Schumacher Cougar SV

Het zijn ook auto's die je niet kan vergelijken. De B4 heeft de motor achter de as en een cougar voor de as.

Wat je min of meer krijgt is dat de B4 aan de achterkant meer wil gaan glijden. Ik zie regelmatig Cougars rijden en het ziet er allemaal leuk uit. Niets op aan te merken.
 
Nja een Cougar vind ik minder chill rijden omdat ie nogal twitchy is. Hij is zo gevoelig voor alles. Een B4 is gewoon super vergevend in vergelijking met die Cougar.

Ik zal wel zien hoevaak die Cougar buiten komt deze zomer. Anders gaat ie weg en is het terug 110% 1/8 :D
 
ik heb gister even met me cougar gereden voor de eerste keer. Beetje op straat alleen hoor, maar ik heb in totaal 10 min gereden en nu denk ik een tandwiel versleten is ofzo. Want ik heb geen aandrijving meer op de wielen. Moet dit nog even uitzoeken want had geen tijd om hem uit elkaar te halen. Heb hem niet zelf in elkaar gezet. Verder vind ik hem wel leuk rijden. Wil er ook zo snel mogelijk mee het circuit op :D
 
Het grootste probleem met de Cougar zijn de bouwers, als je 'm goed ineen steekt heb je weinig problemen. Bouw je 'm niet goed dan krijg je bv dit wat je nu hebt. Auto is okay, alleen de lagers...mmmmjjjaaa
 
Ja ik heb hem net even uit elkaar gehaald en er zijn geen tandwielen versleten. Als ik me toeren heel langzaam opbouw dan draaien de wielen wel en gaan ze ook sneller draaien. Maar dan moet echt rustig opbouwen. Dus nog even verder kijken. Heb het ideen dat het in de diff zit maar die ziet er wel goed uit.
 
Waarschijnlijk de C-clip los in het diff.
Goed opletten dat je deze eerst spreid tot 4,5mm en dan plaatst met de scherpe kant van de clip naar boven. De clip heeft namelijk een ronde en een scherpe kant, let hier goed op...
 
ik heb het gevonden, het was de inbus van de female kant van de diff die losser zat dan hoort. Hij rijd nu weer goed :D
 
Daar moet ik dus zaterdag ook op gaan letten als ik het diff in elkaar ga zetten.
Scherpe kant van C clip naar boven, maar daar krijg ik vrijdag nog wel even tip over denk ik zo..
 
zo heb vanavond even een beetje gereden op het gras met wat vrienden. In het begin had ik nog wat problemen met de diif nog.maar dat is nu opgelost. Nu heb ik problemen met me servo. hij gaat 1 kant niet meer op :confused: maar nu zat ik te kijken en vroeg me af of jullie er een servo saver op hebben zitten? want standaard zit hij er niet in volgens mij.
 
Rijden zonder servosaver.
Wel een goede metal gear servo monteren van bv Ace/Thunder Tiger of Savöx. Da n zul je deze problemen niet meer hebben.
Zorg ook voor een goed passende servoarm, als deze 1x over je servotandjes gaat kun je vaak de servo ook vernieuwen. CORE heeft goede hevels hiervoor kijk maar eens op de site van Schumacher...

Succes ermee.

Geralt
 
Ja ga dit eens even uitzoeken heb nu een GM7952 10,71 kg. Maar kan zo snel nergens terug vinden of die metaal of kunstof tandwielen heeft. De Savox sc-0254MG 7,2kg is volgens mij wel een goede.
 
ik krijg het maar niet goed voor mekaar de achter vering\demping goed te krijgen of de demping is te groot waar door ik geen grip krijg achter (4 gat's zuiger en 35 olie) of heb te weinig demping waar door de cougar constant de met de achter kant de grond raakt naar een sprong (6 gat's zuiger en 40 olie)

heeft iemand hier ook mee gestoeid?
en heeft iemand tips?
 
is het voor astro of zand circuit??
het is niet dat als je het chassis raakt na een landing u demping nie goed is he.
ik rij bv in kampenhout "astro" vanachter" met 30 olie standaard 6 gat piston en zachtste spring, 40 gram lood aan de achterkant.
moet een beetje slap zijn voor genoeg grip te kunne krijge.
 
is het voor astro of zand circuit??
het is niet dat als je het chassis raakt na een landing u demping nie goed is he.
ik rij bv in kampenhout "astro" vanachter" met 30 olie standaard 6 gat piston en zachtste spring, 40 gram lood aan de achterkant.
moet een beetje slap zijn voor genoeg grip te kunne krijge.

hee jeffrey;)

B.V. in de zand bak in rosmalen (indoor race) MAC 3
kon ik goed mee komen zo dat ik zelfs in de A finalen moge mee race maar naar dat de baan in gereden en gaten in de baan kwamen was ik negens mee en deed er per ronden 5 sec. langer over om dat er gewoon niet genoeg bodem speling is en met een harden demping was het gewoon niet te rijden om dat hij steeds achter uitbreekt bij een MM. gas geven?

ben nu bezig een basis afstelling te vinden voor in vlijmen (klei) en daar wil ik niet weer een auto hebben die constant tegen de grond aan komt en\of een auto die zo moeilijk rijd
 
Ik heb in het begin op vlijmen met 6 gaten achter gereden maar was veel te zacht... Ik reed hier uiteindelijk 40 a 45wt in.
Als je de achterkant te zacht dempt dan krijg je het probleem dat je achterkant gaat slaan.

4 gaten rondom met +-30wt was al een enorme vooruitgang en veel stabieler.
Op vlijmen reed ik op het laatst ook weleens met 2 gaten 25wt olie voor en achter 4 gaten 30wt. Wat de auto wat vergeeflijker maakte. :)

Veren reed ik voor de 3.5 en achter de 2.0

Rijhoogte reed ik +-22mm
 
Laatst bewerkt:
Hoe hoog is jouw rijhoogte?
Gewoon pistons met 6 gaten, vrij dunne olie en zachte veren zouden beter moeten zijn over putten en hobbels.

+/- 20 mm

en dat over de putten en hobbels ben ik niet geheel eens wand als de bodem de grond raakt springt de auto ongecontroleerd alle kanten op en dat was mijn probleem in de winter competitie in rosmalen waar ik niet meer mee kon komen zodra de putten en hobbels groter worden?
 
Ik heb in het begin op vlijmen met 6 gaten achter gereden maar was veel te zacht... Ik reed hier uiteindelijk 40 a 45wt in.
Als je de achterkant te zacht dempt dan krijg je het probleem dat je achterkant gaat slaan.

4 gaten rondom met +-30wt was al een enorme vooruitgang en veel stabieler.
Op vlijmen reed ik op het laatst ook weleens met 2 gaten 25wt olie voor en achter 4 gaten 30wt. Wat de auto wat vergeeflijker maakte. :)

Veren reed ik voor de 3.5 en achter de 2.0

Rijhoogte reed ik +-22mm

top man hier kan ik iets mee

heb jij de stuur stangen in de voorst of achterste gaten bevestigt waar door de wielen meer of minder gelijkmatig sturen?
heb ze nu in de achterst bevestigt om uit te proberen!
 
+/- 20 mm

en dat over de putten en hobbels ben ik niet geheel eens wand als de bodem de grond raakt springt de auto ongecontroleerd alle kanten op en dat was mijn probleem in de winter competitie in rosmalen waar ik niet meer mee kon komen zodra de putten en hobbels groter worden?

20mm is dan ook te weinig. Je zou 23-25mm moeten proberen.
 
Back
Top