Countryman -> Countr-e-man, van Mike Trew

Jacob: gefeliciteerd! Mooie kist geworden.

Arjan: zonde. Was dit de ASW 22? (die ik met de big lift zou gaan slepen...?)
 
Maiden Countryman

Prachtig project (Countryman) uitstekend afgerond.
Slepen blijft nog altijd de max.
Spijtig voor Arjan zijn ASW.
Kan elkeen overkomen, waarvan innige deelneming.

Mvg,
Aurectar
 
Jacob,
Het was een geweldige dag. Een kist verliezen hoort er bij, het is niet anders. Ze komen en ze gaan, het is net het echte leven....

Je Countryman is fantastisch, ik wens je veel veilige vluchten.

110508_ASW00.jpg


Voor wie niet kan wachten:
De vleugelverbinder van mijn ASW heeft het begeven:
110508_ASW3.jpg


Hier schuiven die vlakke verenstalen tongen in die aan de vleugel zitten. Zoals je kunt zien is één kant opengebarsten waardoor de vleugel omhoog klapte en dat was het dan....
 
Jacob,
Er was toch veel meer film materiaal? Zat daar verder niks bij?

Ik vond deze sleep ook mooi trouwens

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een pechdag Arjan!
Inderdaad ben ik erg nieuwsgierig naar de oorzaak.
Nu ik deze foto zie, maak ik me ernstige zorgen over het feit of deze constructie geschikt is voor grotere G-krachten. Graag wil ik dit narekenen als je het goed vindt.
Daarvoor heb ik wat afmetingen nodig.
De wanddikte van de messing rechthoek buis.
De afmeting (doorsnede) van de verenstalen tong.
De insteeklengte van de verenstalen tong vanaf triplex versterking. (Stak het uiteinde van de tong tot in het centrum van het klemstuk?)
Welk werkstof nummer deze messing buis heeft wordt gissen. Wel jammer want dat kan nog grote verschillen in de uitkomst opleveren.

Johannes
 
Johannes, zie mijn ASW20 draadje.
Het materiaal is intact, er is een (gesoldeerd) onderdeel losgeschoten. Opde foto het zilverkleurige lipje rechtsonderin, wat de tong opsluit. Daar had een pennetje of boutje doorheen gemoeten. Nu heeft de tong het er gewoon tussenuit gedrukt.
 
Less is more

Jacob,
Er was toch veel meer film materiaal? Zat daar verder niks bij?

Ik vond deze sleep ook mooi trouwens

Klopt, ik had nog een paar foto's, en een paar sleepfilmpjes en jij hebt nog wat op je camera staan. Video verslag probeer ik tot de essentie te beperken anders ben je zo een half uur verder ;)

En het slepen ging inderdaad super, volgens mij hebben we toch zeker 5 sleepjes gedaan, ben de tel even kwijt.

Nu de Countryman vliegt mag ik van mezelf weer kijken naar mij veel te lange wensenlijst. Deze is nog langer geworden, want ik was wel onder de indruk van je Taxi. Lijkt me erg gaaf om ook eens aan de andere kant van de lijn te staan! Kan ik je nieuwe ASW omhoog brengen!

Groet,

Jacob
 
Laatst bewerkt:
@Jacob, van harte met de maiden, de foto's en film laten een werkelijk prachtige kist zien!
Helaas moet ik mezelf voor a.s. zondag in Hoeven afmelden vanwege familie-omstandigheden, maar misschien mogen we je begroeten op de open dag 13 juni in boxmeer?:rolleyes:

@Arjan, sneu jongen, was een prachtige kist, mijn medeleven!:yes:
 
@Jacob, van harte met de maiden, de foto's en film laten een werkelijk prachtige kist zien!
Helaas moet ik mezelf voor a.s. zondag in Hoeven afmelden vanwege familie-omstandigheden, maar misschien mogen we je begroeten op de open dag 13 juni in boxmeer?:rolleyes:

@Arjan, sneu jongen, was een prachtige kist, mijn medeleven!:yes:

Dank je! Maarre, open dag op een maandag?

Jacob
 
Jacob, maandag 13 juni is 2e pinksterdag.

Max

P.s. Leuk filmpje van een fantastische maiden. Ik kan me voorstellen dat dit heel veel voldoening geeft. Ik kijk uit naar a.s.zondag om de Countrymen live te zien!!
 
Jacob, maandag 13 juni is 2e pinksterdag.

Max

P.s. Leuk filmpje van een fantastische maiden. Ik kan me voorstellen dat dit heel veel voldoening geeft. Ik kijk uit naar a.s.zondag om de Countrymen live te zien!!

Tuurlijk, dom van me! Tot zondag.

Jacob
 
Kanttekening

Alsik dat filmpje zie en de vlieglocatie t.o.v. de woonwijk, dan ben ik van mening dat je wel overantwoord bezig bent.
Zeker met die wind en windrichting ( naar de woonwijk toe !) en dan ook nog een model invliegen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en er hoeft natuurlijk maar één model in een woonwijk te landen en de rapen zijn gaar.

De discussie "vrij vliegen" of in club verband hoeft hier niet verder gehouden te worden, maar als je ergens gaat vliegen hou dan wel rekening met de veiligheid.
 
In een donker hoekje van mijn digitale camera kwam ik de rest van de opnames tegen die ik dacht kwijt te zijn. Dus die heb ik ook nog verwerkt in een V2 versie van ons dagje vliegen van gisteren. Toegevoegd zijn de handstarts van de Countryman, sleepstart en een stukje vliegen van de Countryman.


Jacob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag nog een dagje vrij en de Countryman eens goed bekeken, paar kleine dingen aangepast.

Koolstof buisje wat het pendel hoogteroer draagt rafelde aan de uiteinden wat, vertrouwde ik niet helemaal, dus een stalen asje ingestoken. Daardoor is het zwaartepunt iets meer naar achteren gekomen wat gezien de duikproef zeker wel kan.

De dunne koolstof arreteer-as in de vleugel ook vervangen door staal, ik heb bij de bouw op gewicht gelet maar dit vertrouwde ik ook niet helemaal. Staal buigt, koolstof knapt....

Toen de losse delen maar eens op de weegschaal gelegd voor het definitieve gewicht, na 3 keer controleren is dit het toch echt:
Romp compleet: 1712 gram
Vleugel links: 586 gram
Vleugel rechts: 580 gram
Totaal dus maar liefst 2878 hele grammetjes. Dus is er zo'n 400 gram aan primer en lak op de romp gegaan. Is misschien wat veel maar het is daardoor wel een strakke bak, en aan overgewicht lijdt ie ook niet :D

Bij de volgende winderige vliegdag heb ik ook al een idee waar ik de extra ballast ga verstoppen:

DSC02477.JPG


In de alu vleugelverbinder!


Groet,

Jacob
 
Eigen vliegbeeld

Het blijkt een toestel met een heel appart vliegbeeld.
Had ik al gemerkt op de filmpjes in het begin van dit draadje.
Doet het goed in winderig weer.
Een ideale kist voor o.a. op de helling van Colombier.

Al zou ik het zelf nooit in mijn hoofd halen om zo'n mooi toestel in zo'n rotweer (veraderlijke windstoten) te testen.
Nu, wie ben ik?

Toch nog een dikke proficiat.

Mvg,
Aurectar

In een donker hoekje van mijn digitale camera kwam ik de rest van de opnames tegen die ik dacht kwijt te zijn. Dus die heb ik ook nog verwerkt in een V2 versie van ons dagje vliegen van gisteren.
Jacob
 
Back
Top