zender/ontvanger voor quadrocopter

Discussie in 'Multicopters' gestart door mister-f-j, 19 jul 2010.

1. mister-f-j

mister-f-j Guest

hallo,

ik ben hier naartoe gestuurd via circuitsonline omdat jullie me goed zouden kunnen informeren over het volgende:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)
    ik heb deze zender op het oog om hiermee mijn quadrocopter te laten manoeuvreren, ik weet dat ik signalen moet gaan mixen om het te laten werken ( vanwege de 4 motoren ) deze zender kan mixen maar ik weet niet of hij dus genoeg kan mixen om het gewenste effect te krijgen. dus mijn vraag is: heeft iemand ervaring met deze zender of mij verder kan helpen met het vinden/kiezen van de juiste zender?:confused:

alvast bedank,

mister-f-j

2. AndriesAltenburg

AndriesAltenburg

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Ik heb deze zender zelf nog ergens liggen,
    en ik ben er vrij zeker van dat je het niet gaat halen met de mixers.
    Je hebt namelijk 3 vrije mixers, die als ik me niet vergis allemaal al opgaan aan je throttle. Vervolgens moet je minstens nog 3 vrije mixers over hebben om elevator en aileron en rudder mee te gaan mixen.

Ik ben géén ervaringsdeskundige wat quadrocopters betreft, dus als ik ernaast zit hoor het ik graag, maar weet in ieder geval dat deze zender maar 3 mixers heeft.

3. mister-f-j

mister-f-j Guest

hmmm... ok dat is jammer, ik ga even meer info winnen over wat ik nodig heb aan mixen. alle suggesties zijn welkom

4. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
  5. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Inderdaad.
    Je hebt een printplaat nodig met gyro's om je quad stabiel te houden.
    Een andere manier gaat echt niet lukken.

Ik vlieg mijn quad met een spektrum dx7, echter mogen daar juist geen mixers aan staan.

6. mister-f-j

mister-f-j Guest

@klaasie ik gebruik juist die site om hem te bouwen die chip maak ik wel maar er stond niet bij welke afstandsbediening er geschikt voor is en dat is eigenlijk precies de vraag: welke is geschikt voor die quadrocopter? Ik heb al het technische al bij elkaar ( doe de opleiding elektrotechniek ) dus dat is het hele probleem niet, het enige probleem is de zender/ontvanger

7. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Ok, dan hoef je dus niet te mixen in je zender. In principe voldoet dan iedere standaard zender, je hebt maar 4 kanalen nodig. Bijvoorbeeld een Futaba T6EXP is prima, deze heeft 6 kanalen.

8. mister-f-j

mister-f-j Guest

Dat is prachtig om te horen, bedankt voor je hulp Klaasie.

edit: alleen is die zender die jij aanbeveelt nogal prijzig ik zoek er 1 die niet duurder is dan 40 euro mischien koop ik later een betere maar ik wil een goedkopere om mee te beginnen. op hobbyking kon ik niet echt een geschikte vinden dus ik moet nog even verder zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2010

Deel Deze Pagina