Hegi Piper Cub

Begreep ik nu dat je hem electro hebt gemaakt? In dat geval ben ik zeeeeer geinteresseerd naar je setup. Ik heb hier een hele oude hegi vanmij pa staan die destijds met branstof vloog. Ik ben hem aan het restaureren gezien de crash die hij 25 jaar geleden heeft gemaakt...de hele neus was er af. dus ik hed de kans er wat anders mee te doen.

Wat voor setup heb je? wat voor accu's? hoelang vlieg je op een accu?

groeten,

Arno
 
Hoi Aschaake.
Ik heb een BM3520/670 KV voor de aandrijving en een 60amp regelaar van Hi-model erop aangesloten.
De prop is een Master-Airscrew 13x8.
Ik vlieg met een 3 cellen pakket van 3700mah 20C continu en 30C burst van Poly-Pro(jammer dat Rbc ze niet meer heeft want het zijn super lipo's).
De motor en regelaar heb ik van RC-Technics.
Dit is een goede motor en regelaar voor een betaalbare prijs.
Ik kan met deze set-up Makkelijk 3x 5á6 minuten mee vliegen.
Als je de accu in één keer leeg vliegt dan heb je zo'n 12 á 13 minuten vliegtijd op 2/3 tot 3/4 vol vermogen vliegen.
De accu is dan nog niet leeg maar het scheelt in laadtijd(Ik laad met een 1/2C omdat de lader niet verder gaat in laadstroom(oude Graupner Ultra duo plus 30).
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvgr hans
 
Bijna alle gegevens die in de database mooi van pas zouden komen... (hint)
Als je even wat tijd hebt Hans, dat zou zeer gewaardeerd worden :D
 
Hoi Aschaake.
Ik heb een BM3520/670 KV voor de aandrijving en een 60amp regelaar van Hi-model erop aangesloten.
De prop is een Master-Airscrew 13x8.
Ik vlieg met een 3 cellen pakket van 3700mah 20C continu en 30C burst van Poly-Pro(jammer dat Rbc ze niet meer heeft want het zijn super lipo's).
De motor en regelaar heb ik van RC-Technics.
Dit is een goede motor en regelaar voor een betaalbare prijs.
Ik kan met deze set-up Makkelijk 3x 5á6 minuten mee vliegen.
Als je de accu in één keer leeg vliegt dan heb je zo'n 12 á 13 minuten vliegtijd op 2/3 tot 3/4 vol vermogen vliegen.
De accu is dan nog niet leeg maar het scheelt in laadtijd(Ik laad met een 1/2C omdat de lader niet verder gaat in laadstroom(oude Graupner Ultra duo plus 30).
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvgr hans

enof ik hier wat aan heb!!! Ik zit er aan te denken om de piper van mijn pa in electro uit te voeren. Dit is echt goede info! Heb je met die motor power over of is het net aan? Neem niet aan dat je er mee kan prophangen hoor, ,maar wat power over is altijd fijn. Heb je misschien een filmpje? Bij welke club vlieg je? Lijkt me leuk om hem een keer real life te zien vliegen.

groeten,

arno
 
Ik heb genoeg power om van een niet te laag gemaait grasveldje op te stijgen.
Eénmaal in de lucht kan je op iets meer dan half vermogen vliegen.
Van vliegen komt er denk ik verlopig niets van.
Het weer laat het niet toe.
Als het allemaal meezit kan je hem zien vliegen op de watervliemeeting 26-4-2008 met drijvers.
Er zal heus ook wel een dagje tussen zitten voor die tijd dat het mooi weer is om te vliegen.
Ik vlieg trouwens in Vlaardingen.

Mvgr hans
 
tekeningen

Ik wil langs deze weg hannesie nog even bedanken voor het vertrouwen dat hij in de medemodelbouwer stelt en mij geheel belangeloos aan kopien van de hegi cub tekeningen heeft geholpen. blijkbaar is er veel vertrouwen onder de modelbouwforummers en dat vind ik de moeite waard om even te vertellen!
Nu kan de restauratie van mijn hegi piper pa-18 beginnen!

Ik zal tegen die tijd een draadje opstarten!
 
Ik wil langs deze weg hannesie nog even bedanken voor het vertrouwen dat hij in de medemodelbouwer stelt en mij geheel belangeloos aan kopien van de hegi cub tekeningen heeft geholpen. blijkbaar is er veel vertrouwen onder de modelbouwforummers en dat vind ik de moeite waard om even te vertellen!
Nu kan de restauratie van mijn hegi piper pa-18 beginnen!

Ik zal tegen die tijd een draadje opstarten!

"Three cheers" voor Hannesie!!
Succes met de restauratie!
 
Succes met de restauratie Melvin.
Ik heb afgelopen zondag weer lekker gevlogen met de PA18 Burda Piper.
Alvast een hind van mijn kant en dat is dat je genoeg snelheid moet opbouwen om op te stijgen.
Ook is de kist best wel windgevoelig en denk je al gauw dat je storing hebt.
Ook is het raadzaam om landingskleppen te maken.
Daardoor kan de snelheid met 1/3 gereduceerd worden maar kijk uit dat je hem dan wel goed in de wind houd want hij wordt dan wel erg gevloelig voor tipstall.
Verder vliegt ie als het welbekende eitje.

Mvgr hans
 
thanks

Gaat zeker goed komen Hans,

Komende maanden heb ik 0 tijd maar zo in augustus wil ik zo'n beetje gaan beginnen.
Ik heb al wel de cover van de vleugels af liggen en gezien dat er flaps in zitten.
Helaas zijn deze vast gelijmd maar nu met de tekeningen zal het vast mogeliijk zijn om ze opnieuw te maken en in te bouwen.
 
We zijn begonnen!

Ja! Het is zover! Ik ben begonnen met de restauratie van de Hegi Piper!
Ik zal eens gaan uitvissen hoe ik foto's op dit forum krijg en dan ga ik een draadje opstarten!

Eigenlijk zit ik nog wel met een vraag:

Ik wil deze kist gaan vliegen met een 4 tact, maar hoeveel cc raden jullie aan??
Mijn uitvoering is dus compleet ingedekt, zo ook de complete staart.

Misschien moet ik hem even wegen....
 
het is n prachtige kist die burda ik ben bijna aan mn maiden en ik heb ook nog de orgionele wielkapjes gemonteerd., de kist is zeer mooi gebouwd met dank aan hannesie nu is het nog wachten op de regelaar en 3s 3700 lipo hannesie vloog met n 13/8 zou ik ook wat kleinder kunnen in lengte???van de prop.
 
Het is al een stok oud draadje aan het worden... ik weet het... hopte het weer eens aan... schone plaatjes zijn zoek...
Voor de lezertjes wel aardig leek me, om wat plaatjes te plaatsen zoals de ikonische Burda Pieperle er nu bijstaat. (patent & picobello!)

full


full


full


full


full


full


full


full


full


Groet Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eehhhhh, euhhhe, hmmmmpf, achhhh... nieuwe accu's een beetje lui zomers middagje? Zoiets? Dùsssss...

(Nee... Jan, de zoetwatervliegboot is nog niet aangevangen. Wel spannende ontwikkelingen met een Rascal 40 elektro)
 
Back
Top