Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Alfred, je bent overbeterlijk... :cool: als je de rem op de regelaar kan aktiveren dan komt de prop stil te staan als je geen gas geeft, en geeft zo de minste weerstand... :D zonder rem op de prop gaat-ie windmillen en dat is een rem zo groot als een ontbijtbordje voorop je toestel.

Zwak remmetje en weg is je regelaar als de rem er opzit met vaste prop.

Han
 
nou onverbeterlijk

laatste keer dat hij vloog is hij neergestort toen het gas eraf ging om te zweven
dat is um slecht bekomen
vooralsnog zit er in geval van nood een grotere prop en zwaardere accu op

later als hij uitgelijnt enz is kunnen we dat van die rem wel bekijken, die zit wel op de regelaar

groet alfred

@we hebben het hier niet over een waaibomenmerk regelaar han
 
Ah dat is waar ook, die rem werkt maar even... okee Alfred, laat maar los die rem. Gassen!

Tja in mijn hele hangar zijn maar 2 toestellen met vaste props...
 
laatste keer dat hij vloog is hij neergestort toen het gas eraf ging om te zweven
dat is um slecht bekomen
Dat is het precies... het is slecht zweven met vrij rondtollende prop. Maar, zoals Han me herinnerde, een niet-klapprop kan je beter niet remmen, het heeft waarschijnlijk ook weinig effect. Dus, zolang je die vaste prop hebt, gas nooit dichtgooien (behalve vlak voor je landing) want dan gooit je toestel de ankers uit...
 
(behalve vlak voor je landing) want dan gooit je toestel de ankers uit...


heb nog ooit gedacht aan een regelaar met achteruit, dan valt ie niet zo hard
maar zoals me zoon zei geen nut gezien je reactievermogen

morgen weer zelf opgooien en direct sturen, moet er maar is door
lang genoeg gekwakkelt

groet alfred
 
hier en daar een plakbandje en hij hangt weer mooi recht

100_7584.jpg


de keffer even uitlaten meteen me hersens opfrissen en nog wat op de simulator en dan moet het morgen toch lukken

groet alfred

ps ; ja ja ik weet het hij ziet eruit of al kaida hem een week heeft geleent
 
Sorry Alfred, helaas nog even over je hoofd heen.

@d.knoppers , beste Dennis Knoppers, bedankt dat u het netjes wilt houden:confused:
Voor mij bestaat modelvliegen, net als zoveel andere activiteiten, uit een combinatie van vaardigheden en inzicht.
Ik heb geen aanleiding nog de interesse om uw vaardigheden in twijfel te trekken.
Uit de rest van uw betoog, dat ik maar ter nauwernood kan volgen, begrijp ik in ieder geval dat u verder geen behoefte heeft om met anderen over inzichtelijke zaken van gedachten te wisselen.

Ik neem mij maar weer eens voor het hierbij te laten.:sad:
Met vriendelijke groet,
 
Alfred, waarom geef je vleugel geen halve meter extra spanwijdte als je toch aan het klussen bent? Geef je een beetje extra draagkracht voor al dat extra gewicht.

Bij de landing breekt straks de neus of de prop af. Als je een brandstofmotor hebt, monteer je de prop zo dat bij motor uit de prop horizontaal tegen compressie hangt. Bij electronisch heb je dat niet. Daarom is een klapprop handig.

Volkert
 
Dat begint erop te lijken Alfred, knap hoor!

Volgende keer niet meer over jezelf heen vliegen, krijg je gekke dingen door ;-).

En ehh, je hebt hem mooi snel gekregen. Je kunt zo door naar een gevorderde kist :-).

Groeten,

Paul.
 
Voor de EZ (eerste filmpje)
Denk dat je zwaartepunt wel 0.5cm naar voren kan. Wordt hij wat rustiger op het hoogteroer.
Of zelf minder uitslag geven.

Cupje gaat aardig zo.
Probeer langzaam aan patronen te gaan vliegen.
8 jes of wat ik vaak doe digitale 8jes. Ofwel 2 vierkantjes. Moet je meer sturen.
Eerst gewoon vierkantjes. Linksom, daarna rechtsom. En dan combineren.
Kruispunt proberen op hetzelfde punt te houden en de lussen net zo groot.
Zo krijg je zelf meer beheersing. En vergeet de grond niet in de gaten te houden. Dat is je coördinatie. Bv een weg, slootje of andere rechte lijn als referentie.
 
...getraint met de supercup van mijn zoon, dat gaat al aardig...
Inderdaad! De landing ging ook zeker niet slecht :)

De aanhouder wint... ;)

Probeer langzaam aan patronen te gaan vliegen.
8 jes of wat ik vaak doe digitale 8jes. Ofwel 2 vierkantjes. Moet je meer sturen.
Wat je tot nu toe doet, dat wordt ook wel "je eigen toestel achterna vliegen" genoemd. Je komt nu echter op een punt dat je heel bewust zelf gaat bepalen welke kant je kist uit moet.
 
Voor de EZ (eerste filmpje)
Denk dat je zwaartepunt wel 0.5cm naar voren kan. Wordt hij wat rustiger op het hoogteroer.
Of zelf minder uitslag geven.

.

volgens Ernst (heb er zelf vandaag niet mee gevlogen) vliegt hij goed
de reden dat hij wat openneer ging is omdat ernst niet gewent is met de linkerstick te sturen wat de schijnbewegingen verklaart

als het richtingsroer op de rechterstick zit is de uitslag maar de helft ( denk voor de rolroeren ?) moet nog uitvinden hoe dat te verhelpen zodat er tegelijkertijd ook met de mini mag gevlogen kan gaan worden

nu is het of de easy jet of de mini mag als we geen laptop meeslepen

denk trouwens dat de mini mag nu intussen makkelijker (voor mij) zal vliegen dan de easy jet

groet alfred

@ de landing werd door ernst gedaan, was alleen opgestegen en een rondje gevlogen waarna ik hem overgaf
 
Misschien kun je nog iets dichter langs de hoogspanningsmasten vliegen. scheelt je weer je accutje laden.

onbeperkt vliegen:mrgreen:

probeer een beetje aan de anderekant van het velt te vliegen misschien iets meer ruimte. palen, bomen hebben een soort van aantrekkingskracht op vliegtuigen op een compleet open veld weten mensen altijd de enige boom te vinden.

maar verder leuk gevlogen
 
Mocht ie ooit wel aan de kabels hangen.
Gooi er geen draadje naar uit om hem er uit te halen!!!

Hooguit wat stukken hout er naar toe gooien. Blijven de kabels ook nog heel. Energie net is niet blij als jij met stenen die kabels stuk gooit en als je er een draad naar toe gooit is je familie niet blij.

Bij die voltages maakt het vaak weinig uit of iets geleid of niet.
 
rubberen zooltjes ?

de kans dat het in de kabels blijft hangen is klein en zolang de wind nog beter stuurt dan ons is er weinig aan te doen

mijn zoon wil wielen maken van piepschuim, dat draait toch niet ?

groet alfred
 
Gefeliciteerd met je 1 jarig jubileum.

Nou die zooltjes gaan je niet helpen.

En piepschuim wieltjes, het kan mits hard schuim en je een busje erin lijmt.

Dubbeldekkertje4-1.jpg

projectje-ombouw-brush-naar-brushless-3

Maakte zelf vroeger wieltjes van buis isolatie en een beetje balsa rond gedraaid als velg. Werkte goed op foamies. Tegenwoordig haal ik ze maar bij HK. Voor dat geld ga ik niet meer zitten kl*ten.

Anders jat je ze weer van 1 of andere toy af.

Ronde schijfjes van technisch lego met zo'n rubber bandje ging ook wel aardig.

Verbeterd trouwens ook niet je zweef prestaties op je model. Maar ach dat doet ie toch al niet meer. Alleen "Katrina" krijg hem nog omhoog gezogen. Bedoel je RC ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top