Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waarop baseer je dat?...Ik heb, om eerlijk te zijn, geen flauw idee hoe nauwkeurig huidige kilometertellers van auto's zijn, maar zolang ze de meting nog baseren op het wieltoerental, zal de nauwkeurigheid noot zo optimaal en/of constant kunnen zijn als die van een GPS, die werkt via positie- en tijdsintervallen.
Aangezien een GPS snelheid niet "meet" maar berekent, is er overigens ook geen sprake van een meetfout bij een GPS. Er zit wel een nauwkeurigheid in de positiebepaling (die op tijdmeting berust), maar zodra je meerdere posities gebruikt voor een snelheidsbepaling, valt die fout weg in het gemiddelde en is de nauwkeurigheid afhankelijk van de afstand waarover je meet....
Als een GPS een positie nauwkeurigheid heeft van zeg, 2 meter (goed haalbaar) dan is de nauwkeurigheid van de snelheidsbepaling al beter dan 3% (gemiddeld geaccepteerde afwijking van politie meet apparatuur) bij een trajectmeting van plm 70 meter.
Groet, Bert
Vanochtend en vanmiddag een meting gedaan met de GPS, aan mijn snelste auto, mijn Kyosho Lazer ZX-5. De eerste keer kwam er 70,6 km/u op de teller, later die dag 70,0 km/u. Lijkt me dus redelijk betrouwbaar en reproduceerbaar.
Zoals de start van het topic aangeeft: roepen is 1 , maar bewijs is 2 .
Dus graag wel bewijs van de gehaalde snelheden , zoals eerder ander MBF 'ers het ook hebben gedaan....![]()
Gebruik je nog het messing pinion? Spur zou het toch veel langer moeten kunnen volhouden. Of heb je een ander pinion en dan net niet de goede module zodat de tanden een fractie wringen?