Hoe krijgen we weer leven in de electrocompetitie???

Ontploffende ni-mh's is geen uitzondering meer hoor , het is een tijd lang vooral bij de nieuwere Intellect's zo geweest..... In de jacht naar capaciteit moest er iets wijken , dat was de betrouwbaarheid in dit geval ;)

Een paar ton vuurwerk kun je niet vergelijken met een accu....

Blusdekens op de clubs met zowel de pits als baan ingedachte lijkt mij een perfecte oplossing :thumbsup:
 
Het gaat om het idee... Het is misschien niet een hele goede vergelijking maar het gaat er puur om dat het mogelijk is dat er wat gebeurt.

Die paar euro die iedereen kwijt is gewoon om de kans nog kleiner te maken dat er wat gebeurt lijkt mij in het niet staan als je het vergelijkt met wat er kan gebeuren..

Maar ok, het is altijd zo dat er eerst wat moet gebeuren voor er wat aan gedaan wordt. Ooit zal de eerste keer zijn en daar hoop ik niet bij te zijn...
 
Ik zag een goede vraag tussendoor voordat de lipozak discussie losbarste (NL is niet enige land waar het niet hoeft.... UK en DE MAG hij niet gebruikt worden...)

Hoe zit het met de regelaars?? Volgens velen toch het grote hangijzer.... zie er niks speciaals over staan dus zal wel vrij zijn lijkt me... Goede zaak!
 
en is er een verschil tussen stock en pro stock? Maw, is er een instapklasse?
 
Weet je ook waarom hij in de UK niet gebruikt mag worden?

Vind overigens waar het topic om draait uiteraard ook een goede zaak! Competitie rijden spreekt mij ook erg aan maar de voor mij belangrijkste reden dat ik nooit begonnen ben is dat de afstanden zo groot zijn.

Waarom zijn de regelaars vrij trouwens? Ik dacht dat juist de regelaars een belangrijk punt waren voor velen...
 
Waarom is dit topic ooit begonnen? Ooit zal men toch, door overheidsgedongen reglementen geforceerd zijn om ipv de minder efficiente verbrandingsmotor (al 30 jaar een stilstaand feit, verbrandingsmotoren leveren te weinig rendement op) te kiezen voor de nu al snellere electromotoren.

Geniet nog even van alle rust in de electroklasse, ik voorzie dat wij in enkele jaren een overloop krijgen naar electro. Dat het er nu even niet naar uitziet is vers twee, time will tell.
 
Offtopic: De electro motoren hebben wel een hoger rendement op zich. Maar kijk naar het totale rendement bij de centrale, transport, batterijen laden enz. Daarnaast het verwarmen van auto's in de winter, lagere capaciteit bij lagere temperatuur. Momenteel KAN (Lees: is niet (financieel) haalbaar) er niet eens een elektrische volledig functionerende auto gemaakt worden.

Momenteel is er in het rc gebeuren ook niet bepaald rust op elektro gebied ;) vergelijk elektro en brandstof competitie eens t.o.v. 5 jaar geleden. Daarom is dit topic gemaakt want door alle ontwikkelingen worden de mensen geforceerd om continu dure dingen aan te schaffen willen ze mee kunnen rijden.

Als je het mij vraagt is er maar 1 manier om electro competitie weer leven in te blazen en dat is door een competitie beginnen met 1 (of een paar) chassi mogelijkheden icm bv een ezrun setje. Kijk naar de korte tijd waarin short course trucks populair zijn geworden en hoeveel races er mee gereden worden. Logisch als je kijkt naar het feit dat je voor ongeveer 300 euro mee kan rijden.
 
Waarom is dit topic ooit begonnen? Ooit zal men toch, door overheidsgedongen reglementen geforceerd zijn om ipv de minder efficiente verbrandingsmotor (al 30 jaar een stilstaand feit, verbrandingsmotoren leveren te weinig rendement op) te kiezen voor de nu al snellere electromotoren.

Dat kan nog wel even duren Ralph, ik denk niet dat wij dat nog gaan meemaken. Nu al snellere electromotoren? Heb ik in de 1:8 klasse nog niet meegemaakt...

Besluiten zien er goed uit mannen.
 
Naar mijn idee een goede vergadering met logische besluiten.
In grote lijnen waren de aanwezige personen het unaniem eens met elkaar, over details kan je altijd discusseren.

Dit jaar kon ik niet stemmen als licentiehouder maar alleen als afgevaardigde van een club.
Dat maakt het op zich wel makkelijker. Als rijder heb je soms andere wensen dan een club, welke voor de rijders in het algemeen moet opkomen.

Daarom heb ik bij het indienen van voorstellen en het stemmen op de vergadering geprobeerd de drempel om mee te doen aan NK's zo laag mogelijk te maken.

Het is daarom jammer dat het proeflicentie verhaal nu nog verder beperkt is in plaats van te verruimen maar we moeten het met het genomen besluit doen.

Het bonnetjes verhaal voor de banden vind ik ook niet echt nodig.
De verkoopprijs van de 30X is behoorlijk scherp en zal in NL goed verkrijgbaar zijn dus is er weinig te halen door in het buitenland te kopen. De mensen die dit perse willen mogen dat van mij gewoon doen.

Ondanks bovenstaande minpuntjes denk ik dat we nu weer een kloppend reglement hebben waar meer mensen zich in kunnen vinden.
Laten we hopen op een mooie opkomst op de NK's

Hierbij wens ik ook Patrick en Ton veel succes als sectiebestuur electro.
Het is goed dat we nu weer 2 bestuursleden hebben.

Grt,
Michael Lepelaar
 
Ontploffende ni-mh's is geen uitzondering meer hoor , het is een tijd lang vooral bij de nieuwere Intellect's zo geweest..... In de jacht naar capaciteit moest er iets wijken , dat was de betrouwbaarheid in dit geval ;)

Op zich een goede opmerking want aan de buitenkant kan jij niet zien welk merk LiPo cel intern is gebruikt en krijg je vandaag "pindakaas" in je hardcase en morgen "appelmoes" omdat dat goedkoper was of makkelijker verkrijgbaar.....

Waarom is dit topic ooit begonnen? Ooit zal men toch, door overheidsgedongen reglementen geforceerd zijn om ipv de minder efficiente verbrandingsmotor (al 30 jaar een stilstaand feit, verbrandingsmotoren leveren te weinig rendement op) te kiezen voor de nu al snellere electromotoren.

Dream on..... Kijk, ieder zijn ding en waarde maar het begrip "stock racen" was (en is nog steeds) ver te zoeken met de regelaar-wedloop. Ik noem mijn eerdere opmerking over het vertimen en als ik dan ook nog hoor dat er wel kostenbesparend over de hoeveelheid banden gediscuseerd moet worden maar je bij iedere heat en finale wel een verse motor en accu kan en mag inzetten vraag ik mij af wat bij jullie de essentie van stock racen is. Misschien tijd om het geen stock meer te noemen.

En dan jouw visie op de toekomst.....
Ik geef toe dat milieuwetten en milieu-activisten steeds meer terrein winnen maar het begrip motorsport met echte ronkende motoren zal nooit verdwijnen. En ja, de basis van en 2-takt motor zal nooit veranderen maar dat wil niet zeggen dat er geen ontwikkeling is. Maar om op jouw stelling terug te komen, wij hoeven niet om de 3 maanden nieuw materiaal te kopen om mee te kunnen komen.....

Offtopic? Misschien... maar dit soort opmerkingen krijgen van mij een antwoord.
 
Volgens mij is de set met regels stimulerend om weer met meer rijders een NK-jaartje te beleven.

Eric: Ik neem aan dat er bestelnummers bijkomen tbv de motoren.

die komen er idd aan op de Nomac website ( bij het electro gedeelte )

alvast officieus ;) :

LRP X11 13.5 efra spec bestel nr Part# 50840
- LRP X12 13.5 efra spec bestel nr Part# 50842
- Speed Passion 3.0 efra spec 13.5 bestel nr Part# SP138135V3
- Speed Passion sports 13.5 bestel nr SPF135
- GM pro stock Efra spec 13.5 bestel nr 97294
- GM pro stock ( 2010 ) bestel nr nnb
 
Dat is duidelijk, maar de Nosram lijn dan? Nosram = LRP toch (qua spullen)?
Ik weet het, altijd weer iemand die lastig doet.. hahahaha, maar dit om toekomstige discussies te vermijden.
 
de Nosram lijn wordt in NL, voor zover bekend, niet officieel gevoerd is ook niet genoemd in het voorstel dat op de sectievergadering behandeld is, is dus ook niet over gestemd, dus dan ook niet toegestaan.
 
die komen er idd aan op de Nomac website ( bij het electro gedeelte )

alvast officieus ;) :

LRP X11 13.5 efra spec bestel nr Part# 50840
- LRP X12 13.5 efra spec bestel nr Part# 50842
- Speed Passion 3.0 efra spec 13.5 bestel nr Part# SP138135V3
- Speed Passion sports 13.5 bestel nr SPF135
- GM pro stock Efra spec 13.5 bestel nr 97294
- GM pro stock ( 2010 ) bestel nr nnb

- GM pro stock ( 2010 ) bestel nr nnb = 97303 ?
 
de Nosram lijn wordt in NL, voor zover bekend, niet officieel gevoerd is ook niet genoemd in het voorstel dat op de sectievergadering behandeld is, is dus ook niet over gestemd, dus dan ook niet toegestaan.

Nosram is wel degelijk bij verschillende winkels te krijgen in Nederland. En wordt ook officieel gevoerd door winkels die producten van Thunder Tiger leveren. Nosram is overigens een "zuster bedrijf" van LRP, en het artikel nummer is, als ik me niet vergis gelijk...

Lijkt me identiek de zelfde motor..

Groet Robert
 
Back
Top