RcRallyCup Competitie 2010/2011 (RRC)

Wellicht wat info posten in de TS?

Ben wel benieuwd wat RRC nu precies is, waar, wanneer, kosten, klasse, etc etc.

Klinkt in ieder geval wel leuk.
 
Wellicht wat info posten in de TS?

Ben wel benieuwd wat RRC nu precies is, waar, wanneer, kosten, klasse, etc etc.

Klinkt in ieder geval wel leuk.
Waar en wanneer is nog niet bekend, omdat de organisatie nog in gesprek is met de verschillende clubs, kosten zijn in TS al genoemd, 7.50, klasse's ook in TS
 
Waar en wanneer is nog niet bekend, omdat de organisatie nog in gesprek is met de verschillende clubs, kosten zijn in TS al genoemd, 7.50, klasse's ook in TS
Beide gegevens kan ik niet vinden in de TS (TS = Topic Start).
Maar bedankt voor de info, tip: praat met Mach One.
 
Beide gegevens kan ik niet vinden in de TS (TS = Topic Start).
Maar bedankt voor de info, tip: praat met Mach One.

Hoi, we hebben Mach One een email gestuurd maar er wordt niet op gereageerd.... ik weet niet of we dit jaar M1 nog kunnen plannen, wordt dus even afwachten.

Wat betreft de TS... de info staat er gewoon op maar niet helemaal in het begin...;)
 
Hoi, we hebben Mach One een email gestuurd maar er wordt niet op gereageerd.... ik weet niet of we dit jaar M1 nog kunnen plannen, wordt dus even afwachten.

Wat betreft de TS... de info staat er gewoon op maar niet helemaal in het begin...;)

En maak goed afspraken over het opladen van de accu's. Schijnt dat ze daar niet zoveel stroom hebben. :(
 
Ik wil wel es informeren dit weekend, ik ben namelijk lid van Mach-One.
Volgens mij staan wij wel open voor een wedstrijd deze winter hoor.
Trouwens het bouwen van een 1/10 baan zit ook in de planning(effe nog alles op een rijtje zetten).
Hoi, we hebben Mach One een email gestuurd maar er wordt niet op gereageerd.... ik weet niet of we dit jaar M1 nog kunnen plannen, wordt dus even afwachten.

Wat betreft de TS... de info staat er gewoon op maar niet helemaal in het begin...;)
 
Hoi, we hebben Mach One een email gestuurd maar er wordt niet op gereageerd.... ik weet niet of we dit jaar M1 nog kunnen plannen, wordt dus even afwachten.

Wat betreft de TS... de info staat er gewoon op maar niet helemaal in het begin...;)
Waar hebben jullie heen gemaild? Het kan best zijn dat je de oude voorzitter (Ad) hebt gemaild, maar we hebben sinds een hele tijd al een andere voorzitter. Dus wil je een snelle reactie van het bestuur, stuur dan een bericht op MACH-One - Contact

Is wat makkelijker ;-) Mocht er gereden worden op Mach-One (thuisbaan ;-)), kan het best zijn dat ik een race mee pak. Wellicht ook nog op andere banen.
 
Erbi .een topic plaatsen over je race ok ,maar ik denk niet dat het forum er voor is om voor elke klassen een topic op te zetten .
Dan zul je zelf een forumpje voor je race moeten opzetten .

Groeten Wiebe.
 
Wat betreft de TS... de info staat er gewoon op maar niet helemaal in het begin...;)
Vandaar mijn tip op alles in de TS te zetten zodat ik niet hoef lopen te zoeken naar informatie en dat alles overzichtelijk in één plaats/post staat ;)

Even doorzetten op M1. Bellen of even via hun site contact op nemen.
 
Hoi vergeet niet dat in het reglement nog maar 1 soort band is toegestaan n.l. "Tamiya Rally Block" tire. Deze banden geven veel minder grip dan de banden waar we de jaren daarvoor op reden. Een zwaardere auto geeft ook meer druk op de wielen en zou nog wel eens voordeliger kunnen zijn. Mijn eerste rallyauto was een TA03S met een Peugeot 206 body...en heb daar hele goede herinneringen aan..en een goede 27T motor koop je via EBAY voor 20/30 dollar..

groeten

Heb de laatste keer in den haag op semi slicks in de sneeuw gereden. :P en dat ging nog aardig goed. (die Lancia 037 met lampjes er op in den Haag.)
Moet alleen even de voorkant van het chassis aanpassen dat die dus niet meer alle meuk voor zich uit begint te schuiven, maar er overheen gaat.
Lijkt me iig gewoon leuk om mee te doen, niet om het winnen, dat gaat toch niet lukken. :)
 
Goede beslissing! Geeft naar mijn mening een eerlijkere score en zorgt voor meer spanning in de wedstrijden.

Nou dat is wat te vroeg gejuicht, hiervoor moet eerst nog het puntensysteem voor aangepast worden terug naar de oude puntentelling (ook zonder bonussen). 1st plaats > 1 punt, 2de plaats > 2 punten, 3de plaats > 3 punten ………..11de plaats (1 ste B-finale) 11 punten…….enz, enz (gewoon doortellen). De 3 punten verschil tussen de nr 1 en 2 is nog steeds een “spelbreker”, en het wegvallen van de puntentelling na de 3de plaats in de B-finale, zou hiermee nog opgelost moeten worden.

Ik ben de hele avond al aan het zoeken geweest naar het topic wat ik destijds hier aan gewend heb (liep parallel aan een dezelfde discussie op een ander forum, volgens mij had het de titel “ competitie vervalsing”), op 1 of andere wijze is dit kennelijk verdwenen of onvindbaar geworden, heel jammer want er zat heel veel (strategisch) rekenwerk in met vele voorbeelden ter ondersteuning, het omvatte alle systemen die momenteel nog gebruikt worden, en wat je hieraan kon verbeteren. Er werd mij destijds een try-out aangeboden op de MVB om het 3 finale systeem nieuwe stijl uit te proberen, helaas zagen de rijders hier op het laatste moment nog vanaf, oid.

Op het oude 3 kwalies 2 finales systeem waarbij was ook een verbeterde variant voor gevonden, je snelste kwalificatie tijd zou gelden voor de 1st finale, en je op 1 na snelste kwalificatie tijd voor de 2de finale, in plaats van je snelste kwalificatie tijd voor 2 finales, ook werd daarmee het doorstarten van de 2de finale opgeheven of het gebruik van 2x dezelfde startopstellingen in beide finales. Ik meen dat hetzelfde gold voor het 2 kwali 3 finale systeem, 1ste kwalificatie tijd voor de 1ste finale, de 2 kwalificatie tijd voor de 2de finale, en je snelste tijd van beide finales of de tijden uit beide finales bij elkaar opgeteld, dienden voor de opstelling voor de 3de finale, ik meen dat het zoiets in elkaar stak. Op deze wijze werd het beste compromis verkregen om een wedstrijddag zo eerlijk mogelijk voor iedereen te laten verlopen.

Ik hoop de bestuursleden open staan om iets verder te kijken dan de huidige systemen, en het aandurven om iets nieuws op te starten, of heeft men ook wat problemen met veranderingen/verbeteringen!
 
Laatst bewerkt:
telling

Hallo allen en met name Drift junkie,

Het is misschien een idee ook in de gaten te houden dat al die fraaie
opties die ik lees "zie hieronder"

Op het oude 3 kwalies 2 finales systeem waarbij was ook een verbeterde variant voor gevonden, je snelste kwalificatie tijd zou gelden voor de 1st finale, en je op 1 na snelste kwalificatie tijd voor de 2de finale, in plaats van je snelste kwalificatie tijd voor 2 finales, ook werd daarmee het doorstarten van de 2de finale opgeheven of het gebruik van 2x dezelfde startopstellingen in beide finales. Ik meen dat hetzelfde gold voor het 2 kwali 3 finale systeem, 1ste kwalificatie tijd voor de 1ste finale, de 2 kwalificatie tijd voor de 2de finale, en je snelste tijd van beide finales of de tijden uit beide finales bij elkaar opgeteld, dienden voor de opstelling voor de 3de finale, ik meen dat het zoiets in elkaar stak. Op deze wijze werd het beste compromis verkregen om een wedstrijddag zo eerlijk mogelijk voor iedereen te laten verlopen

Helemaal niet uit te voeren zijn met de telsoftware die door race clubs gebruikt wordt.
Dat zou dan dus betekenen dat mensen die wedstrijdleiding doen zoals ik, de hele dag met pen en papier in de weer moeten om het uit te rekenen, vervolgens moet voor elke
heat een andere heatindeling worden gemaakt. Ik weet niet wat andere wedstrijdleiders daar van vinden maar ik zeg dat ik daar niet aan ga beginnen.

Verder staat er dat het dan eerlijker zou zijn......wat is er niet eerlijk aan om dezelfde start volgorde te gebruiken voor alle finales vraag ik me dan af.

Groeten

Hans
 
Per voor de rest blijft het zoals het nu is.


Nou dat is wat te vroeg gejuicht, hiervoor moet eerst nog het puntensysteem voor aangepast worden terug naar de oude puntentelling (ook zonder bonussen). 1st plaats > 1 punt, 2de plaats > 2 punten, 3de plaats > 3 punten ………..11de plaats (1 ste B-finale) 11 punten…….enz, enz (gewoon doortellen). De 3 punten verschil tussen de nr 1 en 2 is nog steeds een “spelbreker”, en het wegvallen van de puntentelling na de 3de plaats in de B-finale, zou hiermee nog opgelost moeten worden.

Ik ben de hele avond al aan het zoeken geweest naar het topic wat ik destijds hier aan gewend heb (liep parallel aan een dezelfde discussie op een ander forum, volgens mij had het de titel “ competitie vervalsing”), op 1 of andere wijze is dit kennelijk verdwenen of onvindbaar geworden, heel jammer want er zat heel veel (strategisch) rekenwerk in met vele voorbeelden ter ondersteuning, het omvatte alle systemen die momenteel nog gebruikt worden, en wat je hieraan kon verbeteren. Er werd mij destijds een try-out aangeboden op de MVB om het 3 finale systeem nieuwe stijl uit te proberen, helaas zagen de rijders hier op het laatste moment nog vanaf, oid.

Op het oude 3 kwalies 2 finales systeem waarbij was ook een verbeterde variant voor gevonden, je snelste kwalificatie tijd zou gelden voor de 1st finale, en je op 1 na snelste kwalificatie tijd voor de 2de finale, in plaats van je snelste kwalificatie tijd voor 2 finales, ook werd daarmee het doorstarten van de 2de finale opgeheven of het gebruik van 2x dezelfde startopstellingen in beide finales. Ik meen dat hetzelfde gold voor het 2 kwali 3 finale systeem, 1ste kwalificatie tijd voor de 1ste finale, de 2 kwalificatie tijd voor de 2de finale, en je snelste tijd van beide finales of de tijden uit beide finales bij elkaar opgeteld, dienden voor de opstelling voor de 3de finale, ik meen dat het zoiets in elkaar stak. Op deze wijze werd het beste compromis verkregen om een wedstrijddag zo eerlijk mogelijk voor iedereen te laten verlopen.

Ik hoop de bestuursleden open staan om iets verder te kijken dan de huidige systemen, en het aandurven om iets nieuws op te starten, of heeft men ook wat problemen met veranderingen/verbeteringen!
 
Ik ben de hele avond al aan het zoeken geweest naar het topic wat ik destijds hier aan gewend heb (liep parallel aan een dezelfde discussie op een ander forum, volgens mij had het de titel “ competitie vervalsing”), op 1 of andere wijze is dit kennelijk verdwenen of onvindbaar geworden, heel jammer want er zat heel veel (strategisch) rekenwerk in met vele voorbeelden ter ondersteuning, het omvatte alle systemen die momenteel nog gebruikt worden, en wat je hieraan kon verbeteren.
Wellicht was het een van deze twee?

een-goed-1-10-f1-reglement

rc-rallycup-voor-rallyautos-monstertrucks-stadium-trucks

Deze heb ik gevonden door op je profiel te klikken, statistieken -> topics door gebruiker. Heb deze hele discussie, even als de topics die ik aanhaal, niet gelezen dus excuus als ik het niet goed heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pfff., gaat het niet over accu's en banden, gaat het wel weer over de puntentelling. Besefen we dan niet dat uiteindelijk toch degene wint, die de minste baaninzet nodig heeft.
Rallycuppen is imo een laagdrempelig evenement. Laten we het aub zo houden en alle inspanning richten op het enthousiasmeren van zoveel mogelijk aspirant racers. En die zitten niet te wachten op dit soort fratsen. Die moeten weten hoe leuk het is, waar het is. Verleid worden met mooie race verhalen en spannende foto's. Nieuwtjes horen over leuke auto's. Wat moeten die nu wel niet denken wat voor club dit is? Een praat cluppie met grumpie old mann?
 
wow

Shiiiiiiiiiiit, wat lag die baan er vorig jaar mooi bij zeg. Laat dat nou net de enige race zijn waar ik vorig jaar niet aan mee gedaan heb. Had helaas andere prioriteiten, maar dit jaar gaan we weer voor alle geplande races. Als die tenminste gepubliseerd gaan worden want ik heb nog geen data?
Jongens, maak klaar die rally auto's en laat het weer een gezellige cup worden!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top