Gaui X7

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door _Dekker, 27 feb 2012.

  1. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
  2. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    gaui x7 met 24s! moet niet gekker worden lol

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Geweldig! wat een gigantische bak power :O
     
  4. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    tareq style :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Fantastisch

    verder geen commentaar

    groetjes van Heli-Uwe
     
  6. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    hij heeft echt een stop knop ergens op zijn zender om zijn heli op elke gewenste moment in een keer laten hangen in de lucht.
     
  7. Gens ace-support

    Gens ace-support

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Dusseldorf
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    heb lekker een hoop nieuwe dingen binnen, als eerst natuurlijk zelf een leuke canopy uitgezocht :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    nieuwe kop;
    [​IMG]
    kom op bert, begin nou met bouwen van de nieuwe kop, wil ik weten of ik het ook moet erop zeten :)


    en nieuwe formula canopy voor X5 op rick's zijn heli samen met nieuwe style skids.

    [​IMG]
     
  9. willow

    willow

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    366
    Nice, very nice :thumbup:
     
  10. Tangman

    Tangman

    Lid geworden:
    20 mrt 2011
    Berichten:
    24
    Locatie:
    's-Gravenzande(Westland)
    De nieuwe skids op de X5 zijn echt super. Vele malen sterker dan de originele en voor de looks zijn zo ook top.
    De formula canopy is een must have voor de X5. Optisch is de heli een stuk groter. Het groen zie je ook echt super in de lucht.
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    Groeten Rick
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  11. willow

    willow

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    366
    Eye candy! Nice:rolleyes:
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ziet nu leuk uit in zijn nieuwe kleed die X5 !!!

    groetjes van Uwe
     
  13. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    X7 Formula Kop

    Jaja, ben al bezig geweest:

    Dit zit er dus in het doosje:
    [​IMG]

    Alles wat je nodig hebt zit er in.
    De veranderingen:
    -Main shaft is 15mm langer, evenals de links naar de blade grips.
    -Het centraalstuk heeft nu 1 jesus bolt maar daarbij 2 extra boutjes om de centrering op de as te verbeteren.
    -Gelagerde feathering shaft (shaft is ongewijzigd)
    -"Old school" swash meenemers.
    -4 balletjes op het draaiende deel van de swash i.p.v. 2.
    -Door de nieuwe swash ben ik geen lid meer van de "3D master clud" maar nu is het een gewone club geworden ;)

    Het centraalstuk met de wip was voorgemonteerd en ge-loctite, dus daar heb ik niks aan gedaan. De swash moest wel behandeld worden: de 4 schroefjes rechts gingen er veel te gemakkelijk uit:
    [​IMG]

    De oude bladegrips kan je gewoon overzetten. Tussen de blade grip en centraalstuk had ik spacers van 0,85mm zitten. Die moest ik vervangen door 0,95mm om de zaak spelingvrij te krijgen.
    Zoals hij hier ligt weegt de kop 569gram.
    [​IMG]

    Ter vergelijking nog even de oude kop met meenemer upgrade: 502gram.
    [​IMG]

    Aan de geometrie verandert niks, dus het enige wat je hoeft te doen is 0graden opnieuw afstellen met de twee links naar de blade grips.
    Wat ik heel fijn vind is dat je die links ook makkelijk kunt losmaken, dat was met de oude kop soms een gevecht omdat de swash drivers het losmaken lastig maakten.
    Nu nog vliegen...
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
  14. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Gaui x7 hi rigidity brace set (black)
    [g-217185]

    Hoop dat deze ook in wit komen..
     
  15. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Wat is dat dan?
     
  16. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Sterkere skids ff googlen dan zie je ook een foto.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  17. frans laurijsen

    frans laurijsen

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    gaui head

    Hoi bert,

    Ik ben ook benieuwd naar jou bevindingen van deze nieuwe rotor kop.
    Mijn ervaringen met de raptor 30 tot 90 die ook een theetering spindle hadden wilde de heli ( tijdens hooveren) altijd in de wind vliegen. Ik heb deze pin dus altijd verwijdert.
    Later kwamen er steeds hardere rubbers waardoor de spindle meer op zijn plaats bleef en de heli stabiele werd.
    Vreemd is ook dat bij de nieuwe raptors, G4/E720, de fb versie nog steeds deze pin hebben terwijl bij de fbl versie deze is weggelaten.
    Zover ik weet is de gaui kop erg hard gedempd en is er geen delta3 aansturing.
    Ik kan de voordelen van deze spindle ondersteuning niet goed plaatsen.
    Misschien kan je een keer met en zonder deze ondersteuning vliegen en het verschil voelen.

    Gr Frans.
     
  18. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    hallo dekker
    mooie helis zijn het .
    ik vroeg mij af , je draadje is nu een jaar oud , hoe bevallen ze qua kwaliteit ?
    mvg ferry
     
  19. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Vandaag voor het eerst de nieuwe kop gevlogen, heb 6 vluchten gemaakt.
    Het was de 1e twee vluchten ff wennen omdat de vorige keer dat ik heb gevlogen begin januari was. In elk geval geen aha moment zo van "wow wat een verschil".
    Ik vind het lastig een objectief oordeel te geven, dat zegt eigenlijk al dat het verschil niet groot is. Wat mij wel opviel:
    -Ik moest de gain van de Vbar verlagen met 6-8 punten omdat ik bij stops een wobble had. Dat kan alleen door de kop komen en is wellicht te wijten aan de langere main shaft.
    -De vliegeigenschappen vind ik niet veranderd, maar mijn pyro-tictocs gingen vandaag wel verdacht mooi: ze waren makkelijker op hun plek te houden.
    -mijn laatste vlucht deed ik dingen lager bij de grond dan ik normaal doe. Zou kunnen komen doordat het stuurgevoel gewoon meer vertrouwen geeft.
    -Het bladgeluid is een beetje veranderd bij tictocs en harde cyclic inputs: het klinkt wat feller, minder gewurgd zeg maar.

    Dus ik merkt wel een verschil, het is naar mijn mening klein maar het lijkt erop dat ik er iets beter door stuur.
     
  20. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Heb nu 233 vluchten gelogd en de X7 bevalt nog steeds erg goed. Onderhoud doe ik niet behalve dan de normale reparaties bij crashes.
    Het grootste deel van de lagers is dan ook nog origineel.
    De lagers in de main grips zijn erg robuust: 2 crashes maar ik heb ze niet hoeven vervangen. Maar dat zou ook gewoon geluk kunnen zijn. Feathering shaft ook nog niet verbogen.
     

Deel Deze Pagina