Een vriend heeft deze goedkope quad jaren geleden gekocht. Ik heb 'm destijds op weg geholpen en het reguliere vliegen ermee gaat redelijk. https://nl.aliexpress.com/i/1982237007.html Na een aantal jaren op de kast kwam 'ie vandaag langs met de doos en de mededeling dat de quad na het binden en initialiseren alleen maar naar links weg kiepte. Als ik de quad in de hand houd, zie en hoor je inderdaad dat de linker motoren minder toeren maken als je gas geeft, dat verklaart het weg kiepen. Enig test starten op het gras bevestigt dit. Stuur ik volledig tegen naar rechts, dan stijgt de quad soms wel en soms niet op, maar laat zich eenmaal in de lucht niet besturen en gaat de hort op. Dit keer tegen een dak van de buurman en op het platte dak van een schuurtje... Gelukkig was er iemand thuis en kon ik de quad weer op pikken. Heeft iemand een idee wat hier loos is en of het op te lossen is? Groeten, Jan.
Hij doet het weer! Net even getest op de speelplaats, niet hoger dan twee meter, want het waait eigenlijk te hard. Ik heb de quad vanochtend uit elkaar gehaald en met de instelbare voeding de motoren getest, die draaien ongeveer even snel, maar de overbrengingen maakten droogloop geluiden, het zijn allemaal bronzen glijlagertjes, dus die moeten van tijd tot tijd gesmeerd worden. Op tafel zonder props leek alles weer naar behoren te werken, wat even later buiten bevestigd werd. Groeten, Jan. P.S.: het blijft goedkope meuk, liefdeloos in elkaar gepletterd in de fabriek, maar als het werk, dan is het een leuk ding...
Ik had een soortgelijk probleem: een quadcopter ging kapot en ik smeerde hem op dezelfde manier en eerst werkte hij goed, maar toen ging hij kapot! Dit zijn allemaal Chinese goedkope goederen met een beperkte gebruiksduur! Je mag GEEN lange diensttijd van hem verwachten)))
De quad is weer terug bij z'n baasje, die vliegt er sporadisch mee en heeft er helaas weinig gevoel voor... Groeten, Jan.