Team Associated SC10 4X4

Wat ik me afvraag: lijkt het nou zo dat de beltcover tevens als liporetainer fungeert? Kortom moet je ierdere keer die cover eraf halen als je een lipo vervangt? ehm... schroeven dus? dat zal toch niet...

Anyway, als de belt knapt heb je iig nog een leuke SC10 2WD met de motor aan de goeie kant van de achteras.:rolleyes:
Misschien een leuk idee voor een conversie. SC10 2WD met rem systeem via het voordiff.8)
 
Zo een riem trek je niet snel stuk hoor. Heb het eens geprobeerd met een heeeeel versleten riem en geloof mij dat dit sterk is... (eentje van Tamiya)


Ik denk dat er wel problemen gaan komen bij beginners bij het opspannen of afspannen van de riem. Je riem moet vrij goed staan om goed te functioneren.

Maar de wagen ziet er echt wel leuk uit!


Een kennis heeft de FG Monsterbeetle 4wd (1/6 23cc)
Deze is ook belt-drive en heeft hier nooit last van gehad. Na vele tankjes geen onderhoud aan moeten geven .. En hij reed met momenten rustig maar met andere momenten ook juist niet!
 
Ziet er wel mooi uit, zit aardig wat Engineering in zo te zien! Goed dat ze vernieuwend bezig zijn, wie weet rijdt iedereen over een tijdje offroad met tandriemen ;) Persoonlijk ben ik er niet kapot van, maar vind het leuk dat de 4x4 SC wereld aan het groeien is!
 
Ik had toch meer verwacht dat de AE zou worden wat Losi ervan heeft gemaakt.

Ik ben een stuk meer onder de indruk van de Asso dan de Losi. Waar de Losi een omgebouwde 1/8 nitro buggy/truggy is, is de Asso duidelijk ontworpen als een nieuw 4x4 Shortcourse platform.

Ook de plaatsing van de accu (waar duidelijk een strap over heen zit en niet de behuizing van de belt) en electronica/motor om zoveel mogelijk het gewicht in het midden te krijgen.


En tsjah, beltdrive :thumbsup:
 
Ik ben een stuk meer onder de indruk van de Asso dan de Losi. Waar de Losi een omgebouwde 1/8 nitro buggy/truggy is, is de Asso duidelijk ontworpen als een nieuw 4x4 Shortcourse platform.

Ook de plaatsing van de accu (waar duidelijk een strap over heen zit en niet de behuizing van de belt) en electronica/motor om zoveel mogelijk het gewicht in het midden te krijgen.


En tsjah, beltdrive :thumbsup:

juist. asso is inovatief bezig, en dat alleen al verdient een pluspunt tov losi
 
De volgende vraag is alleen de waarschijnlijkheid van een factory team uitvoering (als dit hem niet al is).
Ik zie in principe nog genoeg ruimte voor hop-ups.
 
Inovatief is natuurlijk heel erg goed maar neemt vak wel met zich mee dat er nog kinderziektes uitgehaald moeten worden. Nu maar hopen dat het niet teveel ziektes zijn.

De losi 1:8 heeft zich al bewezen en zit nu in een 1:10 SC lijkt me een suc6


Welke combo gaan we in deze wagens proppen???
 
Zo maar een gokje. Tekin heeft de uitlevering van de sc4x serie uitgesteld, omdat ze 'm een stukje korter hebben gemaakt voor deze auto
 
Zal met de constructie van de sensor te maken hebben denk ik. Nogmaals, het is een gokje. We zullen het binnenkort weten, wellicht dat het zelfs al ergens gepubliceerd is.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de tekin's in de pre-fase net iets langer waren dan de Novak's.
 
Al spijt van de aanschaf van je slash andre? (intimi:we hebben samen het telhokje van de mvw gesloopt :) )

Ontopic: ben net als diver benieuwd of er nog nog kinderziektes inzitten. Het is toch wel een redelijke innovatief design. Wel mooi dat hij metrisch is!
 
Laatst bewerkt:
1. innovatief design is heel mooi maar geen garantie voor succes. Even daargelaten of het een kassucces gaat worden of niet moet ook nog maar blijken of het tegen die duizenden SC rijders bestand is. Ik geloof best dat het sterk is maar de vraag is idd of het goed werkt. Ik zeg niet dat het niet werkt maar ik ben nog niet overtuigd tot ik het zelf probeer (ga ik dan ook maar doen denk ik)
2.De Slash 4x4 was ook innovatief, zelfs een prijs gewonnen. Toch is dat systeem ook niet echt perfect te noemen.

Voor mij telt alleen of het werkt of niet. Als ik iets innovatiefs wil bouw ik het zelf wel. Ik had voor mezelf al een half jaar geleden besloten om deze auto te kopen als ie uit zou komen.
tegenvallers:
-de motor die ik klaar heb liggen past niet
-het gewicht is hoger dan ik hoopte, hij weegt niet heel veel minder dan mijn RC8SCe

Voordeel is wel dat hij in geen opzicht lijkt op mijn versie eigen van de SC10 4x4, die heb ik dus niet voor niks.

Over de motor: idd is de Tekin aangpast op deze auto en is ook erg kort geworden. De Castle en de Novak zouden nog wel eens kunnen passen maar zeker in het geval van de Novak zit de sensor kabel dan wel erg dicht bij de wielen. De Caslte is dan tenminste nog dicht aan de achterkant.

Zit nog eens naar het filmpje te kijken en ik geloof best dat dit een goeie track auto is. Daar is ie ook duidelijk voor ontworpen. Ik ben alleen benieuwd hoeveel bashers teleurgesteld gaan worden, en dat is toch het grootste kooppubliek denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp de discussie over passende motoren niet helemaal.
De motor op deze foto is de nieuwe 550 van LRP en volgens mij kun je nog makkelijk 3 vingers tussen motor en wiel steken.
Of mis ik nu iets?
90004_SC10_4x4_NoBod_TopL_md.jpg


lrp50940.ps_md.jpg


Innovatie is inderdaad geen garantie voor succes. Maar het geeft wel aan dat Asso de klasse serieus genoeg neemt om er een nieuw chassis voor te ontwikkelen.
Als ik in deze klasse zou gaan winkelen zou dit hem worden. Als ze een metrische variant onze kant op laten komen danwel.
 
Hij is metrisch (ook voor de VS, moet je ze daar horen :p)
Er zitten een aantal slimme systemen in. Hoe sterk die zijn moeten we nog even afwachten natuurlijk.
Hot New Release: Team Associated SC10 4x4 RC Car Action
"clicker":eek:

Ah toch een clicker! Dacht al zoiets te herkennen maar dacht dat Losi daar patent op had.
Tijdje terug een paar rondjes met een XX-4 mogen rijden met een clicker, erg mooi spul.

Arme amerikanen! :lol:

btw. Als ze wat meer humor hadden bij LRP hadden ze die motor XL12 genoemd.
 
Zal met de constructie van de sensor te maken hebben denk ik. Nogmaals, het is een gokje. We zullen het binnenkort weten, wellicht dat het zelfs al ergens gepubliceerd is.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de tekin's in de pre-fase net iets langer waren dan de Novak's.
Ik weet niet of het duidelijk te zien is, maar de lengte van de motoren scheelt onderling allemaal erg weinig.
1222198383_5_xhov.jpeg

Trouwens ze zijn niet van mij hoor (ik zou wel willen), ik bezit alleen de middelste, ik heb het plaatje ergens gejat.
 
Lijkt er inderdaad wel op dat de Novak de langste is van de drie. Ik zal ze binnenkort eens opmeten. Mijn maatje heeft de Novak, en ik de Tekin
@LennartB, nee hoor, absoluut geen spijt van de slash. En ik heb 'm al een jaartje. En ik ben blij dat er nu nieuwe modellen komen. Dat trekt uiteindelijk toch weer mensen naar de tracks. De belangstelling voor de SC lijkt/leek af te nemen, maar hij laait weer op. Goede Zaak!
Enne, de meeste van mijn recente investeringen kan ik zo overzetten naar een Durango, Hangsnor of AE
 
Back
Top