Nieuwe flightboard: DJI NAZA

Nee hoor geen geheim..

Komt nu een 80-85cm hex. Full carbon, met grotere motoren, voor op 4 en 5s.
4s 5800mah 5s 5800mah, en ook nog een 5s 80000 als begin wat betreft accu keuze...
Dt zijn mooie gangbare accus... met een ideaal gewicht power ratio,voor dit project..

Motoren: 35x38 mm 5mm as. 750kv

Props zit ik te denken aan:11x5 / 12x4.5 / 12x3.8 / 13x6.5

Maar dat word weer uitgebreid bouwen,en testen, en zal hier wel een een apart topic voor openen...
Het is nog maar een idee, maar wel een zeer serieus idee... Idee is een mooie middenmoot. Zowel qua grote, als qua lift, als qua payload. Uiteraard op de naza basis MET gps...

En crisis ?, niet in het multicopter gedeelte ;)
 
Ik verwacht de RM550 komende week. Ook spannend. Ga hem zorgvuldiger bouwen dan de 450. Hopelijk komt de GPS snel en dan gaat de camera de lucht in. Ben nu met de mount bezig :)
 
Ik zit zelf ook na te denken over zo`n mooi carbon frame. Degene waar ik de mx20 van heb overgenomen maakte ze en daar werd ik echt heel enthousiast van.
Vindt die draden spaghetti maar niks op het frame wat ik nu heb.
 
Op zijn kop vliegen ben ik nog niet aan toe ;)
Ik zit zelf meer hier aan te denken en dan misschien wat betere kwaliteit regelaars en motors er op. Alloewel dat ook niet alles zegt, heb een al 5 jaar een vliegtuig met goedkope servo`s, regelaar en motor en is niet kapot te krijgen.
Heeft diverse keren een aantal dagen in een boom gehangen met o.a. regen en vliegt nog steeds.
Dus duurder is beter gaat vaak maar niet altijd op.

Webwinkel
 
Ik ben twee keer gecrashed. Dus op z'n kop neer gekomen ;) Motor blijkt na analyse niet goed.. Ik vlieg namelijk ook liever niet op z'n kop :mrgreen: Maar ik weet zeker dat de crash van vanmiddag meer schade zou hebben gehad met een carbon frame. Dat RCTimer frame is onverwoestbaar.. Props ook trouwens..
 
Ik vlieg nog heel rustig dus heb nog niets meegemaakt maar dat zal ongetwijfeld een keer komen. Maar bij mijn vliegtuigen heb ik ook dingen waarmee je ragt en andere waar je wat rustiger mee bent.
Ik vond het bouwen wel leuk en zou het nog een keer willen doen maar dan wat rustiger aan en helemaal netjes. Die gebruik ik dan voor het rustige werk.

Heb je de gps eigenlijk al besteld?
 
Ik vlieg ook rustig. De crashes waren achteraf gezien door een "foute" motor. Dat ga ik oplossen. Het bouwen van de 550 ga ik ook rustiger en netter doen trouwens. De GPS is al besteld. De 550 ook. Hoop zelf dus de hex de komende week te kunnen gaan bouwen. Dan hang ik de 450 even op en pak ik die later aan....

Crash vandaag was trouwens wel een avontuur. Stond te vliegen. Gains zijn nu goed. Ding is superstabiel. Motor had ik "gerepareerd" dacht ik. Dus hij hangt een minuut of 5 in de lucht komt er een dikke pitbull kijken. Lief beest. Niks mis mee maar ik dacht laat ik de quad toch voor de zekerheid wat hoger brengen. Dus ik ga naar 6-7-8 meter ongeveer en toen hield 1 motor er dus blijkbaar achteraf gezien mee op. Quad op de kop en naar de grond. Pitbull keek er wat bedremmeld naar. Opgepakt. Achterin de auto. Hond gedag gezegt en weer naar huis..
 
Dan heb je geluk gehad, voor het zelfde geld kijk je even naar die hond en krijg je hem op je hoofd. Wijken jouw Gains nu erg af van de standaard instellingen?
Ga daar binnenkort eens rustig mee spelen.
 
Nee, ik heb de quad nooit vlak bij me en zo'n flip of death is echt binnen 1 vierkante meter hoor. Hij draait gewoon om en valt recht naar beneden..

Ik heb nu de gains van Emil erin gezet. Ik had ze iets lager staan en dat werkte al goed maar de gains die Emil in z'n topic heeft gezet werken voor mij prima. Denk niet dat ik het veel stabieler zal krijgen. Ding is nu al stabiel. Reageert wel op wind natuurlijk maar da's normaal. Volgens mij met een mount eronder zal ie nog wat stabieler worden. Dan ligt het zwaartepunt ook wat lager. Maar dat laatste is een aanname. Maar lijkt me logisch..
 
Aha weer wat geleerd, ik ga mijn mandje maar eens opzoeken is morgen weer vroeg dag. :sleepy:
Ik zie het bouwverslag wel verschijnen
 
Hoi Chow,

Hoe zit dat jet die foute motor, en dat ga je oplossen met een nieuwe ?
Wil het zeggen dat de rctimer motoren niet al te best zijn ?


Ik vlieg ook rustig. De crashes waren achteraf gezien door een "foute" motor. Dat ga ik oplossen. Het bouwen van de 550 ga ik ook rustiger en netter doen trouwens. De GPS is al besteld. De 550 ook. Hoop zelf dus de hex de komende week te kunnen gaan bouwen. Dan hang ik de 450 even op en pak ik die later aan....
 
iemand die mij kan vertellen hoeveel zon f550 hexa frame kan tillen?(denkende aan canon 550d) en passen hier ook 11 inch props op? en zijn er nog langere armen dan de 550?
 
Nou een 550D met kleine lens moet toch wel lukken? Camera weegt 530 gram.. Kun je er nog een flinke lens op zetten. Met m'n 5D MKII wordt het lastiger maar zelfs dat zou nog moeten lukken..
 
Mijn hexa XL van MK tilt makkelijk de 550D plus 2x 5000mA 4S (totaal dus 4S 10 Amp)
camera met lens is 720 gram, de twee accu's 1100 gram
Plus alle andere app zoals mount, 5,8GHz downlink etc.
Kom dus dik aan de twee kilo, (zit eerder aan de 3KG) totaal weegt hij tussen de 4 en 5 KG.
Ik vlieg met APC 12"x3.8 (6x) met axi motoren die 2000 gram trust hebben
Doorsnede van prop naar prop is 68cm

PS. De Canon 550D met de oude standaard lens zonder stabilisatie weegt 720 gram
 
Back
Top