Zoek benzine auto voor zoon.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door bulehv, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulehv

bulehv Guest

hallo allemaal,ik zoek een 2e hands benzine auto voor de verjaardag voor mn zoon hij wordt over 2 weken 9 jaar en is helemaal gek van rc auto's,alleen die electrische muk van de bart smit zijn we helemaal klaar mee . ik zoek een gemakkelijke auto waar hij meteen zonder al te veel poespas mee kan rijden weet iemand mss een 2e handsje voor ongeveer 100 euro waar hij zijn hobby mee kan beginnen ? hoeft echt niet zo professioneel te zijn maar gewoon om mee te beginnen.grtz bulehv [ik kom uit eindhoven maar ben chauffeur en kom in heel benelux dus afstand geen probleem]

2. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Hou Bulehv,

Benzine auto's zijn alleen vanaf schaal 1/5 en 1/6. Deze zijn redelijk prijsig om mee te beginnen.

Voor een kleinere schaal kom je bij de nitro auto's aan. Voor beginnend rijder is nitro redelijk lastig (Imo). Je moet veel dingen weten over afstellen en het goed laten lopen van je motortje. Ook is de nitro best duur(1L=10tje) en maakt nog redelijk veel herrie voor bijvoorbeeld in de straat (buren zijn er al gauw klaar mee ;)).

Ik denk als je niet al te veel problemen wilt het beste kan beginnen met elektro. Hier is het een kwestie van batterij opladen, aansluiten, en gaan met die :banana:.
    In de prijsklasse van 100 euro zou je zowiezo voor elektro of nitro 2de hands moeten gaan kijken. Hoop dat het wat duidelijker is zo, veel succes met de zoektocht van een geschikte auto!

3. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    niet aan beginnen.

9 is zowiezo te jong voor brandstof en zoals al gezegd voor een 100 euro koop je alleen rotzooi.

bespaar jezelf een hoop gezeik, leg wat meer geld uit en koop een goede electro.

en wil je daar wat meer uitleg over ga dan overdag naar een winkel en niet op zaterdag of koopavond.
    dan heeft het personeel meer tijd voor uitleg.

4. pataties

pataties

Lid geworden:
    27 jan 2012
    Ik zou inderdaad ook een electro kopen, en als je een brandstof wilt kopen zou ik die zeker nieuw kopen, toen ik een brandstof 2e hands kocht was de motor stuk :(. En voor beginners is brandstof helemaal niks je moet alles heel precies afstellen enz. Ik heb zelf een Ansmann macnum die koop je al als bouwkit voor maar 60 euro op www.conrad.nl :)

succes!

5. henk_jan

henk_jan

Lid geworden:
    27 mrt 2011
    als je toch voor electro gaat zou ik eens naar traxxas kijken.
    prijs begint bij de 200 euro, kan tegen water en niet kapot te krijgen, behalve als je met volle snelheid tegen een paaltje rijd:rolleyes:.
    google maar eens rc shop twente;)

gr Henk-Jan

6. rc andre

rc andre

Lid geworden:
    28 okt 2009
    ja dat klopt bij rc racing twente hebben zo ook 2de hands bij na nieuwe

mvg rc andre

7. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    ts komt uit eindhoven.
    daar zitten ook heus wel wat winkels in de regio

8. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    9 jaar en brandstof is inderdaad geen goed idee.... Niet zonder de nodige begeleiding van iemand met voldoende ervaring in ieder geval.

Er komt meer bij kijken als alleen rijden en een ventje van 9 heeft over het algemeen nog niet het geduld dat allemaal te leren.

Advies is dus simpelweg eerst voor een groter budget te zorgen , voor 100 euro heb je ook 2dehands gewoon niks fatsoenlijks. En 2 toch te gaan kijken naar een electro maar dan van de merken Traxxas , HPI of Tamiya.

9. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Haha. Nitro bedoel je koop lekker electrisch.

Uurtje rijden kan een 10€ kosten zit je daar op tewachten? Met electrisch bedoel niemand hier een bartsmit auto. kijk is op Radiografisch Bestuurbare RC Auto, Speelgoed, Boot, Radiografische Tank goede electro auto voor 120€

Koop echt geen brandstof als beginner! Het was voor mij de grootste teleurstelling van mijn leven!,"overdreven" dagen zitten balen

toch voor electrisch gekozen. Was een goede keuze

10. mathijs rc gek

mathijs rc gek

Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Ik stel voor om elektro te rijden.

11. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    en die heeft er dus duidelijk ook veel verstand van

12. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Nope...... Maar is ook pas 12...

Ook geen leeftijd om zonder gedegen begeleiding te beginnen aan nitro ;)

13. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Waarom niet? Ik kan wel zeggen dat mijn hobby winkel dit heeft gezegt dus lang leven de hobby winkel. Het ligt niet aan mij
    Ik zeg ook KAN 10€ kosten zeker met een 4.6

14. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    wek zeggen ????????????????

leer eerst eens typen voor je hier de slimmerd uit wilt hangen.

en die site die je linkt wekt echt veel vertrouwen bij mij

15. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    prima. klasgenoot had zo'n auto PRIMA! spul

16. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Die monstercars site ziet er inderdaad niet echt vertrouwelijk uit hoor... Ze hebben een auto van Hoboa lmfao, daar kan je die onderdelen denk ik echt niet krijgen hoor...
    Rijd nu zelf sinds 2weken ong met nitro, is veel moeilijker dan je denkt... Afstellen en alles, heb hier uren alles zitten lezen.. En met 9 jaar alleen al starten, dat is moeilijker dan je denkt..

17. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Ja idd. Maar als je maar 100€ kan besteden kan je niet echt meer denk ik. Toevalig had mijn klasg
    enoot heb gekocht ( veel en slecht aluminium ) natuurlijk is het een chinees koopje maar dit is natuurlijk ook "niks"vergelijken met een hpi/traxxas van 400 euro

een g3.0 of een k5.9 verschilt ook wel in nitro prijs

18. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    En een paar reacties hiervoor zei je nog dat het goed spul was van die site, nu noem je het ook prut alu... Weet waar je over praat man ;)

19. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Ja het is goed voor de LOW budget. maar als je meer tebesteden heb koop dan hpi/traxxas

de brushed modellen hebben prut alu.
    Maaaaarr.. Als je door kijkt naar de brushless is het wel anders

Met mijn EIGEN ogen gezien

Als jij zegt dat 700mm 1/8 is dan denk ik

20. Timo04

Timo04

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Zouden de dames hun catfight op msn voort kunnen zetten ofzo......of anders over een jaartje of 15 weer opnieuw aanmelden als jullie iets volwassener zijn....:bye:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina