huidige kop was al groot en die is nog groter, verbaasd me niks als ze ook met de zomer een ombouw set uitbrengen naar 750 size bladen. want staart en maingear trekt het wel.
hij heeft echt een stop knop ergens op zijn zender om zijn heli op elke gewenste moment in een keer laten hangen in de lucht.
Check out TAREQ ALSAADI Flying GAUI X7 with GENS ACE AKKU details GAUI X7 Edge main blades 693 Edge tail blades 105 Brain FBL system Scorpion motor 4525-520 Kontronic ESC Heli Jive 120 HV Gryphone BEC high voltage Gens Ace battery 12s 5000 45c MKS servos HV Gens ace,power your fun! From:hPboMIuI6A0[/media] ALSAADI Flying GAUI X7 with GENS ACE Battery - YouTube
heb lekker een hoop nieuwe dingen binnen, als eerst natuurlijk zelf een leuke canopy uitgezocht nieuwe kop; kom op bert, begin nou met bouwen van de nieuwe kop, wil ik weten of ik het ook moet erop zeten en nieuwe formula canopy voor X5 op rick's zijn heli samen met nieuwe style skids.
De nieuwe skids op de X5 zijn echt super. Vele malen sterker dan de originele en voor de looks zijn zo ook top. De formula canopy is een must have voor de X5. Optisch is de heli een stuk groter. Het groen zie je ook echt super in de lucht. Groeten Rick
X7 Formula Kop Jaja, ben al bezig geweest: Dit zit er dus in het doosje: Alles wat je nodig hebt zit er in. De veranderingen: -Main shaft is 15mm langer, evenals de links naar de blade grips. -Het centraalstuk heeft nu 1 jesus bolt maar daarbij 2 extra boutjes om de centrering op de as te verbeteren. -Gelagerde feathering shaft (shaft is ongewijzigd) -"Old school" swash meenemers. -4 balletjes op het draaiende deel van de swash i.p.v. 2. -Door de nieuwe swash ben ik geen lid meer van de "3D master clud" maar nu is het een gewone club geworden Het centraalstuk met de wip was voorgemonteerd en ge-loctite, dus daar heb ik niks aan gedaan. De swash moest wel behandeld worden: de 4 schroefjes rechts gingen er veel te gemakkelijk uit: De oude bladegrips kan je gewoon overzetten. Tussen de blade grip en centraalstuk had ik spacers van 0,85mm zitten. Die moest ik vervangen door 0,95mm om de zaak spelingvrij te krijgen. Zoals hij hier ligt weegt de kop 569gram. Ter vergelijking nog even de oude kop met meenemer upgrade: 502gram. Aan de geometrie verandert niks, dus het enige wat je hoeft te doen is 0graden opnieuw afstellen met de twee links naar de blade grips. Wat ik heel fijn vind is dat je die links ook makkelijk kunt losmaken, dat was met de oude kop soms een gevecht omdat de swash drivers het losmaken lastig maakten. Nu nog vliegen...
gaui head Hoi bert, Ik ben ook benieuwd naar jou bevindingen van deze nieuwe rotor kop. Mijn ervaringen met de raptor 30 tot 90 die ook een theetering spindle hadden wilde de heli ( tijdens hooveren) altijd in de wind vliegen. Ik heb deze pin dus altijd verwijdert. Later kwamen er steeds hardere rubbers waardoor de spindle meer op zijn plaats bleef en de heli stabiele werd. Vreemd is ook dat bij de nieuwe raptors, G4/E720, de fb versie nog steeds deze pin hebben terwijl bij de fbl versie deze is weggelaten. Zover ik weet is de gaui kop erg hard gedempd en is er geen delta3 aansturing. Ik kan de voordelen van deze spindle ondersteuning niet goed plaatsen. Misschien kan je een keer met en zonder deze ondersteuning vliegen en het verschil voelen. Gr Frans.
hallo dekker mooie helis zijn het . ik vroeg mij af , je draadje is nu een jaar oud , hoe bevallen ze qua kwaliteit ? mvg ferry
Vandaag voor het eerst de nieuwe kop gevlogen, heb 6 vluchten gemaakt. Het was de 1e twee vluchten ff wennen omdat de vorige keer dat ik heb gevlogen begin januari was. In elk geval geen aha moment zo van "wow wat een verschil". Ik vind het lastig een objectief oordeel te geven, dat zegt eigenlijk al dat het verschil niet groot is. Wat mij wel opviel: -Ik moest de gain van de Vbar verlagen met 6-8 punten omdat ik bij stops een wobble had. Dat kan alleen door de kop komen en is wellicht te wijten aan de langere main shaft. -De vliegeigenschappen vind ik niet veranderd, maar mijn pyro-tictocs gingen vandaag wel verdacht mooi: ze waren makkelijker op hun plek te houden. -mijn laatste vlucht deed ik dingen lager bij de grond dan ik normaal doe. Zou kunnen komen doordat het stuurgevoel gewoon meer vertrouwen geeft. -Het bladgeluid is een beetje veranderd bij tictocs en harde cyclic inputs: het klinkt wat feller, minder gewurgd zeg maar. Dus ik merkt wel een verschil, het is naar mijn mening klein maar het lijkt erop dat ik er iets beter door stuur.
Heb nu 233 vluchten gelogd en de X7 bevalt nog steeds erg goed. Onderhoud doe ik niet behalve dan de normale reparaties bij crashes. Het grootste deel van de lagers is dan ook nog origineel. De lagers in de main grips zijn erg robuust: 2 crashes maar ik heb ze niet hoeven vervangen. Maar dat zou ook gewoon geluk kunnen zijn. Feathering shaft ook nog niet verbogen.