Johannes, Gefeliciteerd met de maiden en de geslaagde vluchten. Als de vlucht van het filmpje inderdaad de allereerste vlucht was, zonder voorafgaande trimvluchtjes, heb je een enorme prestatie gerealiseerd. Zo goed vliegen tijdens de eerste vlucht is fantastisch. Over de bouwkwaliteit is al eerder de loftrompet gestoken, dat hoef ik niet te herhalen (en doe het zo toch ;-)). Rest me nog de complimenten voor de leuke opnamestandpunten m.n. in het begin van het filmpje. Dat maakt het bekijken nog leuker. Dirk.
Gefeliciteerd Johannes!!! Dat zijn zo te zien, een paar mooie dagen geweest. Graag gedaan! Ja, nou ik nog.
Nee, geen trimvluchtjes vooraf. Het zwaartepunt klopte perfect. Ik moest alleen het richtingsroer wat naar rechts trimmen. Eerlijk gezegd was ik zelf ook verrast dat het zo goed ging. Johannes
Mooi man. Leuk ook om met dit model naar zo'n oldtimermeeting te gaan (een antieke vv zwever met edf op de nek???). En op de Wasserkuppe hoort dit model natuurlijk ook thuis.
Ja, schande!!! Maakte veel lawaai deze aandrijving en het vliegbeeld was totaal onrealistisch. 8-O Johannes
Dat gaat lukken Henri. Voor elk uur bouwen aan de Strolch krijg je uiteindelijk iets voor terug. Johannes
Heel mooi vliegbeeld, maar ook met veel gevoel voor drama gefilmd, Johannes! Het shot waarbij de kist opengaat en het Fliegerdenkmal op de achtergrond verschijnt moet je wel een paar "takes" gekost hebben voordat het goed was.............. Nu nog in HD (het eerste filmpje tenminste) Gefeliciteerd!
Dat is niet zo moeilijk, want ik hoef alleen naar het LCD-scherm te kijken en de camera op het doel richten. Johannes
Bij het eerste Strolch achtig toestel riep ik meteen: een Strolch! Maar nee, de kenners wisten wel beter en nu weet ik dat er ook andere toestellen zijn die erg veel op de Strolch lijken. De originele Strolch heb ik niet zien vliegen. Wel heb ik van verschillende modelvliegers gehoord dat de Strolch uitstekend vliegt. Johannes
Johannes, twee geweldige verslagen! Het camerashot vanuit je vliegtuigkist met het Fliegerdenkmal op de achtergrond vond ik briljant. Max
Gefeliciteerd Johannes, Gelukkig kwam de maiden deze keer wel, wat een mooie kist met een prachtig vliegbeeld. Mooi bouwwerk, mooie film etc. (alles is al geschreven) Ik ben benieuwd wat je volgend project zal zijn en kan niet wachten tot nog meer prikkelingen, die mij uiteindelijk ook zo iets moois zullen laten maken. groet Terence
Het volgende project is een DFS Habicht, schaal 1 : 3,5 volledig houtbouw. Maar eerst zijn nog wat reparatiewerkzaamheden gepland van diverse toestellen. Johannes
Johannes, Proficiat met de maiden! Wat een prachtig filmpje, ik heb er met veel plezier naar zitten kijken!! Zal ook je volgende project weer met aandacht volgen!! grt, Louis
noble art of antiek glider building Even naar het filmpje van de Hast gekeken. Mooie opnamen van je maiden. Een prachtige illustratie van de "noble art of antiek glider building". Proficiat . Mvg, Aurectar
Johannes, had deze link met mooie foto's naar mij gestuurd, alleen naar mij, maar omdat ik zo aardig ben mogen jullie er ook even van genieten: AMD 2012 HORST WINKLER TREFFEN WASSERKUPPE
Na endlich! Es geht weiter mit der Zweiten Antik Segler. Er is ook wel wat gebeurd ondertussen: reorganisatie op m'n werk, werkeloos en een nieuwe baan. <<< Ter ere van dit alles ook maar eens een nieuwe avatar genomen. Ik moest eerst even het hele draadje doorlezen om te weten waar ik ook alweer mee bezig was ... En dat heb ik zojuist gedaan. Carbon vezel en dunne 24u epoxy besteld. De tekening van het kielvlak uitgeprint, op 2 mm dik karton geplakt en een malletje gemaakt. Aluminium buis van 2 mm, vissnoer om de carbon erdoor te trekken, latex handschoenen. Eerst geprobeerd hoe dik de carbon streng kon zijn ... drie keer zo dik als ik dacht. En er toen een tijdje tegenaan zitten hikken, want het zou vast wel een problematisch klusje worden. Dus niet! Het ging juist heel makkelijk. Vissnoer vast door de buis. Met dun satestokje eerst wat epoxy in het buisje gegoten. Carbon streng goed doordrenkt met epoxy en trekken maar! Er kwam eerst epoxy uit het andere einde, toen de carbon, dus dat ging goed. Vervolgens de beide einden van het buisje met een tang afgeknipt en daarmee dicht geknepen. En toen had ik een buisje met een carbon/epoxy kern, waar niets meer uitdroop. Even schoon gemaakt met alcohol. Buisje aan één kant vast getaped op de mal en er omheen gebogen. Het ligt nu tussen twee vlakke platen met bakstenen er op om het vlak te houden. Morgenavond verder. Nu alles er toch ligt doe ik de rondingen voor stabilo en vleugel ook maar meteen. Dat heb ik niet gedaan en had ook geen goed idee geweest. Dat carbon vezel is wel super licht trouwens. Ik liet wat vezels die los kwamen van de streng, boven de prullenbak vallen en het zweefde naar beneden alsof het spinrag was.