Een gelukkig 2010.... Dit begon voor mij al goed

24800167.jpg
 
Het verhaal hierachter....

Allereerst: Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Nou, dat van mij begon al goed. 's Middags was het prachtig vliegweer, daarbij had ik nog wat romeinse kaarsen over - en die onder de PH-JEC gebonden. Dit zag er prachtig uit; en nadat deze allemaal uitgebrand waren toch nog maar een keer de lucht in daar het zo een fantastisch vliegweer was!

Dus wederom huppelt de Calmato met een vaartje over het wegdek heen, de neus wordt omhoog gestuurd en al snel wint het vliegtuig hoogte. Na een paar rondjes te hebben gevlogen zie ik in een flits het verticale staartvlak knakken - deze stond nu helemaal schuin. Snel een bocht proberen te maken maar het was al te laat; de staart brak af.

Geprobeerd wat ik kon, maar een vliegtuig kan zonder staart toch echt niet vliegen en de Calmato valt letterlijk naar beneden. Eenmaal (met een flinke klap) aan de grond gekomen rennen we erheen; de schade bleek enorm.
In de grond zat een gat van 5cm (bevroren grond )

imag0099.jpg


imag0097b.jpg


Gelukkig kon een blij gezicht er van mijn kant nog wel af:D
imag0102w.jpg


imag0105q.jpg


Er rees het idee om hier een nieuwjaarskaart van te maken, dus:
imag0106t.jpg


imag0104g.jpg


Leuke kaart toch:p?

De oorzaak van het afbreken van de staart is onbekend. Er wordt nader onderzoek verricht.

De PH-JEC en ik hebben samen veel lol gehad.
REST IN PIECES (RIP)
 
Laatst bewerkt:
De beste wensen Coen.....de rest van het jaar kan alleen nog maar beter.
Gelukkig blijf je er erg optimistisch onder.

Er staat vast nog wel bij iemand zo'n kissie op z'n slaapkamer die je voor een zacht prijsje over kan nemen.

succes en misschien tot 10 jan

willem.
 
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in :yes::
Coen, wat jammer nou, je enige vliegtuig kapot.
:sad:
Maar je gaat het toch wel repareren, hoop ik?

 
Hahaha, bedankt voor deze spontane, opbeurende reactie.

De vleugel is bijna weer gerepareerd, ik denk niet dat ik ben de romp bezig ga daar deze wel heel erg kapot is..:o
Ik heb hier nog een andere romp van eenzelfde Calmato, dus.. Maar toch, als iemand nog een (voor mij gratis:cool:) vliegtuig over heeft houd ik me aanbevolen;):rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Groetjes!
 
ik maakte dag 1 sluiting bijna aan de ongezekerde kant van een 1000 ampere krachtverdeler.
scheelde weinig of ik was er niet meer.

mijn voornemen is ook veranderd, beter kijken en opletten.
 
Hee Coen, slechte start joh... :neutral:
Ik heb ook nog een Calmato liggen die ik nog op moet knappen. Als servoplankje los komt kun je ook niet meer zo goed sturen :rolleyes:

Hoewel mijn clubgenoten Kyosho erg hoog in het vaandel hebben (op loskomen folie na dan), ben ik er niet zo goed over te spreken. Wellicht is een slechte lijmverbinding (oorzaak van mijn crash) ook bij jou de oorzaak geweest?!? Nog gekeken of staartverbinding losgekomen is of iets anders???

Nog de beste wensen en dat de opvolgers maar "kalmere" touch-downs gaan maken... :proost:
 
ik heb deze klein piloot al heel wat keren zien vliegen en vooral zien landen. Voor een dwerg van 14 jaar gaat dit mega goed, crosswind of niet altijd netjes op de weg of waar hij maar wil landen. Dit doe ik hem zeker niet na.

Dus coen het moet wel een constructie fout zijn van Kyosho want je heb het vliegtuig te goed in de hand voor zulke grove fouten.

Tom
 
Da's waar. Ik voel me ook geregeld een prutser als ik zie hoe Coen zijn Calmato bij 20 knopen crosswind precies op de middellijn zet.
Als je het mij vraagt ben je je Calmato aan het ontgroeien en loop je tegen de beperkingen van een trainer aan. Tijd voor het betere werk Coen!
 
Update

Nou mensen, wat een complimentjes! whahaha

Inmiddels vliegt de Calmato weer, als nooit tevoren. Met hulp van Tom, mister Fliermen en Arjan!
Dank!

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Om een volgende crash te voorkomen; sneeuw in een zender werkt ook niet heel prettig;)
 
De romeinse kaarsen hebben er echt niks mee te maken, echt niet. Deze waren aan de uiteinden aan het vliegtuig vast gemaakt en schoten recht naar beneden toe ;)

Waarschijnlijk was de landing ervoor iets te hard, het vliegtuig kwam op zijn staart terecht, ik denk dat dit de oorzaak was dat de staart in de lucht losbrak..
 
tsja jouw keuze aan je vliegtuig vast te maken maar denk niet dat het er beter door gaat vliegen:rolleyes:wees blij dat je nog om kan lachen.Toen mijn bootje ten onder ging werd ik boos hoor:mad:

tim
 
Back
Top