou het kunnen dat de lader op liON ipv liPO staat bv?
    je laadt de lipo op 2a: dus 0,25C.. op zich is dat geen probleem, durt gewoon langer.

groeten

Laatst bewerkt: 2 sep 2010
  3. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Met 0.25C duurt het 4 uur ongeveer om te laden, geen probleem, als je tijd genoeg hebt.

Meeste 50W laders kunnen 2s toch wel met 5A laden? zoja, doen, lipo kan je makkelijk met 1C(8A) opladen.

Kan ook zijn dat je lader nog op Nixx staat, mijne slaat dan ook af omdat ie een voltage drop ziet...

4. CircusAso

CircusAso

Lid geworden:
    10 jul 2006
    Lader kent niet veel instellingen, ik kan hem enkel instellen op 2s/3s en hierna het amperage instellen, hierin kan ik dus weinig fout doen. Vandaar mijn vraag.

Ik zal morgen de lipo is met 5a niet gebalanceerd laden en kijken wat er dan gebeurt. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om het voltage na het rijden te meten, enkel met de lader, en daar heb ik nu juist niet zoveel vertrouwen in. Ik zal morgen mijn bevindingen hier neerzetten. Alvast bedankt voor de antwoorden.

5. CircusAso

CircusAso

Lid geworden:
    10 jul 2006
    Vandaag ongebalanceerd op 5a geladen, en dit lijkt de oplossing, lipo's worden tot 7.8volt geladen. Probleem lijkt dus in de balancer functie te zitten. Na de laadbeurt gewoon nog even balancen, en dit ging verder zonder problemen. Probleem opgelost dus.

6. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Nee hoor, probleem niet opgelost.

Twee volledig geladen Li-Po cellen behoren een spanning van 8.4 Volt te hebben.

7. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Idd, Staat de TCS capacity cutoff niet toevallig aan??? misschien druk je per ongeluk op store????

Deel Deze Pagina