Zelf maken spuitcabine

• Topicstarter Topicstarter DeepSpace
  • Startdatum Startdatum
D

DeepSpace

Guest
Het is winter, koud en buiten spuiten zit der helaas niet in omdat het dan vaak niet droogt.

Binnen spuiten wordt vaak niet echt gewaardeerd door medebewoners :D

Dus kwam ik met het idee om een spuitcabine te maken :D

Benodigheden:

- Afvalzakken
- Doorzichtig plastic
- Plakband

Aangezien ik een schuindak heb op zolders was het makkelijk. Eerst een aantal zakken openknippen en op de werkbank leggen deze vast plakken. Ook voor deze tegen het dak aan. Zorg der wel voor dat de verf niet door de naden kan komen.

spuitcabine-1.jpg

Zo, nu de 2 zijkanten.

spuitcabine-2.jpg

Belichting

spuitcabine-3.jpg

spuitcabine-4.jpg

Zo versie 1. Deze had alleen 1 nadeel. De nevel kwam recht je gezicht in.

spuitcabine-5.jpg

Dus der ff een doorkijkend stuk plastic der voor.

spuitcabine-6.jpg

Met gat natuurlijk :D

spuitcabine-7.jpg

spuitcabine-8.jpg

Leuk idee!

Heb je niet erg veel last van spuitnevel die op je gespoten object neerslaat?

Gerben

Gerben zei:
Leuk idee!

Heb je niet erg veel last van spuitnevel die op je gespoten object neerslaat?

Gerben

das toch de bedoeling? :D

Je ziet het wel neerslaat in de cabine jah. Een afzuiging zal een oplossing zijn. Maar dat gaat iets te ver.

Wat ik bedoel is spuitnevel, die in je cabine hangt. In de tijd tussen uit de bus komen en langzamerhand op je model neerslaan is de verf al opgedroogd. Als dit op je gespoten object neerslaat krijg je daar een doffe waas op. Geen last?

Gerben

je zal dat af moeten zuigen anders heb je er idd niet erg veel aan.
wel een leuk project om ooit eens te maken

Gerben zei:
Wat ik bedoel is spuitnevel, die in je cabine hangt. In de tijd tussen uit de bus komen en langzamerhand op je model neerslaan is de verf al opgedroogd. Als dit op je gespoten object neerslaat krijg je daar een doffe waas op. Geen last?

Gerben

Nee geen last van, want het droogt binnen de cabine niet echt goed omdat je geen luchtstroom hebt. Ik haal ze der dus gewoon uit. Werkt prima :)

Misschien kun je je oude stofzuiger met de slang er in hangen let wel ff op dat er een filter inzit anders heb je hele cabine geen zin.

of een paar van die computer koelers met een dikke slang naar buiten

zo'n kabine kun je natuurlijk ook gbruiken om epxi met een hogere temperatuur te laten drogen. dan hoef je niet de hele kamer 24 uur op te stoken

Groeten Halmar

ik heb deze vorm van spuitcabine ook op mijn hobby kamer gemaakt.

Als afzuiging heb ik een badkamer ventilator met een flexibele slang, gebruikt. De slang heb ik vervolgens uit het dakraam gehangen.

werkt perfect!!!

Een beetje afzuiging is toch ook wel fijn,heb je daar een oplossing voor?

Ik had vroeger ook zelf een cabine gemaakt,een houten bak.Je zet de bak met de opening naar je toegericht aan de bovenkant met een zevengatenboor een gat geboort in de diameter van een stofzuigerslang.Als ik ging spuiten zette ik de (oude) stofzuiger aan en alle nevel werd weggezogen.Een mooi strak wer als resultaat.Idee?gr.Marcel

als je dat met acryllak doet is het nog gevaarlijk ook.
je zuigt dan een stofzuiger vol explosieve damp.

wel is dat een idee als je bv de stofzuiger buiten de schuur zet en de stofzak eraf haalt, dus je binnen de zooi afzuigt en buiten verneveld.

Back