Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

jaa we gaan ons best doen om de auto's te laten testen.

het circuit waar we zouden kunnen op testen is wel een on road circuit en is niet van ons, mar ze zeiden dat wij aventoe eens gingen mogen rijden.


Langs hoornberg ligt een onroad circuit, das een goede 15minuten van waar de beurs is :rolleyes:
 
Is dat naast dat karting en crosscircuit daar in genk?

Wnt het is die club waarwe eens zouden mogen op testen.
 
Echt een interessante auto is dit! Ik heb deze ooit bij Wesley (forumlid) gezien en was er echt van onder de indruk. Wie weet word dit mijn volgende auto!
 
of de lc racing emb 1H die nog in promotie staat op dmparts.be

gewoon even mailen voor de code en jehebt hem voor 195 euro. :D

promotie loopt tot eind september.
 
Vandaag op een andere manier met de LC bezig geweest. Het "meeneem-doosje" waar ik eerst mijn HSP Eidolon in mee kon nemen op vakantie, in de auto, etc, heb ik aangepast zodat de LC er met zender en extra lipo mooi in past. Fotootje volgt nog wel.
 
Ik heb geen problemen met mijn kap hoor Indoor.
Heb gewoon slecht gekeken, alle ja en nee.
mss is de zijkanten er afhalen nog het beste idee; maar gaat heel veel zand in komen dan waar ik rij mmm....

Is het exo carbon chassis by any chance iets breeder Wesley?

Dit is de batterij in kwestie, de formaat zou zonder problemen moeten passen toch?


Even hierop inhakend, wat is behalve de stekker het verschil tussen die battery, en deze NanoTech, ook 2200 mAh?

Turnigy nano-tech 2200mah 2S 35~70C Lipo Pack (EU warehouse)

Vreemd genoeg zou die Yabz aanhaalt flink korter zijn, 116 vs 87 mm, en ook lichter, 139g vs 119.5g, maar toch een hogere C-waarde hebben, 35-70C vs 40-80C. Vooral die bijna 3 cm verschil in lengte bij gelijke capaciteit, vind ik vreemd, breedte en hoogte zijn vrijwel gelijk. Of heeft Hobby King een foutje gemaakt bij de gegevens van 1 van deze lipo's?
 
@ Yabz, het exo chassis is niet breder, het is wel platter, dus de sideguards komen daardoor iets meer naar buiten te staan.

Denk dat ik ook wel weer eens nieuwe accu's mag bestellen, maar ik gebruik meestal die simpele 1700mah van turnigy.

Van Ben Sun van LC-Racing, had ik ooit mooie passende accu's gekregen, die vulde precies de accutray op. Ze waren alleen merkloos en kon ze niet los bestellen, aangezien hij er meteen 500 stuks van moest bestellen als ik ze zou willen.

Heb mijn 1700tjes, in het eerste jaar gekocht dat ik mijn Losi had en rijd er nog steeds mee, 1tje is wat bol geworden dus die past niet zo lekker meer.

Denk dat het wel tijd is voor nieuwe aangezien ik op forums soms lees over standaard Losi's die met standaard motor al wheelies maken.
 
@ Yabz, het exo chassis is niet breder, het is wel platter, dus de sideguards komen daardoor iets meer naar buiten te staan.

Denk dat ik ook wel weer eens nieuwe accu's mag bestellen, maar ik gebruik meestal die simpele 1700mah van turnigy.

Van Ben Sun van LC-Racing, had ik ooit mooie passende accu's gekregen, die vulde precies de accutray op. Ze waren alleen merkloos en kon ze niet los bestellen, aangezien hij er meteen 500 stuks van moest bestellen als ik ze zou willen.

Heb mijn 1700tjes, in het eerste jaar gekocht dat ik mijn Losi had en rijd er nog steeds mee, 1tje is wat bol geworden dus die past niet zo lekker meer.

Denk dat het wel tijd is voor nieuwe aangezien ik op forums soms lees over standaard Losi's die met standaard motor al wheelies maken.


Dan wil ik wel zo een stock motortje :rolleyes:

Heb die 1700mahs wat jij aangeraden hebt bestelt moet alleen nog solderen naar dean
 
Met de 4500 kv LC racing motor trek je ook bijna wheelies op lipo. Als ik de veren achter harder zou maken, en de slipper wat strakker, dan is het zo gebeurd, denk ik.
 
Op een ondergrond met matten trek ik mijn emb 1H zo op zijn achterwielen.

Omdat hij veel grip heeft op de baan slippen de wielen door.
 
Dat is een beetje tegenstrijds teveel grip heben en dan doorslippende banden :D

edit.. uitleg..

ALs je op tapijt rijd heb je veel grip met name op de achterwielen, de auto veert wat in als je accelereert en drukt de achterbanden "het tapijt in".

Je geeft zelf aan dat hij op zijn achterwielen trekt, doorslippende wielen lijkt mij daarbij vreemd want anders zou hij niet op zijn achterwielen gaan.

Tenzij je bedoeld dat de voorbanden weinig grip hebben, wat onderstuur veroorzaakt.



Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook benieuwd naar de uitleg.

Je wordt wel een beetje verpest door zo'n auto als de EMB, door de combinatie van laag gewicht, in feite een milde 1/10 setup, dus ruime power, en goede banden, kun je dat ding lekker over de weg "smijten" op de meeste ondergronden.
 
ik zal eens reposten.

Op een ondergrond met matten trek ik mijn emb 1H zo op zijn achterwielen.

Omdat hij veel grip heeft.

op de baan(asphalt) slippen de wielen door. waardoor hij dus niet wheelie'd.

als ik mijn post terug las zag ik waarom jullie het niet begrepen.

zou ik ook niet kunnen, hehe
 
Hey Damon, bedankt voor de uitleg.. pfff hele dag zitten nadenken, hoe doet die Damon dat nou, wheelies maken met slippende banden ;-) :confused::rolleyes:
 
Back
Top