Goedenmiddag, Ik ben opzoek naar foto,s en informatie over deze dieplader hoe hij heet. De bedoeling is deze dieplader te gaan bouwen uit een wedico dieplader, eventueel met dolly. Als lading een soort gelijke kraan.
Het lijkt me een "Nooteboom" als ik het goed zie boven de wielstellen, en idd, dat 'type' is een heel bekende Wedico, niet erg natuurgetrouw overigens; heb hem al gauw weer weg gedaan. Wel een toestand met die kabelbesturing, dat zou je nu beter kunnen doen met een servo. Een modelletje uit de 60er, vroeg '70 er jaren. Cor
Met een servo is inderdaad een optie Cor, de voorkant wil ik toch proberen te maken als de voorkant op de grote foto. Er hoort natuurlijk wel een oude truck voor maar dat is voor latere zorg. Vandaar ik opzoek ben naar meer foto,s over deze type dieplader.
lijkt deze nieuwe broshuis trailer er niet op, misschien kan je bij hun oude foto's of bouwtekeningen opvragen dit is wel de nieuwste versie, maar navraag bij hun kan geen kwaad lijkt mij nee heb je ja kan je krijgen succes
Als je op Adban 96 zoekt kom je er veel tegen tussen 1953 - 1968 - 1975. Intussen veel foto,s gevonden zal ze later eens bekijken. Bedankt voor het meedenken Cor.
ODBAN=Oplegger Dieplader Bestuurbaar Afneembaar Neusstel ADBAN=Aanhanger Dieplader Bestuurbaar Afneembaar Neusstel Jij zoekt dus een ODBAN.
En die "96"slaat op het toegelaten gewicht: 6 x 16 ton, 3 asstellen voor en 3 asstellen achter, elke aslijn 16 ton, want het is een schommel as. Cor