Hallo medebouwers, Ik heb weleens op internet gezien dat tijdens rijdagen van RC-trucks e.d. dat zij een DC/Crossdock hebben gemaakt. Daarom kwam ik op het idee om voor mijn Tamiya Truck 1/14 daarom zou ik graag een soort van loods/garage of ruimte willen maken waar de truck in kan staan. Alleen vroeg ik mij af wat is het beste materiaal om zoiets te maken? Hout of van kunststof of pvc? En hoe is dit het beste te bevestigen is het mooist om dan aluminium hoekdelen en dan met kleine schroefjes aan de binnenkant zodat je buiten er niets van ziet? Want ik denk dat lijm niet het beste is of heb ik dat mis? Wat bedoel je? Voor het beeld heb ik daarom ook tekening gemaakt Ik heb hier onder wat afbeeldingen van hoe ik zou willen dat het moet gaan worden De maten staan in M maar moesten natuurlijk CM zijn Functies Het is de bedoeling dat ik zowel de deur als de garage deur kan openen ik ben wellicht ook van plan om één gedeelte van de daken te kunnen openen zodat je de binnenkant ook kan zien. Hier dacht ik aan magneten zodat het makkelijk er op en er af kan? Of is het beter om daarvoor een scharnier te gebruiken? Maar andere ideeën zijn ook welkom. Graag hoor ik jullie antwoorden, tips en/of verbeterpunten Groet Yari
Er is niks mis met lijm Ik zou het van plastic card van een millimetertje of drie maken en het met 2 componenten lijm in elkaar zetten. Maar (balsa) hout kan natuurlijk ook. De daken zou ik gewoon klemvast maken. Aan de onderkant van de dakplaatjes een latje lijmen die precies pas tegen de binnenkant van de muren vastloopt als je het dak erop legt. Dat blijft echt wel liggen. Je eigen fantasie en creativiteit zijn de enige beperking in deze.