RedEagle E-zwever eigenontwerp

Ralf,

Dank je en het leuke is dat tie beter vliegt dan ik had durven hopen.
Is de RCME niet te bestellen bij de Bruna, is trouwens ook een leuk tijdschrift.
Een andere optie is natuurlijk ook een printje via RBC van mijn originele tekening.
Rob heeft ook een freessetje dat de bouw nog veel gemakkelijker maakt en als je een handleiding nodig hebt heb ik die ook nog wel.

Ton

Emanuel,

Misschien wie weet zou zomaar een keer kunnen, zouden ze bij de RCME zeker kunnen waarderen.

Wat heb je in gedachten dan.

Ton

Ik vlieg graag met wat snellere kisten, dus een mooie slanke "warmliner" lijkt me wel wat. Moet ook een sterke aandrijving inpassen, als het langer dan 3 seconden duurt op op hoogte te komen is hij niet snel genoeg ;-) mooi V-staartje erop... Zoiets heb ik in gedachten, ik ken geen bouwdozen die dit bieden.

Oei dat klinkt heftig, maar dat ga je toch niet van hout bouwen daar pak je toch een mooie glasbak voor. Is veel gemakkelijker en nog veel sterker ook, dan kun je echt knallen.

Ton

Heb misschien nog wel iets anders leuk voor je om te kunnen knallen, ben nu een Buccaneer voor twin Turbine aan het tekenen in schaal 1/4.

Ton

Ach waarom niet? Een glasbak is ook maar een houtbouw vleugel met daaromheen een heel dun laagje glasweefsel. Een paar stroken carbon rovings erin en stunten maar. Ik ga eerst aan de slag met digitaliseren van de Tiger Hai, die voldoet al grotendeels aan mijn wensen.
Turbines...gaaf maar niet op onze club. Twin 90mm EDF wel ;-)
Nu weer back on topic, de Red Eagle.

Emanuel,

Misschien toch maar zoiets een keer tekenen, omdat er voor de RedEagle hier op het forum niet veel interresse is :(

Ton

Hoop toch dat hier de RedEagle de interesse heeft.

RedEagle%20Ton%20(1).JPG

van Ton

RedEagle%20Gerard%20(17).JPG

van Gerard

IMG_7760.JPG

van Paul

DSC_0004.jpg

van Theo

Piet%20RedEagle%20(2).JPG

van Piet

IMG_8086.JPG

van Con

20140514_233311.jpg

van Franco

Jitze%20RedEagle%20(3).JPG

van Jitze

Ton

omdat er voor de RedEagle hier op het forum niet veel interresse is

Ik tel er toch al gauw 8 Ton :D, het is een hele leuke kist, wellicht toch een maatje waarvan ieder er wel 1 heeft liggen en er misschien niet zo snel nog 1 van hoeft.
Is toch weer wat bouwtijd, misschien komt er van de winter weer meer animo?

Trouwens 10 punten voor het kleurenschema van Jitze, prachtig :worship:!

Groeten, Ralf

(Offtopic, swry) Kan RBC niet een shortkit maken voor de MiMi DLG ? (wel ff overleggen met Frans )

He Franck,

Dit idee spookt al een tijdje door het hoofd.
Denk ook dat er wel animo zal zijn voor een short-kit of een full-kit.
Van de huidige versies is de build-up waarschijnlijk het best geschikt.
De build-up vleugel heeft nu alleen een enkele V-stelling, de Poly-vleugel vliegt echter beter.
Een redesign lijkt me dan een goed idee.

Teller staat inmiddels op 2989

Als er interesse is hoor ik het wel.

Frans

Back