Fly aways bij DJI Phantom en naza, hoe deze te voorkomen

Jongens gaan we een teller ergens bijhouden voor de fly aways? Het is tegenwoordig iedere keer raak.

Maar gebruik ook een sherrer en die geeft niet zo snel op :)
 
Big lama: verkeerd gebruik, wat bedoel je daarmee?

Ik vlieg al 10 jaar heli waarvan de laatste 4jaar multicopter en 3 jaar fpv.
ik weet wel wat ik doe. beetje hoveren in de tuin, dat stadia daar ben ik echt wel al voorbij.

en het toestel is degelijk opgebouwd en alles is afgeschermd van mekaar om storing te vermijden. de vtx word ook gevoed door een aparte lipo om storingen te vermijden.

Ik kan perfect manueel vliegen maar ik heb de Naza gekocht om de reden van veiligheid moest ik mijn video signaal ooit verliezen. En dan verwacht ik ook dat hij zijn werk doet en niet een eigen wil krijgt..

natuurlijk, het weer heb je zelf niet in de hand maar als de flightcontroller geen goed gps of kompas signaal doorkrijgt zou hij toch zo niet mogen reageren..maar gewoon in atti of manuele mode zijn werk moeten doen vind ik.
Ik gebruik een draaiknop om van atti naar gps of failsafe over te schakelen, maar nu ga ik manuele mode toch ook erbij instellen want ben er toch niet zo gerust meer in.
 
Laatst bewerkt:
Advies bij de verkoop is natuurlijk perfect maar als 75% via een webshop en 99% het stukje in de handleiding overslaat met de kop "Let op! Waarschuwing" dan gaat die vlieger niet op helaas
 
ligt het aan de naza , of misschien het verkeerd gebruik van de naza ;)
Staat niet in de handleiding dat je geen 8tjes moet maken :D.

Nee, maar naza is ook heel erg stabiel heb het heel lang gehad en niets verder op aan te merken behalve dat er weinig in te stellen valt, maar je moet de GPS module gewoon eraf halen!!!
 
Big lama: verkeerd gebruik, wat bedoel je daarmee?

Ik vlieg al 10 jaar heli waarvan de laatste 4jaar multicopter en 3 jaar fpv.
ik weet wel wat ik doe. beetje hoveren in de tuin, dat stadia daar ben ik echt wel al voorbij.

en het toestel is degelijk opgebouwd en alles is afgeschermd van mekaar om storing te vermijden. de vtx word ook gevoed door een aparte lipo om storingen te vermijden.

Ik kan perfect manueel vliegen maar ik heb de Naza gekocht om de reden van veiligheid moest ik mijn video signaal ooit verliezen. En dan verwacht ik ook dat hij zijn werk doet en niet een eigen wil krijgt..

natuurlijk, het weer heb je zelf niet in de hand maar als de flightcontroller geen goed gps of kompas signaal doorkrijgt zou hij toch zo niet mogen reageren..maar gewoon in atti of manuele mode zijn werk moeten doen vind ik.
Ik gebruik een draaiknop om van atti naar gps of failsafe over te schakelen, maar nu ga ik manuele mode toch ook erbij instellen want ben er toch niet zo gerust meer in.


ik geloof ook best dat je weet wat je doet , maar soms krijg je ook een toillet bowl effect terwijl je een gps signaal hebt , reden de compass heeft een afwijkende waarde
dit kan gebeuren door dicht bij metaal te komen , stroom kabels van lipo ,magnetisch veld enzv

de compass moet een waarde hebben tussen de 1400 en 1700 deze kan je zien als je de naza aansluit op de pc / laptop

ik zag ook dat je je draaide en toen de ellende begon , wat mij lijkt op een slecht ontvangst waardoor hij in failsave gaat , en als je op dat moment geen goed gps signaal hebt heb je de poppen ant dansen om het maar zo te zeggen ;)
dit verklaard ook weer waarom je geen controle had (omdat hij in failsave zit)

dus ik denk dat je het moet zoeken bij een slecht bereik , maar dat weet ik ook niet zeker


Nick
 
Ik heb toevallig afgelopen week 3 multi's omgebouwd van KK2.0 naar Naza met GPS vanwege de veiligheid; 2 van de 3 vlieg ik FPV mee, en de de 3e is een grote hexa voor foto en video.....

Ik kan er overheen lezen, maar ik mis eigenlijk nog de "gouden tip" om dit te voorkomen?
 
2 tips die ik heb gelezen:
1. Wacht op GPS fix als pre-flight check
2. Gebruik de GPS modus niet alleen voor noodgevallen (RTH)

De laatste vd 10 is de meest zinvolle: gezond verstand gebruiken
 


;);)

Nick

ps mijn goude tip :mocht je een flyaway krijgen schakel dan terug na atti mode of manual mode
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb toevallig afgelopen week 3 multi's omgebouwd van KK2.0 naar Naza met GPS vanwege de veiligheid; 2 van de 3 vlieg ik FPV mee, en de de 3e is een grote hexa voor foto en video.....

Ik kan er overheen lezen, maar ik mis eigenlijk nog de "gouden tip" om dit te voorkomen?

Gouden tip : Naza er weer afgooien en voor iets beters gaan :)
 
belangrijkste is zorgen dat je gps beetje weg zit bij de electronica, en je als piloot de stuurkunsten hebt om hem in geval van flyaway in atti/manual te zetten en terug te halen.

en volgens mij zit zeker dat laatste bij jou wel goed;)
 
Back
Top