zelfbouw projectje 1/10 "montercelica" :cool:

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door marcel1977, 30 aug 2013.

  1. marcel1977

    marcel1977

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Warffum
    Hallo allemaal

    Ik heb laatst een monstertruck chassis compleet met wielen en ophanging gekregen van iemand.

    Op zolder had ik nog een oude Mugen Seiki liggen die niet helemaal compleet meer was.

    Nu heb ik samen met een paar vrienden die beide auto's samengesteld. Met als gevolg een hele brute celica die vreselijk hoog en breed op de wielen staat:cool:

    De eerste uitdaging was dat ik de motor niet op de bodemplaat van de monstertruck kwijt kon, en de differentieelhuizen niet op de bodemplaat van de celica:-|

    De differentieel huizen van de celica toen maar gebruikt en daaraan de ophanging van de monstertruck gemonteerd:cool:
    Met als nadeel dat de bovenste draagarmen net verkeerd stonden ten opzichte van de kogelkopjes van de fusee en het diff huis. Opgelost door warm te stoken en een kwartslag te draaien.

    Stuurinrichting, motorblokje en tankje gemonteerd, en geprobeerd te starten (Had het blokje nog nooit horen lopen) Na 3 rukjes aan de trekstarter sloeg het motortje aan:D

    Tijd voor de eerste testrit:cool:

    Nagenoeg geen grip, en de aandrijfasjes schoten steeds uit de meenemers bij de diff.:(

    Na van alles geprobeerd te hebben, kon ik nog maar 1 oplossing bedenken, en dat was de diffjes van de monstertruck, in de behuizingen van de celica te bouwen :lol:
    aangezien die meenemers langer waren, en die van de celica vast zaten aan het asje.
    Nu blijven de asjes wel goed op hun plek zitten:D

    De auto zelf rijdt behoorlijk snel, alleen het nadeel is dat hij bijna geen grip heeft.

    Als ik uitgepuzzeld heb hoe ik foto's plaatsen kan zal ik even eentje plaatsen.

    (edit: celica moet supra zijn)
     
  2. marcel1977

    marcel1977

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Warffum
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Heb je meer foto's, ook van onder de kap?

    En het gripprobleem is wellicht ook te wijten aan de versleten banden?

    Leuk ding is het geworden, heeft een beetje truggy verhoudingen.
     
  4. marcel1977

    marcel1977

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Warffum
    [​IMG]

    en dat van die banden had ik hetzelfde idee al over;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Big_Philly

    Big_Philly Guest

    Ziet er vet uit! Heb je geen last dat de wielen bij maximale stuuruitslag tegen de kap komen?
     
  6. marcel1977

    marcel1977

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Warffum
    De wielen komen heel ligt tegen de kap aan, dus die moet ik nog even een klein beetje aanpassen.

    Maar heb nog niet met de kap gereden, vanavond nog even testen.
     

Deel Deze Pagina