Hallo,
Ik vraag mij af waarom er voor het bedienen van de stoomschuif zo een moeilijk mechanisme gebruikt word? ( dan heb ik het over de ronddraaiende excentrische schijf)
Een krukas mechanisme maakt dezelfde beweging, en is een stuk makkelijker te fabriceren, en heeft minder wrijving, en ga zo maar door.
Waarom Wordt deze excentrische schijf dan gebruikt, en gebruikt men geen krukas?
Ben gewoon benieuwd, ik ga waarschijnlijk de stuart victoria bouwen, waar ik hopelijk een mooi verslag van ga bouwen!
Mvg, wouter
Ik vraag mij af waarom er voor het bedienen van de stoomschuif zo een moeilijk mechanisme gebruikt word? ( dan heb ik het over de ronddraaiende excentrische schijf)
Een krukas mechanisme maakt dezelfde beweging, en is een stuk makkelijker te fabriceren, en heeft minder wrijving, en ga zo maar door.
Waarom Wordt deze excentrische schijf dan gebruikt, en gebruikt men geen krukas?
Ben gewoon benieuwd, ik ga waarschijnlijk de stuart victoria bouwen, waar ik hopelijk een mooi verslag van ga bouwen!
Mvg, wouter