Sebas' HPI Baja 5B SS

Hallo allemaal,

Ik ben Sebas en nu ruim 2 jaar semi-actief op het brandstof auto-forum.
Sinds gisteren heb ik een Baja 5B SS en nu kom ik jullie dus ook hier lastig vallen :mrgreen:

Ik heb het volgende splinternieuw voor 720 euro meegekregen van een hele aardige verkoper uit Almere:

Foto0045.jpg

Foto0046.jpg


Hij heeft me gelijk wat upgrades aangeraden die ik zo ga bestellen, mijn verlanglijstje ziet er tot nu toe zo uit:


  • Outerwear hoes voor trekstarter = besteld
  • Shock socks = besteld
  • Driehoek motorsteun = duuuuur (28 euro) :(
  • Motor/trekstarter steun (hoe heten die? heb er nog geen gevonden)
  • Eventueel raampjes = besteld
  • killswitch
  • Verbeterde koppelingsdeksel = besteld
Als iemand hier nog een mogelijke aanvulling voor dit lijstje heeft hoor ik het graag, wel graag praktische upgrades.

Het viel me op dat er geen stickies zijn over bijvoorbeeld het inrijden en afstellen, heeft iemand daar nog tips voor?

En als er nog rijders in (omgeving) Breda zijn hoor ik het graag in de pm ;)
 
Laatst bewerkt:
720 euro is wel een heel erg nette prijs.
Was dit een particuliere verkoop? Of winkel.

Veel plezier met de aankoop :)
 
Staat boven jouw topic (misschien niet direct met grote woorden "Sticky" erbij, maar toch antwoord op veel van je vragen) snelzoek-ben-je-nieuw-en-heb-je-een-vraag-kijk-eerst-hier-even

Wow dat is heel handig, sorry ik dacht dat dat alleen over het gebruik van de zoekfunctie ging. Bedankt!

720 euro is wel een heel erg nette prijs.
Was dit een particuliere verkoop? Of winkel.

Veel plezier met de aankoop :)

Dit was een particulier die als hobby Baja's in elkaar zet en doorverkoopt. Op de een of andere manier maakt hij er nog winst op ook. Tock vond ik het een zeer nette deal :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het volgende splinternieuw voor 720 euro meegekregen van een hele aardige verkoper uit Almere:

Hoi, ik heb zelf ook een nieuwe baja 5b gekocht bij iemand uit almere en dat bleek een kloon te zijn...
Zou zeggen kijk eerst eens goed of het misschien ook geen kloon is ik weet uit ervaring dat je er dan nog een hoop extra onderdelen bij kunt kopen.
Ik zeg niet dat het een kloon is maar controleer het even voor de zekerheid ...

Heel veel plezier iig met de auto !!!!
Gr Stafford
 
Mooie bak Sebazzz , ziet er netjes uit ;)

Inrijden ff doen zoals ik het al via de pb schreef en na een volle tank kan het feest beginnen :mrgreen:
 
Ik heb het volgende splinternieuw voor 720 euro meegekregen van een hele aardige verkoper uit Almere:

Hoi, ik heb zelf ook een nieuwe baja 5b gekocht bij iemand uit almere en dat bleek een kloon te zijn...
Zou zeggen kijk eerst eens goed of het misschien ook geen kloon is ik weet uit ervaring dat je er dan nog een hoop extra onderdelen bij kunt kopen.
Ik zeg niet dat het een kloon is maar controleer het even voor de zekerheid ...

Heel veel plezier iig met de auto !!!!
Gr Stafford

Hij zei zelf in ieder geval van niet, hij kraakte klonen zelfs af.
Waar kan ik aan zien of het een kloon is?
Zijn er ook klonen van de 5B SS in omloop?
 
Een killswitch zou eigenlijk volledig bovenaan op je lijstje moeten staan en voor de rest zet je er beter ook een gesloten koppelingsdeksel bij. Het origineel plastiek smelt of vervormd. En dan kan er ook geen zand in je koppeling komen waardoor die ook al vele malen langer meegaat.
 
Een killswitch zou eigenlijk volledig bovenaan op je lijstje moeten staan en voor de rest zet je er beter ook een gesloten koppelingsdeksel bij. Het origineel plastiek smelt of vervormd. En dan kan er ook geen zand in je koppeling komen waardoor die ook al vele malen langer meegaat.

Een killswitch zat ik ook aan te denken, maar helaas heb ik geen 3-kanaals zender..
Wordt een killswitch vaak gebruikt? Ik kan mij namelijk weinig situaties bedenken waarin een failsafe niet voldoende is.
 
Kloon is te herkennen aan :

-Op de radiobox hoort RX CHARGE te staan bij een kloon staat niets
-De ring waarmee je je veren strakker zet heeft verticale groeven een kloon is gekruist
-de draagarmen zijn net ff iets dunner bij een kloon
-de benzine tank heeft een zwarte en gele slang een kloon vaak doorzichtige of anders...
- op de velgen hoort hpi te staan (hoewel ik wel hpi velgen heb)
Er zijn vast nog wel wat dingen waar ik nu even niet op kom...
Maar goed controleer het even dan weet je het zeker...
Nogmaals zeg niet dat het er 1 is maar ja ik dacht ook een echte hpi te kopen...
Succes iig !!!
 
Kloon is te herkennen aan :

-Op de radiobox hoort RX CHARGE te staan bij een kloon staat niets
-De ring waarmee je je veren strakker zet heeft verticale groeven een kloon is gekruist
-de draagarmen zijn net ff iets dunner bij een kloon
-de benzine tank heeft een zwarte en gele slang een kloon vaak doorzichtige of anders...
- op de velgen hoort hpi te staan (hoewel ik wel hpi velgen heb)
Er zijn vast nog wel wat dingen waar ik nu even niet op kom...
Maar goed controleer het even dan weet je het zeker...
Nogmaals zeg niet dat het er 1 is maar ja ik dacht ook een echte hpi te kopen...
Succes iig !!!

Radiobox, ring en velgen kloppen allemaal, alleen ik heb een zwart en een doorzichtig slangetje.
Maar goed ik heb verder een gesealde hpi kap, alle stickertjes zijn hetzelfde en ik heb alle spullen erbij gekregen die bij een hpi zitten, dus ik denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat ik een echte heb.
 
Het zwarte en doorzichtige slangetje klopt wel, heb ik ook.
Mooie auto voor hopelijk heeeeeel veel plezier!


(trouwens als achtergrond op je pc heb je wel een hele bijzonder auto, een echte klassieker die Delta!)
 
Het zwarte en doorzichtige slangetje klopt wel, heb ik ook.
Mooie auto voor hopelijk heeeeeel veel plezier!


(trouwens als achtergrond op je pc heb je wel een hele bijzonder auto, een echte klassieker die Delta!)

Bedankt! Dat is een gerusstelling!

Klopt dat is een Delta Integrale op mijn achtergrond, ik had er een handleiding van gedownload.
Ik wilde eigenlijk deze zomervakantie mijn rijbewijs halen en een Delta Integrale (liefst 8v) kopen, maar heb besloten toch nog een jaartje te wachten en een Baja te kopen om me voorlopig toch bezig te houden :mrgreen:
Helaas zijn Delta Integrale's behoorlijk zeldzaam.., maar hij komt er wel een keer! ;)
 
Delta's (intergrale) zijn inderdaad zeer zeldzaam, daar komt bij dat de onderdelen voorziening nog zeldzamer is, en daardoor dus duur!

Het is wel een geweldige (rally)auto!
De historie van deze auto ademt alleen maar rallysport uit!

Maar waarom een 8 klepper, zelf vind ik de 16 klepper mooier (met name die mooie gebolde motorkap)?
 
Zucht.. laten we niet beginnen over Lancia's. :( Ik wil elf nog steeds extreem graag zo'n Lancia Stratos kitkat uit engeland halen. Helaas niet de financiele middelen voor. (en een beetje weinig ruimte thuis nu. )
13000 pond zonder motor. (en dan een Alfa 6cil er in. Of liever nog, een VR6 als dat past. )
 
Een killswitch zat ik ook aan te denken, maar helaas heb ik geen 3-kanaals zender..
Wordt een killswitch vaak gebruikt? Ik kan mij namelijk weinig situaties bedenken waarin een failsafe niet voldoende is.


Iedereen die ik ken met een baja heeft een killswitch. Een failsafe laat de gasservo remmen bij verlies van controle, maar wat als de gasservo niet werkt (verbrand) of een tandwiel breekt ,de ontvangerbatterij geen contact meer heeft. Of de verbinding tussen je gasservo en je gashendel loskomt. Ik zelf heb al tegengekomen dat men baja ervandoor ging omdat de gashendel geblokkeerd zat door zand en geloof me, de rem houd hem niet tegen hoor. Bij nitro lukt dat misschien nog net maar een auto van +10 kilo... ,nope.

Er zijn recent killswitches te krijgen voor 2 kanaals zenders: tr216

Zie het als een verzekering voor je baja en ook voor mederijders of toeschouwers. Een gewone failsafe, mja die zal "falen" in vele gevallen :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Back
Top