In/op welke voertuig rijdt u?

  • Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
Sinds aanschaf van mijn 1 op 1 de 1:10 en 1:8 een beetje verwaarloosd!
golf1.jpg


golf2.jpg


Ondertussen de een race3" downpipe erop en de ABT chip en plakkers verwijderd en de wagen voorzien van een JD chip stage 2 op maat! :onweer:
 
Meer motorrijders ...

Kijk er'es aan, toch meer motorliefhebbers hier op het MBF :D
Hier een paar foto's van de mijne ...

en voor filmpjes --->>> youtube kanaal; Stampertje1965

Foto-YRZSQC4D-D.jpg


Foto-BAKXBYMK-D.jpg


Foto-FHWUDVG8-D.jpg


Foto-D3QPHBA8-D.jpg


Foto-OPOBHSIR-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
leuke bromfiets

Mooie bromfiets, maar die motorfiets legt het af tegen een snelle auto als het parcours veel bochten heeft.
 
Laatst bewerkt:
kan jij niet weten Justus...

Dat kan jij helemaal niet beoordelen aangezien je niet kan weten wat er onder de kap ligt.:D
Maar als het in de zomer is, op het rechte eind , en zonder vocht en lekker warm asfalt tegen een uur of 3 in de middag dan heb je zeker gelijk en dat gaat tevens voor alle andere autos op. Die leggen het dan allemaal tegen deze 2-wieler af. Maar daar ging mijn opmerking niet over;).


Maar niet tegen jouw 'snelle' auto!
 
Laatst bewerkt:
Juist op een bochtige parkour is wat er onder de motorkap ligt niet de enige doorslaggevende faktor. Dan komt er ook het een en ander aan wegligging en wagengewicht kijken.

Jouw opmerking ging over snelle bochtige weggetjes waar jij denkt dat jouw alfa station wel een kans zou maken....tja...als je goed zoekt zal er inderdaad een weg zijn waar een alfa station een kans maakt maar zo ken ik er nog een paar.
Want jouw alfa maakt ook geen kans tegen mijn auto....als de weg maar zanderig genoeg is, als de aanhanger die er achter hangt maar groot genoeg is, als de gaten in de weg maar diep genoeg zijn, als de wegen straks weer vol met sneeuw liggen en alle esp lease bakken weer niet weg komen bij de verkeerslichten.

(overigens is jouw Alfa wel zo'n beetje de mooiste station die je op straat tegen kan komen!!)
 
je schrijft precies het zelfde

Je schrijft precies hetzelfde als ik heb aangegeven. Motorfietsen zijn in bochten in het nadeel als de bocht scherp is. Reden: G-krachten of wel druk op de banden wordt steeds minder omdat de motor shuiner en schuiner gaat staan. Als het dan ook nog nat is neemt de slip alleen maar toe en de maximale bochtsnelheid alleen maar verder af.
Jouw 4x4 is op het terrein gemaakt waar de tractie dan juist optimaal is. En dat is ook de reden waarom een Fiat Panda'tje 4x4 moeiteloos een Range Rover kon volgen in de bergen.( Uitzending Fifth Gear over "terreinrijden") Dat was een beetje genant voor de Range daarom hebben ze in het laatste stukje van de test de Fiat zo scherp over een richel laten sturen dat er 3 wielen vrij kwamen, als ze de bocht iets ruimer hadden genomen was de Fiat ook daar verder gekomen. Was dus gewoon opzet.
Overigens: mijn Alfa heeft geen standaard onderstel, wat er onder zit is speciaal vor deze uitvoering gemaakt en is dus echt anders dan van de wat normalere versie.
 
Laatst bewerkt:
Nee...ik schrijf dat je, als je goed zoekt, altijd wel een manier vind om sneller te zijn dan een ander. Met je speciale onderstel en wat er ook onder je motorkap ligt maak je geen kans tegen een pocket-bike op een kartbaan en ik moet maar zien of je het kan winnen van die BMW als je er op een circuitdagje achteraan gaat. Persoonlijk denk ik dat jouw extra vierkante centimeters rubber het niet redden tegen zijn pk/gewicht verhouding.

Ik maak met mijn geitenhok geen enkele kans tegen welke auto dan ook, niet rechtuit, zeker niet in de bochten....totdat we op een zandpad een 4,5 ton zware camper gaan trekken ofzo......het is allemaal afhankelijk van waar je het mee wil vergelijken.
 
Esp was nooit een probleem in de sneeuw. Kwam altijd prima weg :) Was dan ook wel een echte Kia uiteraard...

Geen idee wat de focus doet. Esp uit knopje heb ik ook nog niet gevonden. Tijd voor de handleiding :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ESP en ander geneuzel...

Als je je niet dagelijks met 350 a 450 PK(was de "opgegeven" vag-bakken even vergeten) onder de rechtervoet voort beweegt, blijf dan van die "ESP uitschakelfunctie" af. Ook al staat het in het instructieboek van je auto(wat nooit iemand leest natuurlijk).
Ga gewoon oefenen op een circuit mat een ervaren formule 1, -2 of -3 rijder.
Anders wordt het zelfmoord.
 
Laatst bewerkt:
Oei....zoveel vermogen heb ik nog nooit mee gereden en ik heb helemaal geen esp op mijn auto. Heb ik nu een probleem? ;-)

Justus
 
geen probleem

Hey Justus,
Natuurlijk niet. ;)
Hoewel het op jouw 4x4 waarschijnlijk best nuttig zou kunnen zijn "voor op de gewone weg" , en uitschakelbaar voor in het terrein, misschien zit het er al op in een andere vorm/benaming? Trouwens, is die van jou 8:) of een 10:D cylinder?
 
Laatst bewerkt:
Het is de kleinste V8 waar hij in '99 mee geleverd werd, 4,8 liter.
En er zit inderdaad een foefje op voor gladde omstandigheden maar ik durf het geen ESP te noemen hoor. De bak heeft een knopje genaamd 4WD-auto, je rijdt 'gewoon' achterwielaangedreven tot een van de wielen doorslipt, dan schakelt hij meteen over naar 4wd. Dat doet hij zo snel dat je bijna niet doorhebt dat je wielslip hebt gehad en in z'n achteruit staat hij dan altijd in 4wd, zonder middendiff moet je dan ook wel echt gladde wegen hebben of van je stuur afblijven anders wringt hij zichzelf in zijn veren omhoog en loopt een soort van 'vast'.

Begrijp mij niet verkeerd.....ik keur ESP totaal niet af hoor!
Ik rijd i.v.m. mijn werk heel erg vaak mee in vrij nieuwe Mercedes E-klasse (taxi) en vorig jaar in de sneeuwpret was ik diep onder de indruk wat die wagens dankzij de elektronische hulpmiddelen presteerden. Je zou wel gek zijn om die uit te zetten tenzij je voor de grap eens wilt weten hoeveel dat nu eigenlijk doet.
Mijn enige redding onder die omstandigheden is de 4x4 en zelfs daarmee lig ik al lang en breed ondersteboven in een greppel als zij nog vrolijk rondsturen!

Alleen kan ik bij het verkeerslicht met 4 spinnende wielen op het gas stampen en worden zij elektronisch getemperd om gecontrolleerd weg te rijden. Dat van mij is (lees: vind ik) leuker, dat van hen veiliger en gecontrolleerder.

Justus

p.s. onze plastic espace blijft ondanks winterbanden in de sneeuw gewoon op de parkeerplaats, die heeft alleen abs als 'veiligheid' en is alleen maar heel erg eng om mee rond te glijden
 
Laatst bewerkt:
Back
Top