kennismaking: ik & mijn vliegtuig !

Ik zal mij eerst even voorstellen:

Mijn naam is Marwin, 29 jaar woonachtig omgeving den haag. Vroeger toen alles nog goed en groen was, heb ik veel gedaan met RC auto's en boten maar dat is uiteindelijk een stille dood gestorven. Alleen is de interesse er altijd wel gebleven en vooral in het vliegende spul wat vroeger eigenlijk alleen was weggelegd voor mensen met veel geld!

Na een 3 kanaals helikopter te hebben gekocht ben ik eens rond gaan kijken naar een 4 kanaals EPO foam vliegtuigje. Vliegentuigen hebben mij altijd gefascineerd en ik dacht nou dat moet toch niet zo moeilijk zijn :D dat kan ik ook.

Na wat zoeken op sites kwam ik via via op de site van bananahobby.com en wat ik daar zag !!! mooie jets met ducted fans!! dat wil ik ook dacht ik.

Toen kwam ik toevallig op marktplaats een persoon tegen die twee RTF red arrow HAWK jets nieuw in doos te koop had! Uiteindelijk ben ik er 1 wezen halen.

Ik moet zeggen, het in elkaar zetten en afstellen ging mij nog goed af, maar het vliegen ahahahahaa, wat gaat dat ding als de brandweer niet normaal. Maar ik had het vliegtuig redelijk onder controllen (zonder enkele ervaring) maar na 5 min. vloog ik hem vol in de boom, met heel wat schade. Ben hem nu weer aan het repareren met speciale lijm en dergelijke. En denk dat ik ergens in het weekend wel weer op nieuw kan proberen, mits ik een oplossing heb voor mijn compleet verpulverde neus!. Ik weet dat het niet de meest logische type vliegtuig is om mee te gaan leren vliegen maar ja, ik heb hem nu en vliegen zal die!

Als ik het leuk blijf vinden dan ga ik nog wel eens voor wat anders zoeken!

foto van het vliegtuig:
b201026181222-03.jpg
 
bereide je maar voor op de reacties van anderen die je gaan uitleggen dat je als beginner niet een snel model moet kopen en dat je dacht dat het heel makkelijk was.:D

waar is het van gemaakt, EPP?
want dan is het heel simpel om die deuk uit de neus te halen.

+1 ervaring per minuut aan vliegen met zo'n ding
+10 per crash
+40 voor er achter komen dat het iets moeilijker is dan het lijkt.
+5 per mooie landing
+6 per slechte landing
+100 voor boom landing

volgens mij heb je al aardig wat ervaringspunten bij elkaar na je eerste vlucht.;)

Gr, JP
 
Lijkt eerder op een epo soort zo aan de glans te zien of eps. Je ben dus 5min in de lucht gebleven erg knap hoor! Veel mensen halen de 5 seconden niet eens de eerste keer met een edf of een ander snel model ;)


Misschien leuk om een filmpje te maken als het model weer vlieg klaar is?
 
1.Je hebt mensen die alleen leren vliegen met een beginner model.
2.Je hebt mensen die in een club leren vliegen en een uitdagender model.
3.Je hebt mensen die alleen leren vliegen met een uitdagender model.
Ik zelf behoor to 1.
Of dat de personen uit 3 nu nog altijd dezelfde hobby hebben is nog maar de vraag.
Maar waar een wil is is een weg.
 
100% mee eens ik ben ook nr.1
op internet staan veel tips ;)
 
Ik zal mij eerst even voorstellen:Mijn naam is Marwin, 29 jaar woonachtig omgeving den haag.
Als je nu deze locatie ook in je profiel zet kan dat makkelijker zijn met hulp. B.v. een verwijzing naar een club of winkel in de buurt ofzo.
Ik moet zeggen, het in elkaar zetten en afstellen ging mij nog goed af, maar maar het vliegen ahahahahaa,
Komt waarschijnlijk ook door de ervaring met auto's en boten dat het nog zo lang geduurd heeft :-D
foto van het vliegtuig:
Zeker van vóór de vlucht:rolleyes:
 
Het vliegtuig is van EPO foam! Linker vleugel zat zeg maar een tak halverwegen in de vleugel, dit is nu weer gemaakt met wat knip en plak werk, en de neus tja die is echt versplinterd en niet te maken. Nu kan ik wel nieuwe neus krijgen voor 12 euro maar ik blijf neusen kopen met mijn vlieg kwaliteiten :) dus ik ben wat aan het proberen met dik rood papier, moet zeggen lukt aardig, maak wel foto als het zo ver is. Heeft iemand nog tips met gedeukt EPO foam, kan je dit nog uitdeuken of terug in vorm krijgen!

En tja, ik heb ook heel wat vlieguren met 3 kanaals helicopter en en 6 kanaals x-ufo van silverlit op mijn cv staan, dat helpte denk ik ook om 5 min het vliegtuig in de lucht te houden.
 
Toch heel moedig van jou marwin om zo'n kist te vliegen. Altijd vervelend als een kist kapot gaat, dat gebeurd ook bij de beste! Misschien handig een vliegsim te gebruiken voor je pc, krijg je wat ervaring zonder dat er iets stuk gaat.

MVG Robert.
 
Als je zonder ervaring 5minuten kunt vliegen met zo'n kist, best netjes hoor, doe je goed!
Volgende keer veld zoeken met nog meer vrije ruimte!
 
Ik had een heel mooi stuk gevonden, met mooie rechte weg en links en rechts twee grote velden (voetbalveld formaat) kon dan opstijgen via de weg en dan zo rond vliegen, maar ja je vliegt zo snel ver weg dat ik die hele bomen was vergeten en je bent zo gefocust op je vliegtuig dat je vergeet vooruit te kijken!

Maar goed heb onder tussen zelf nieuwe neus gemaakt, het vliegtuig type HAWK T1A gaat hier door nu meer op een starfighter lijken :p maar ja, als ik maar kan vliegen looks komen wel als ik kan vliegen zonder te veel schade!

Zit alleen nog steeds met grote scheur/deur in de vleugel, hebben mensen nog tips hoe EPO foam enig sinds terug in vorm kan krijgen?
 
JPower Mini EDF Crashes on Vimeo

ik denk dat je hier wel iets mee kan.
Voor EPP wist ik het wel maar het kan blijkbaar ook bij EPO

een beetje heet water (vaak onder de hete kraan)

ik heb ook wel is een leuke boomlanding gemaakt zat een deuk in de vleugel maar er moest wel kokend wat er over heen.
hij is nu weer helemaal heel.

succes
 
JPower Mini EDF Crashes on Vimeo

ik denk dat je hier wel iets mee kan.
Voor EPP wist ik het wel maar het kan blijkbaar ook bij EPO

een beetje heet water (vaak onder de hete kraan)

ik heb ook wel is een leuke boomlanding gemaakt zat een deuk in de vleugel maar er moest wel kokend wat er over heen.
hij is nu weer helemaal heel.

succes

Ahaha thnx leuk filmpje, mijn vliegtuig vliegt het zelfde!

Heb vandaag vleugel onder kokend water gehad, toen met speciale lijm er tussen zodat de scheur goed aan elkaar vast zit en mooi afgewerkt met mat grijze lak (zoals f16) om de littekens te camoufleren.Nieuwe neus gemaakt van dik papier, ook grijs gespoten. Licht nu te drogen.

Zal als alles in elkaar zit even foto maken!
 
Nog eventjes uit interese hoe lang is hij?

  • Specification(Brushless):
  • Wingspan 780mm
  • Length 880mm
  • Flight weight 610g
  • Ducted fan EDF-D64mm
  • Battery: 11.1V/1500mAh 15C Li-Po
  • Motor B2040/4000KV inrunner brushless motor
  • ESC 30A brushless ESC
  • FM 4-channal proportional radio control
  • Material: EPO
 
heel netjes gedaan ziet er echt mooi uit.
net als nieuw

maar waar zijn de achter wielen?

(pas wel op voor de neus :D ziet er scherp uit)
 
Back
Top