MiMi DLG

Gisteren de Mimi van Paramarc overgenomen. T zonnetje schijnt, gelijk maar eens proberen! Dat vliegt leuk zeg! Moest als linkshandige wel met rechts slingeren, maar dat was geen probleem. Vluchtjes van 1 a 2 minuten, morgen weer!

Ik ben ook linkshandig en wil nog een keer proberen om de Mimi op z'n kop te houden en dan te gooien.
Dat is eigenlijk heel logisch: je wacht tot je een thermiekbel voelt, dan gooi je, tegen de wind in maar dan is de bel al achter je. Op z'n kop gooien zou je met een buitenwaartse looping midden in de bel eindigen :)

'T is maar een idee :confused:

Prima plan, maar...
Is een mimi met verkeerdom V-stelling nog wel stabiel?
Ik kan me voorstellen dat ie ongecontroleerd een willekeurige kant op uitbreek na de lancering..
Een Full size zou er minder last van mogen hebben...

als je een kapotte DLG wil... doen! ;)

vergeet niet dat een vleugel lift, en wanneer je het omkeerd lift geeft naar de grond toe :)
ook zit je met een instelhoekverschil naar de vleugel, waardoor je wel eens snel zou moeten gaan stukjes rapen :)

als je even logisch nadenkt, dan zijn het alleen gekken die dit ook ECHT zullen proberen ooit!

vanmiddag had ik een klein vrije vlugt vliegtuigje gemaakt die op een dlg lijkt ( ongeveer 7cm spanwijdte, 2 gram) en die bleef als ie een looping maakte opzijnkop vliegen. best vreemd dat dat kan aangezien die best veel v-stelling had.

@planck franck, ik snap niet dat die vleugelkerntjes van jouw 4 gram zijn, die van mij is meer dan 8,5 gram per 25 cm vleugelkern.

Eigenlijk heel simpel, met bruislijm het balsa heel dus insmeren, natmaken en persen met de negatieve mallen (wel folie ertussen anders loop jet risico dat je mallen vastgeplakt worden. Mijn kerntjes wegen ongeveer 15 gram oid.

Klopt. Wat ik doe is het profiel/schuimkerntje 1mm dunner snijden, ik pers het balsa erop en schuur de voorkant van de vleugel vlak met een schuurplank. 3*3mm balsa neuslijst erop en in vorm schuren.

ik heb gewoon de vleugelprofieltjes gebruikt die op de plannen staan. ik had verwacht dat de kern ongeveer 1mm dunner zou worden na het schuren van het schuim, maar dat is dus niet. ik snap niet helemaal hoe je dat gedaan hebt met die neuslijst, heb je hier mischien een foto van?

Nee helaas niet, maar maak het niet te moeilijk ! Gewoon schuim kerntje, balsa 1mm erop erop (met 1 a 2 mm overlap. En als de boel is uitgehard zet je je schuurplank (ik gebruikt korrel 80) tegen de neuslijst....recht afvlakken, stripje balsa er tegenaan en neuslijst in vorm schuren. ....thats it !

tvliegt perfect !

Wow heb ook de tekeningen van frans gekregen en wil dus ook een Mimi gaan bouwen....maar moet eerst heel heel heel veel pagina's tip's gaan lezen.

Ik wil gaan voor de build-up wing. Heb verder geen bouwervaring op bouwen van heli's na dan, maar dat is toch onders dan de mimi.

Zijn er nu al handige tips in 1 topic? Scheelt wel heel veel leeswerk :eek:

Vanavond weer een zwiepje gedaan....handje ingetaped...handschoentje aan...startstanden geprogrammeerd....man wat zwiept die 007 lekker....loggertje gekalibreerd op de kerktoren in de stad.....de M gaat met een goeie zwiep gewoon naar 40 meter.

....ondergaand zonnetje...lekker tussen de koeien in het veld.......dikke zucht....ben helemaal ontspannen.....na 't zwiepen stiekem een sigaretje te roken in het gras...muziekje op de koptelefoon

New+Image.JPG

kek

Laatst bewerkt:
Hoi astonia,

De beste tip is denk ik op Home - F3K Nederland de foto serie bekijken van het bouwen van de mimi

Ik heb hem vaak bekeken en zelfs tijdens het bouwen af en toe even nagelopen, dit helpt echt!!!

Tip 2 koop meteen 2 of drie skyhark buizen.... Je gaat er toch meerdere maken en dat scheelt je verzendkosten.

Ik zou beginnen met een solid of semisold vleugel, dat is wat makkelijker bouwen dan de buildup, dus als je niet veel ervaring heb is dat misschien beter

Tip 3
Als je geen tijd hebt om bij de locale modelbouw winkels balsa te gaan wegen, ik heb balsa besteld op Balsaholz - Modellbauholz - BalsaWood - The Balsa Company - 02251 / 6505995 daar kan je extra licht bestellen, ik kreeg 12 mm plankjes van ca 100 gram, erg mooi dus.

Tip 4 bouw er een paar, ze worden steeds beter, mijn eerste was 190 gram, de tweede 172 en mijn derde 147 gram,

Tip 5 aanstaande zaterdag is er rond utrecht een Mimi meeting, zie vliegmeetings op dit forum

Succes

Back