Zelf een goedkope FPV set samenstellen

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DJIApeldoorn, 3 okt 2013.

1. DJIApeldoorn

DJIApeldoorn Guest

Ik heb een beetje rond zitten kijken op dit mooie forum maar niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik heb een DJI Phantom met een GoPro Hero 2 camera en ik zou graag zelf een FPV set samen willen stellen.

Wat ik graag zou willen:

- 3-4 inch scherm die ik op de afstandsbediening van DJI kan plakken
    - 5,8 ghz transmitter
    - GoPro Hero 2 als camera gebruiken.

Je hebt op V-Nix een setje staan maar ik vind het veel te duur. Ik wil eigenlijk rond de 100 a 150 euro kwijt zijn. Kan iemand mij hier vertellen wat ik precies nodig heb en misschien een linkje erbij waar ik alles goedkoop kan bestellen? Ebay? Hobbyking?

Alvast heel erg bedankt!

2. Gerardtt1998

Gerardtt1998

Lid geworden:
    13 jun 2013
  3. DJIApeldoorn

DJIApeldoorn Guest

Ziet er ook goed uit. Alleen die boscam is niet voorradig en ik heb geen zin om daar op te wachten.

Wat ik bij elkaar heb gesprokkeld:

5.8 receiver/transmitter: 41,49 euro

5.8ghz 200mw RC Wireless Audio Video RC5808 Receiver TS58200 Transmitter for FPV | eBay

gopro hero 2 kabel: 11 euro

GOPRO HERO 1&2 AV Out Cable For all FPV Transmitter's FATSHARK, BOSECAM, UKSTOCK | eBay

2 batterijen: 10 euro om tranmitter en receiver te voeden

Turnigy nano-tech 460mah 3S 25~40C Lipo Pack

4.3 inch schermpje: 13,55 euro

New 4.3" TFT Color LCD Car Reverse Rear View Color Monitor DVD VCR | eBay

Voor ongeveer 80 euro ben je dan klaar. Is dit wat of is dit zwaar ondermaats? Ik weet niet hoe die China receivers/transmitters zijn?

En nog een vraagje: Hoe kan ik dat 4.3 inch scherm voorzien van stroom wanneer ik buiten ben?

4. MarkyB

MarkyB

Lid geworden:
    30 aug 2009
    4,3 inch is klein hoor, das even groot als een iphone scherm.

5. DJIApeldoorn

DJIApeldoorn Guest

6. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    En nog een vraagje: Hoe kan ik dat 4.3 inch scherm voorzien van stroom wanneer ik buiten ben?

Met een externe 3S lipo.

7. DJIApeldoorn

DJIApeldoorn Guest

En hoe sluit ik die lipo op dat ding aan? Moet ik nog een verloopstekkertje hebben? Zo ja, welke?

Is die transmitter/receiver uit china een goed idee of kan ik beter iets anders kopen?

8. denkisnaa

denkisnaa

Lid geworden:
    17 jan 2012
    Ik gebruik die Chinese 200mw combo ook, werkt prima, maar pas nadat ik cloverleaf antennes erop gezet heb kan ik verder vliegen als dat ik mijn vliegtuig kan zien.
    Ik was 12 dollar kwijt ex verzenden voor een setje op Ebay!

Om de video ontvanger te voeden pak je een 11,1 volt lipo met een rood stekkertje eraan, weet de naam even niet.
    Op de ebay foto is het stekkertje wat je links bovenin de 1e foto ziet om de ontvanger te voeden.

9. DJIApeldoorn

DJIApeldoorn Guest

Thnx :)

Zijn dit de antennes?

FPV Antenna 5.8G 3 Blade Clover Leaf Antenna&Skew Planar W/L Type Connector | eBay

En wat betreft de 2e vraag: Ik wilde weten hoe ik het 7 inch lcd scherm kan voeden met een lipo? Moet ik een extra stekkertje kopen?

10. denkisnaa

denkisnaa

Lid geworden:
    17 jan 2012
  11. DJIApeldoorn

DJIApeldoorn Guest

12. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    En wat betreft de 2e vraag: Ik wilde weten hoe ik het 7 inch lcd scherm kan voeden met een lipo? Moet ik een extra stekkertje kopen?
    Rechts boven op dit plaatje is een zwarte en rode draad te zien, daar soldeer je een stekker aan die op je lipo past. [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. blackdisque

blackdisque

Lid geworden:
    9 sep 2013

Deel Deze Pagina