Heel gek dat dit draadje mij als vliegendevleugelliefhebber een jaar lang is ontgaan... maar nu niet meer.
Ik kom uit de deltavliegsport (zie mijn avatar) en daar kennen we een type, de Atos, die om de topas wordt gestuurd met weerstandskleppen bovenop de vleugel.
Ik vroeg me al een tijdje af wat er te winnen zou zijn voor een RC nuri als je zo zou sturen. Voordeel zou zijn dat je geen kleppen in de vleugel zelf hoeft te maken en dat je de servo's ver naar binnen kan plaatsen, helemaal als je maar één klep (met draadje) uitslaat; nadeel dat je nog steeds iets nodig hebt om hoogte te sturen (dat gebeurt op een Atos door gewichtsverplaatsing). Maartens vindingrijke oplossing lost dit allemaal op, dankzij slimme theorie waarin ikzelf niet echt ben ingevoerd. Ik ben erg nieuwsgierig hoe effectief de hoogtesturing op de McRes is.
Ik ben geen wedstrijdvlieger, en of een gekozen oplossing wel binnen de RESregels past boeit me eigenlijk niet zo...
Ik kom uit de deltavliegsport (zie mijn avatar) en daar kennen we een type, de Atos, die om de topas wordt gestuurd met weerstandskleppen bovenop de vleugel.
Ik vroeg me al een tijdje af wat er te winnen zou zijn voor een RC nuri als je zo zou sturen. Voordeel zou zijn dat je geen kleppen in de vleugel zelf hoeft te maken en dat je de servo's ver naar binnen kan plaatsen, helemaal als je maar één klep (met draadje) uitslaat; nadeel dat je nog steeds iets nodig hebt om hoogte te sturen (dat gebeurt op een Atos door gewichtsverplaatsing). Maartens vindingrijke oplossing lost dit allemaal op, dankzij slimme theorie waarin ikzelf niet echt ben ingevoerd. Ik ben erg nieuwsgierig hoe effectief de hoogtesturing op de McRes is.
Ik ben geen wedstrijdvlieger, en of een gekozen oplossing wel binnen de RESregels past boeit me eigenlijk niet zo...