Ik heb de bladen gebalanceerd door de bladen met het bevestigingsdeel (bovenzijden tegenelkaar aan) aan elkaar te lijmen met witte knutsellijm (feitelijk ongeschikt voor plastic en dat is ook de bedoeling), gecentreerd op het bevestigingsgat. Vervolgens heb ik met een stukje paperclip op de open bek van mijn kleine schroefbank gebalanceerd als een wip. Hing eigenlijk vrijwel exact horizontaal.
Een klein beetje plakband op een van de bladen laat onmmiddelijk een daling van dat blad zien.
Uiteindelijk vanaf ondergrond (waterpas) tot bladpunten gemeten: in deze balans situatie leverde dat een verschil op van nauwelijks 1 mm.
Uiteindeijk een klein stripje plakband aangebracht zodat beide bladen even hoog hingen.
Het TBE lijkt iets beter, maar is nog steeds hinderlijk en het nauwkeurig hoveren is eigenlijk niet echt mogelijk.
Ook de speling tussen bladgrepen en rotorkop met een dun stukje plastic aan beid zijden opgevuld.
Dit had een negatief effect en veroorzaakte zware tbe, dus weer verwijderd!
Heb de links van de rotorkop naar de flybar gesmeerd met een teflon spray.
Ik heb het idee dat hij nu wat minder last heeft van tbe, maar het slingereffct is er nog, met een lichte vorm van tbe en ik hoor de staarmotor met een onregelmatig toerental draaien alsof hij constant aan het corrigeren is.
Ga ondertussen wel gewoon door met het tail-in vliegen waarbij ik zoveel mogelijk boven de plaat hout probeer te blijven.
De nauwkeurigheid zoals de mSR in dit filmpje is bij mij echter ver te zoeken:
[URL="
- Blade MSR Radding out[/URL]
Maar gelukkig bijna geen crashes meer en nog steeds heel

!
Peter