Align Trex 600E Pro project

Heb vandaag gevlogen :smile:
Alles prima, alleen heb ik wel een raar flubber geluid wanneer ik hard vlieg en/of veel pitch trekt.
Ik had dit verschijnsel ook destijds met mijn 700E.
Hij vliegt voor de rest erg strak en kon ook niets raars aan de staart merken.

Alleen wat dat flubber geluid nu is, geen idee...
 
Heb vandaag gevlogen :smile:
Alles prima, alleen heb ik wel een raar flubber geluid wanneer ik hard vlieg en/of veel pitch trekt.
Ik had dit verschijnsel ook destijds met mijn 700E.
Hij vliegt voor de rest erg strak en kon ook niets raars aan de staart merken.

Alleen wat dat flubber geluid nu is, geen idee...

Heb je het counterbearing van de motor in het counter bearingblock gelijmd? Deze zat bij mij namelijk niet gelijmd en heb op hf gelezen dat als deze los komt in vlucht hij een raar geluidt maakt net alsof de motor lagers niet goed zijn.

groeten

Peter
 
Ik heb niets gelijmd, maar het is alleen bij veel vermogen, en het lijkt wel van de rotor te komen.
Het rare is dat ik het ook bij mijn 700 had.
Maar ik zal eens kijken naar dat lager.
Je bedoeld toch dat hulp lager waar de motoras in rust?

PS mooie heli ook die 700E V2
 
Ja! Deze kan slippen in het lager blok als hij niet gelockt is! Ik had er geen last van maar na dat ik het gelezen had heb ik hem gelijk met locktite gelijmd in het lagerblok. Ff licht verwarmen dan tik je hem er zo uit.Dan met een watte staafje het gat waar het lager in komt licht insmeren en dan terug plaatsen.Let wel op dat er geen loctite in het lager zelf komt!
 
Ik kan hem mogelijk ook even zonder dat lager proberen, kijken of dan het blubber geluid weg is.

Wel raar dat het dan alleen bij veel pitch en hard vliegen is.
 
Ik zeg niet dat dat het is maar de kans bestaat wel.Ik zou niet zonder gaan vliegen hij zit er niet voor niks.Als je hem toch los gaat halen kan je hem net zo goed lijmen.
Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

groeten

Peter
 
Trouwens,

Ik heb twee maal 6 minuten gevlogen met 1900 á 2000 rpm.
En dan moet ik er ongeveer 1573mA per accu bij laden.
Dus dat zou betekenen dat ik ongeveer 9 minuten kan vliegen (270mA per/minuut).
met 2x 3300mA.

Nou vind ik zo'n 6 á 7 minuten mooi zat, maar het viel mij niet tegen.

600E Pro_66.jpg
 
Laatst bewerkt:
7 minuten is wel netjes.Dat ga ik lang niet halen met mijn 3300 packs.
Wil je volgende keer eens voelen hoe warm jouw motor wordt?Die van mij wordt heet namelijk.
De regelaar niet maar de motor kan ik me vinger misschien drie seconden op houden.

Dat geluid is volgens mij niet helemaal goed.Heb je nog een beetje speling gehouden tussen de maingear en de motor pinion?
 
Dat is uiteraard waar.

Hier even een stukje film waar je het geluid kan horen,
bij name in de laatste bocht en de laatste vlucht van rechts naar links hoor je het goed.
Hoop dat iemand weet waar dat vandaan komt.

En dat lager zal ik in ieder geval even met loctite vast zetten.

http://www.FotoVideoCopter.nl/Downloads/600E Pro Blubber.wmv

Hei ,

Is inderdaad niet zo een lekker geluidje , is voor mij ook nieuw dit geluid , ik zou je er niet direct een antwoord op kunnen geven ...

Grtz
Ronny
 
Hey Pardoez,

ik weet wat dat geluidje is, dat is die tape die losfladdert tussen je tandwielen, GRAPJE lol;)


nee even serieus,
heeft het niets te maken met speling die ergens vandaan komt,
of misschien te weinig headspeed, hoeveel headspeed heb je?
voor de rest zou ik het ook niet weten.

groetjes
 
Ja dat dacht ik ook, zou die Kurt dan toch gelijk hebben :)

Speling heb ik nergens,
en ook zit er tussen de pinon en main wel iets speling maar dat moet ook.
Trouwens daar kun je toch niets aan doen want je kunt de motor niet verstellen.

Het was op alle toerentallen 1900 / 2000 / 2100

Wat echt heel raar is, dat ik dat toen ook had met de 700E

Maar ik zal ook eens naar het counterbearing lijmen zoals Bullet3030 voorstelde.
De regelaar is niet echt warm op de logger is hij op zijn warmst geweest 55 graden
De motor wordt inderdaad wel redelijk heet, maar dat vond ik ook bij mijn 700
 
De motor word altijd wat warmer dan de regelaar, als wij die van ons meten zitten we aan een 50 graden.
de motor timing op hoeveel staat die?
de frequency van de motor , mag op 8hz staan, de timing weet ik niet ik denk op een 5 graden
 
De freqeuncy moet op 8hz staan,
volgens mij zit daar het probleem,
dan maakt hij ook een ander geluid, en word inderdaad de motor een stuk warmer, en de regelaar denk ik dat dan ook wel iets warmer word.

zet de frequency maar al eens om, om te beginnen ze moet toch op 8hz staan, de timing is goed zo
 
Ik heb geen CC op de 600 maar een jive.Ik weet wel dat je de 8ghz moet gebruiken bij de cc .Op mijn 550 staat hij ook op 8 met de 600mx motor en die blijft gewoon lauw. Ik ga proberen een temp metertje te bemachtigen.Ik wil ook nog een headspeed meter maar dat zijn echt dingen die je uitsteld.Het kost allemaal al genoeg;)

Maar het viel gewoon op dat de 600mx heet was bij de 600 en bij de 550 niet.
Ik heb wel een vraag gesteld aan kontronik omdat die me aanrade de regelaar op mode 10 te zetten...
misschien heeft het hier iets mee te maken.

Groeten

Peter
 
Ik kan ook melden dat als je de extra MODE 10 insteld bij een JIVE , dan blijft de motor koeler , zo een 15 graden , dus even de timing veranderen zou ik zeggen ...

Ivm het rara geluid ... laat ons de oplossing weten ....

Grtz

Ronny
 
Ik heb juist mode 10 en hij wordt nog heet.

Groeten

Peter




Ik kan ook melden dat als je de extra MODE 10 insteld bij een JIVE , dan blijft de motor koeler , zo een 15 graden , dus even de timing veranderen zou ik zeggen ...

Ivm het rara geluid ... laat ons de oplossing weten ....

Grtz

Ronny
 
Back
Top