De maat zal niet uitmaken, de vooruitgang is niet te stoppen.
Of de heren fabrikanten moeten zichzelf een halt toe roepen, zoals de autofabrikanten en motorfabrikanten al gedaan hebben (begrenzers, hayabusa als laatste snelste motor)
Houdt het erop dat we dit in ons achterhoofd moeten houden als we met dergelijk spul bezig zijn.
Waak voor de medevliegers die het gevoel voor het gevaar een beetje kwijtraken.
Maat maakt niet uit, een 450 in het gezicht kan ook dodelijk zijn.
Een 250 op de keel is ook niet best.
Laat het iig een eyeopener zijn, en laat het de laatste zijn..
Een kind hoort de ouder te overleven..
En zowieso hoort een hobby niet levensgevaarlijk te zijn, als je daar makkelijk iets aan kunt doen
Hoewel ik het 100% met je eens ben (vooral de analoog aan de Hayabusa, en de vrijwillige snelheidsbegrenzing door Duitse autofabrikanten), toch de kanttekening dat een hobby bést levensgevaarlijk mag zijn: We rijden motor, we vliegen zweef, we springen parachute, we zagen ketting, we bespuiten onkruid, we steken de straat over.... Allemaal activiteiten die niet alleen potentieel, maar ook in de realiteit ontzettend dodelijk kunnen zijn.
Het gekke is:
-Op de motor trekken we een pak+helm+laarzen etc. aan (waar we zomaar 1500 euro aan uitgeven), en de écht snelheidsverslaafden onder ons leven hun hobby uit op een circuit met grindbakken.
-parachutespringers wachten niet tot de laatste seconde
-zweefvliegers zetten op tijd hun landingscircuit in, wachten niet tot ze nog maar 20 meter hoogte hebben
-bomen zagen doen we met beschermende kleding (yep.... zelfs gehoorbescherming, ook al ga je niet dood aan doofheid)
-Onkruid verdelgen we met beschermende kleding, gepaste doseringen etc etc.
-We kijken netjes links en rechts als we de straat over steken.
Wat gaat er mis, dat er opeens links en rechts doden beginnen te vallen binnen deze hobby?
Toch iets om over na te denken....
Groet, Bert