Yep, ik heb toch nog een hercules bec liggen en idd snelle levertijd is voor mij niet onbelangrijk Wil hem snel zien vliegen Waar heb je de furmula kap besteld? Lijkt me mooi !! En de HK4530?? Waar komt die vandaan dan? haha ,,wil ik ook ......mooie spullen hoor Grtz Jan
De hoeken van de canopy standoffs (gemaakt van carbon) zijn behoorlijk scherp en kunnen op termijn door de canopy heen komen door trillingen/schuren. Het is aan te raden de hoekpunten af te ronden of er iets zachts tussen te doen om de canopy te beschermen. Ik heb gekozen voor een afronding, zoals hieronder te zien is: Afgelopen donderdag een mooie donkere achtergrond gehad bij het vliegen, prachtig gezicht:
Formula kap! Hij is binnen en hij ziet er supergaaf uit. De oude kap is nu ineens een stuk saaier Opvallende dingen aan de nieuwe formula kap: - het grote lelijke gat aan de achterkant is nu dicht. - hij zit nauwer om de swashplate heen, de motor is niet meer zichtbaar. - langer maar ook hoger dan de oude kap. - de nieuwe sluit heel mooi om de accu's en ook strakker om het tandwiel. Het tandwiel wordt nu ook helemaal bedekt, dat staat netjes. - er zit een soort 'vouw' in het venster zoals de TDR dat ook heeft, erg cool. - koelducts aan de voorkant, hoewel de gaatjes vrij klein zijn. Maar met een dremel kan dat nog een stuk groter gemaakt worden. Gewichten: Oude kap: 111gr Formula kap: 147gr Hier wat vergelijkende foto's:
Inmiddels heb ik de PowerDekker 4225 vervangen door een PowerDekker 4530. In het midden de 4225, links en rechts een 4530: Afgelopen weekend voor het eerst ermee gevlogen met formula canopy: doordat de canopy de maingear afschermt is het geluid erg smooth geworden, de X7 klinkt nu erg mooi. De 4530 is als een Bentley: trekt alles heel goed door en aan het eind van de vlucht kan ik de motor gewoon vasthouden. De koelfinnen van de X7 zijn dus ook niet meer nodig: De motor past nog makkelijk onder de formula kap.
Ja die Poom kan er wat van Erg mooi fimpje, de belichting is ook gaaf. Hier nog een lekkere ragsessie van Bobby Watts met de X7. Hij is inmiddels overgestapt van de Scorpion HK-4035 naar een HK-4525: En dit is het GAUI familiegevoel, heerlijk! Inmiddels is er een tweede formula canopy aangekondigd, met een andere kleurstelling:
Hier nog een video en een paar plaatjes. De 4530 doet het erg goed in "low" rpm: Bij 1750 toeren zou je niet zeggen dat de heli 5,4kg weegt: (Toerentallen: 1750-1850-2050)
De mijne wel ja. Maar ik moet zeggen dat het wel erg lekker vliegt, mij bevalt het heel goed. Je kan nog wat besparen door bv een PowerJive met zijn interne BEC te nemen en een lichtere motor, maar onder de 5kg ga je moeilijk komen.
mijn was eerst 4.9 met 690 bladen en 4200mah hyperion en stock 4035 motor en futaba servos. Nu met gence ace lipo en 4530 motor en 710 bladen en torg servos weegt ie nu ook 5.4 meeste gewicht zit bij mij in lipos en motor nu maar zoals bert zegt voelt het een stuk lichter, komt ook een deel door lage cg denk ik en die powerdekker motor kan flink wat leveren
Dat is zo natuurlijk, alles staat wel gewoon in verhouding. Ik bedoelde het ook niet negatief, ik zat wat te vergelijken. Maar is niet te vergelijken natuurlijk. Het is een compleet andere heli. De X7 is superieur aan de T600.
Er lijken weer nieuwe parts aan te komen, en het ziet er goed uit: 泰世科技X7螺旋齒ã€å‘ä½å®šä½å™¨ï¼ˆé–“諜照) Wat ik zie: -Torque tube gears met schuine vertanding. Dan wordt hij echt heerlijk stil, top! -Verandering aan de swash meenemer, zodat de pitch link niet kan blijven haken. Hier de gears nog even in een filmpje:
Bij de Goblin zijn er toch een aantal probleempjes zoals de boomstrike waar je vaak iets over leest. X7 lijkt me wel mooi alternatief