Even een rondje met het klassiekertje getuft! Zo een mooie zwoele avond hier in Drenthe! En bijna nergens verkeer!
Ik had de prop al redelijk naar voren staan. Ik vergelijk het nog even met de hotliners. Maar idd.
Mwah... een redelijke wapper.
De Planeta heb ik gespoeld en van nieuw vet voorzien. Hi-Temp teflonvet. Originele Robbe spul wordt niet meer uitgeleverd. Ze verkopen een Kyosho grease. Heb van een Airsoft leverancier de Superlube grease geleverd gekregen.
Gaat tot 450 graden. Heb het motor rondsel een fractie meer afstand tot de planeet gegeven. Niet te veel, het zijn maar
korte bronzen planeetjes. Geen overdaad aan vet. Haal ik er toch nog wat uit. Ligt open voor inspectie. Dat moest sowieso. Gevoel dat het teveel frictie geeft. Als het niet haalbaar is met de Planeta, dan gaat deze er uit. Zonde om de box te verkloten op 'dauer' belasting.
Kijken of een op Network een geschikte Kontronik kan vinden. Die lopen zijdezacht.
EN... Hoeveel herrie mogen die boxen maken? Kunnen ze erg gieren? Morgen zien of het iets stiller is geworden. Rondsel frachtie meer ruimte tot de planeet gegeven. Vanwege het het velt dat onder helse omstandigheden wordt gemixt.
Het is natuurlijk geen moderne box naar huidige maatstaven. Geen keramisch of naaldlager.
Ik ga even eCalc inharken voor het vergelijk van vandaag.... en ik zie dat de calculator weer iets is gecorrigeerd. Ik heb voor een maand terug een vergelijkbare sheet als PDF opgeslagen.
Minder optimistisch, da's wel beter natuurlijk. Wel staat er onderin de sheet een prachtige vermogenstabel. Stuwkracht, geschatte vliegduur... wel heel mooi zoiets.
Zou ik op 60A bij 14 x 12" en een schroef rpm van 7016. Ik zit daar 66 rpm onder. 5A boven.
Wel te zwaar belast voor deze unit en regelaar, voor een continue vlucht.
Ik had op beter gehoopt eigenlijk. Morgen of zondag verder