Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Zojuist gehoord dat het waarschijnlijk de Dizzy gaat worden.
Wel maatje meer en wellicht wat aanpassingen.

Wordt een FPV vleugeltje.

Had nog meer opties gegeven om uit te kiezen.


Ledig liggen alle modellen op zijn staart.

Vandaar dat ik ook al zei bij een zwevertje een wat zwaardere ontvanger accu kan geen kwaad want je moet toch wat gewicht in de neus hebben. Wordt het geen accu dan wordt het wel lood.
 
Zojuist gehoord dat het waarschijnlijk de Dizzy gaat worden.
Wel maatje meer en wellicht wat aanpassingen.

.


zwevert of elektrisch ?

wil hem ook nog gaan bouwen, zou mooi zijn als je er een bouwverslag van maakt
kan ik het afkijken want die tekening is rete onduidelijk

heb de kleine wibros ook maar voorzien van een motor

100_7771.jpg



groet alfred
 
Met motor natuurlijk. Is wel zo makkelijk.


Trouwens bij een vleugeltje krijg je zelfs het zwaartepunt goed met een motor achterop.

Dus daar kan het niet aan liggen.

Gewoon je accu voorin leggen. Die is in verhouding altijd rond de 2x zwaarder dan je motor.
Servo's en regelaar niet te ver naar achter (zeker als je veel pijlstelling hebt)

Of ik er een verslagje van maak. Nee denk het niet. Zal er niet van komen.
Geen eigen projectje.


Zo zit het ongeveer bij de meeste vleugeltjes er wel in.
DSC05683.jpg

Kleine gele accutje is inmiddels vervallen. Heel iets lood nodig omdat ik de accu niet verplaatst heb. Had hem iets kunnen verplaatsen maar geen zin in.


DSC06023.jpg

Regelaar zit ook achterop.
 
hallo,

als ik hem gooi met het geadviseerde zwaartepunt duikt hij met de neus naar beneden
wanneer de batterij verder naar achteren verplaatst wordt komt hij vlak naar beneden

dit zonder draaiende motor, komt daar verschil in met draaiende motor ?

of is het beter de batterij naar achter te plaatsen ?

groet alfred
 
Zwaartepunt houden zoals op gegeven.

Wat ik al zei. Veel vleugeltjes hebben standaard een beetje up op de roeren staan.
Doe je dat niet dan duikt hij.
Als het profiel een S-slag heeft zit dit er al in weg gewerkt. Dan is het niet of nauwelijks nodig.

Motor hang er vanaf. Bij mij staat hij een graadje of 2 omhoog. Ben naar beneden begonnen. Bleek bijna 15 graden te zijn achteraf. Ofwel hij drukte de achterkant omhoog en dook gelijk weer de grond in.

Nu klopt hij t.o.v. het vleugelprofiel/lift. Bij vol gas vliegt hij aardig vlak tot half gas.
Daaronder gaat het neusje omlaag. Dus overtrekt zich zelf niet zo snel als je van het gas gaat.


Vleugeltjes vliegen op zich niet moeilijk maar invliegen kan een ramp zijn.
En opgooien ook.

Ding van mij gooien we aan de neus op met een slinger de lucht in.
Zitten je vingers ook niet zo snel tussen de prop.
 
100_7772.jpg


it gaat moeizaam maar it vliegt wel, derde keer neerstorten motor afgebroken van de bevestiging
het waaide ook wel hard weer


groet alfred
 
nog even met de grote pibros gevlogen

probleemloos opstijgen en vliegen dat ding

landen en sturen is een ander verhaal (reageert als een jekko) maar er zit schot in !!
me eerste batterij leeggevlogen, twee kilo afgevallen

wat zal mijn zoon morgen als hij van vakantie terugkomt verbaast zijn

ga er nog een bouwen deze keer eene van 1.50 m voor nog betere zweefeigenschappen

groet alfred
 
The never ending story

The great Alfred Los Van een doorzetter gesproken, I like it :p
Val van de ene verbazing in de andere ,hoe kan een mens zo volharden ?
In ieder geval proficiat Alfred, dacht echt dat deze tread snel zou eindigen maar je gaat maar door.
Hoveel tubes lijm heb je hier al gebruikt ?
Troost u ,van de ene dag op de andere ga je zondermeer het "fingerspitzengefuhl" in uw handen hebben, dan wordt het pas fun.
 
Troost u ,van de ene dag op de andere ga je zondermeer het "fingerspitzengefuhl" in uw handen hebben, dan wordt het pas fun.


Tot die tijd gaan we nog veel genieten hier.Maar een doorzetter is het inderdaad:p
 
landen en sturen is een ander verhaal (reageert als een jekko) maar er zit schot in !!
Ik weet niet wat een jekko is :-), maar als je bedoelt dat hij heel fel reageert dan kan het zijn dat de roeruitslagen te groot zijn.
Het kan helpen om de stuurstangetjes bij de servo een gaatje dichter bij de as van de servo te zetten waardoor de roeruitslagen verkleind worden.
Je kunt dat meestal ook in de zender doen, maar de uitslagen op de zender zijn meer voor de 'eindafstelling' en kun je daarin het beste zo maximaal mogelijk houden

Aan de andere kant bij de roeren werkt het overigens precies andersom, daar zou het stuurstangetje juist naar buiten moeten om de uitslagen kleiner te maken.
me eerste batterij leeggevlogen, twee kilo afgevallen
:-)
icon14.gif
 
Tja, gebruiksaanwijzing.

Dat was vroeger een mooi boekwerk met prachtige plaatjes waarin iemand uitlegt hoe je een apparaat in gebruik moet nemen, en daarna de functies optimaal kunt gebruiken..... Meestal nam dit de halve doos in beslag, en zat je avonden er in te neuzen voordat je ook maar probeerde de batterij in het apparaat aan te sluiten.

Tegenwoordig vind je met heel veel geluk een cd in de doos, maar steeds vaker moet je het doen met een verwijzing op de doos naar een website waar de handleiding te downloaden is. Aangezien we steeds meer functies willen, loopt de handleiding vaak 3 versies achter op de gebruikte software, en is de vertaling door google translate verzorgd.

Waarom leest de jeugd tegenwoordig nog maar zelden een handleiding????
 
Hoogteroer uitslag op vleugeltjes niet te groot zetten.
En ze sturen dan veel te fel. (zeker als ook nog je zwaartepunt af )
En je model gaat er raar van doen. High speed stall. Kurkentrekker linksom meestal.
 
hallo,

jekko = snel/direct
handleiding is uitgebreid voorzien van foto`s en knopje stond oke

hij vloog goed maar moest met de pedalen nog wat up bijgeven, kon dat niet met de trim bijregelen
gisteravond nog de servo`s een tandje bijgestelt

teveel, hij wilde alleen maar omhoog

brabant sept :: 100_7775.mp4 video by willeme1 - Photobucket

na de servo`s weer teruggezet te hebben ging het weer beter


brabant sept :: 100_7780.mp4 video by willeme1 - Photobucket


en nog beter

brabant sept :: 100_7781.mp4 video by willeme1 - Photobucket

mijn zoon wilde ook wel een keer, keigoed totdat ie me ondersteboven vloog, het extra houten schotje in de punt is hard

brabant sept :: 100_7784.mp4 video by willeme1 - Photobucket

klein deukske in de hersenpan, geen blijvende schade

100_7787.jpg


vind het steeds lekkerder gaan, nog ff en dan kunnen we gaan stunten

http://s255.photobucket.com/albums/hh138/willeme1/brabant sept/?action=view&current=100_7788.mp4

groet alfred
 
Alfred, je bent wel erg optimistisch. Geen beginner meer en ook geen crashes? ;p ik zelf denk dat je zeker nog wel een beginner bent. Op meer dan de helft van de filmpjes loopt het slecht af (lees harde crash). Gelukkig valt het mee met je hoofd Het was een aardige klap. We hebben je er voor gewaarschuwd.... Gelukkig zit bij dit model de motor niet voorop. Dan was je verder van huis.
 
Back
Top