Gaui X7

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door _Dekker, 27 feb 2012.

  1. jandeman

    jandeman

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    139
    Locatie:
    hilversum
    Yep, ik heb toch nog een hercules bec liggen en idd snelle levertijd is
    voor mij niet onbelangrijk :p Wil hem snel zien vliegen ;)
    Waar heb je de furmula kap besteld? Lijkt me mooi !!
    En de HK4530?? Waar komt die vandaan dan?
    haha ,,wil ik ook ......mooie spullen hoor :yes:

    Grtz Jan
     
  2. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    no problem, zie PM.
     
  3. jandeman

    jandeman

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    139
    Locatie:
    hilversum
  4. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    De hoeken van de canopy standoffs (gemaakt van carbon) zijn behoorlijk scherp en kunnen op termijn door de canopy heen komen door trillingen/schuren. Het is aan te raden de hoekpunten af te ronden of er iets zachts tussen te doen om de canopy te beschermen. Ik heb gekozen voor een afronding, zoals hieronder te zien is:

    [​IMG]

    Afgelopen donderdag een mooie donkere achtergrond gehad bij het vliegen, prachtig gezicht:
    [​IMG]
     
  5. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Formula kap!

    Hij is binnen en hij ziet er supergaaf uit. De oude kap is nu ineens een stuk saaier :)
    Opvallende dingen aan de nieuwe formula kap:
    - het grote lelijke gat aan de achterkant is nu dicht.
    - hij zit nauwer om de swashplate heen, de motor is niet meer zichtbaar.
    - langer maar ook hoger dan de oude kap.
    - de nieuwe sluit heel mooi om de accu's en ook strakker om het tandwiel. Het tandwiel wordt nu ook helemaal bedekt, dat staat netjes.
    - er zit een soort 'vouw' in het venster zoals de TDR dat ook heeft, erg cool.
    - koelducts aan de voorkant, hoewel de gaatjes vrij klein zijn. Maar met een dremel kan dat nog een stuk groter gemaakt worden.

    Gewichten:
    Oude kap: 111gr
    Formula kap: 147gr

    Hier wat vergelijkende foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Inmiddels heb ik de PowerDekker 4225 vervangen door een PowerDekker 4530.
    In het midden de 4225, links en rechts een 4530:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Afgelopen weekend voor het eerst ermee gevlogen met formula canopy: doordat de canopy de maingear afschermt is het geluid erg smooth geworden, de X7 klinkt nu erg mooi.
    De 4530 is als een Bentley: trekt alles heel goed door en aan het eind van de vlucht kan ik de motor gewoon vasthouden. De koelfinnen van de X7 zijn dus ook niet meer nodig:
    [​IMG]

    De motor past nog makkelijk onder de formula kap.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  7. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    Wat is dat ding snel, Zeker waard om te kijken!

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Ja die Poom kan er wat van :)
    Erg mooi fimpje, de belichting is ook gaaf.

    Hier nog een lekkere ragsessie van Bobby Watts met de X7.
    Hij is inmiddels overgestapt van de Scorpion HK-4035 naar een HK-4525:


    En dit is het GAUI familiegevoel, heerlijk!


    Inmiddels is er een tweede formula canopy aangekondigd, met een andere kleurstelling:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Hier nog een video en een paar plaatjes. De 4530 doet het erg goed in "low" rpm: Bij 1750 toeren zou je niet zeggen dat de heli 5,4kg weegt:


    (Toerentallen: 1750-1850-2050)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Knaller

    Knaller Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    8.123
    Locatie:
    Beverwijk
    jeuzes weegt de x7, 5.4KG!
     
  11. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    De mijne wel ja. Maar ik moet zeggen dat het wel erg lekker vliegt, mij bevalt het heel goed.
    Je kan nog wat besparen door bv een PowerJive met zijn interne BEC te nemen en een lichtere motor, maar onder de 5kg ga je moeilijk komen.
     
  12. Knaller

    Knaller Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    8.123
    Locatie:
    Beverwijk
    Dan is mijn rex600 wel erg licht inderdaad met 3.7KG
     
  13. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    mijn was eerst 4.9 met 690 bladen en 4200mah hyperion en stock 4035 motor en futaba servos. Nu met gence ace lipo en 4530 motor en 710 bladen en torg servos weegt ie nu ook 5.4 meeste gewicht zit bij mij in lipos en motor nu maar zoals bert zegt voelt het een stuk lichter, komt ook een deel door lage cg denk ik en die powerdekker motor kan flink wat leveren ;)
     
  14. Knaller

    Knaller Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    8.123
    Locatie:
    Beverwijk
    Dat is zo natuurlijk, alles staat wel gewoon in verhouding. Ik bedoelde het ook niet negatief, ik zat wat te vergelijken. Maar is niet te vergelijken natuurlijk. Het is een compleet andere heli. De X7 is superieur aan de T600.
     
  15. Knaller

    Knaller Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    8.123
    Locatie:
    Beverwijk
    wat ben jij vroeg Sam? Heb je in je bed geplast? :D
     
  16. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    hahaha nee, ik wacht op de post
     
  17. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Vreemde vraag mss maar hoe zijn je ervaringen met 'kinderziektes' in deze heli?
     
  19. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Helemaal geen last van :)
    Ik vlieg nog steeds de kit zoals hij eerst uitkwam.
     
  20. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Bij de Goblin zijn er toch een aantal probleempjes zoals de boomstrike waar je vaak iets over leest. X7 lijkt me wel mooi alternatief
     

Deel Deze Pagina