zelf rubber banden maken

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Piglet, 2 okt 2005.

1. Piglet

Piglet Guest

Ik ben op zoek naar gietrubber (zwart) om zelf bannden te kunnen maken.

Het maken van de mal is voor mij geen probleem aangezien ik werkzaam ben in de verspaningswereld.

Ik ben dus op zoek naar informatie hoe ik deze rubber zelf kan bereiden en eventueel ook de rubber kan maken in verschillende hardheden (shores). Waar kan ik het spul kopen (kleinverpakking).

2. tbstuntpiloot

tbstuntpiloot

Lid geworden:
    29 okt 2003
    Om rubberen vormen te gieten, is natuurrubber/latex bruikbaar. Dit heeft een "condoomkleur", maar met wat kleurstof (verf inkt.. geen idee?) moet dat toch goed zwart te maken zijn.

Verkrijgbaar bij lucas hobbymaterialen, en op allerlei sites op internet.

Ik heb er oa een keer een stootrand voor mijn snellader mee gegoten.
    Hardheden.. geen idee..

Hoop dat je er iets aan hebt..
    Tim

3. zinnia

zinnia

Lid geworden:
    8 feb 2005
    Er bestaat van Vosschemie een zwarte gietrubber. Wil je meer weten, dan moet ik het ook opzoeken.

4. Piglet

Piglet Guest

Bedankt voor jullie tips, maar ik ben er nog niet.

Zoals ik al aangaf wil ik zelf banden gaan maken. Het is ook de bedoeling deze banden echt gaan te gebruiken. Op het moment gebruiken wij banden van monstertrucks, omdat deze de hoge wielssnelheid niet meer aan kunnen ploffen deze uit elkaar.

zie:
    www.micropulling.nl

Ik begrijp ook wel dat dit niet eenvoudig is, maar waar een wil is is een weg. Dus zoek ik informatie over het zelf maken van rubber banden. Voor het maken van deze banden heb je nodig een mal, dit is in ieder geval geen probleem.

Dan heb je nog nodig het rubber materiaal zelf, wat ik gelezen heb zijn dit meestal meerdere componenten en uiteraard een losmiddel om je band uiteindelijk uit de mal te krijgen.

Welk rubber kan ik hiervoor gebruiken, waar kan ik het kopen.

Het idee is een band oftewel helemaal zelf te gieten.
    Of de bestaande band aan de binnezijde te voorzien van een glasvezelmat en deze met rubber aan de bestaande band te "verlijmen".

De Kyosho banden die wij nu gebruiken ploffen bij ongeveer 130 Kmh.[/url]

5. dagored

dagored

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Hoi,

Polyservice http://www.polyservice.nl
    heeft verschillende rubbere gietsoorten.
    Je kan daar een kijkje nemen.. daar hebben ze ook wat test giet rubber staan.
    Misschien zit er wat voor je tussen.

Versterkenvan de gietrubber heb ik wel eens gedaan met versnipperde koolstof of kevlar..werkte niet altijd goed, maar het proberen waard.

Harry

Deel Deze Pagina